Alla inlägg under september 2010

Av Joanna Löfdahl - 24 september 2010 14:23

Är helt sinnesjukt trött. Min trötthet är inte av denna värld. Jag tror jag håller på att gå åt och kan för mitt liv inte begripa hur man kan vara så trött hela tiden. Är det dom senaste veckorna som håller på att ta ut sin rätt kanske? Det är grymt jobbigt att gå omkring och vara trött hela tiden.


Igår vad jag och älskligen på bio. Senast var för över ett år sedan. Och eftersom det var hans födelsedag igår så tänkte jag att det var på tiden nu för att ta den där bion på tu man hand, bara han och jag. Och det var verkligen supermysigt. Vi såg I rymden finns inga känslor. Början av filmen var lite konstigt, tänkte först "Hjälp, vad är det för film vi valt att se egentligen?!". Men seeen lossnade det och filmen var verkligen bra. Så den kan vi rekomendera varmt!

Min mamma var barnvakt till Anton under tiden, han sov sött då vi kom hem. Det var supermysigt att få vara bara vi, få vara par för en kväll. Tror man behöver det ibland. För oss blir det inte så ofta eftersom vi har inga direkta möjligheter att ha barnvakt.


Har huvudet fullt med tankar mest hela tiden. Och till veckan ska jag nog ta tag i det där med att gå och prata med någon. Få prata ur mig lite rädslor. För så rädd som jag varit dom senaste veckorna vet jag inte om jag någonsin varit. Älskar mina grabbar så det gör ont, och självklart är jag rädd för att något ska hända någon av dom. Men jag måste försöka slappna av. Jag kan ju inte styra över allt som sker. Kan inte skydde dem mot allt hela tiden.


Håller på att spara över alla bilder jag har i min lagrinsbox på nätet. Kan lova er att det tar sjukt lång tid då man bara kan spara EN bild i taget. Det är såå sjukt tidsödande. Känner jag får spunk på det där snart! Men samtidigt så MÅSTE jag ta tag i det där nu. För om bara en månad stängs vårat internet ner, och jag har min lagringsbox hos bredbandsbolaget. Så den försvinner ju när vi ska byta leverantör. Lite trist. Och alla bilder jag har där är från Antons första månader i livet, och det är en hel del bilder. Och jag skulle bli så ledsen ifall dom försvann.

 

Nu ska vi försöka få något i magarna. Och sedan är det tänkt att vi ska ta en promenad. Hur man nu ska orka det när man är såhär sinnesjukt trött. Men hoppas promenaden piggar upp lite istället!


Vad gör ni idag?

 

Av Joanna Löfdahl - 23 september 2010 14:25

Lite tragiskt det är på arbetsförmedligen egentligen. Dom kallar till möten, där det ska komma flera stycken. Men det slutade med att det bara var jag som dök upp där. Kändes ju lagomt kul sådär. Men jag är ju glad att mötet blev fort avklarat då. Fick vet att jag kommer bli kallad för en intervju troligtvis i nästa vecka. Känns lovande! Detta är till ett projekt som kan leda till jobb. Håll tummarna nu!


Efter arbetsförmedlingen tog jag med mig älsklingen och gick på stan. Överraskade honom med att gå in i en klädaffär, där fick han prova ut sina födelsedagspresenter! Så ett par jeans och en tröja fick han i present av mig och Anton. Känner mig nöjd med den presenten. Och ikväll ska jag ta med honom på bio. Kommer bli så mysigt!! Bara älskligen och jag, lite barnlediga. Det behöver vi.


Nu har jag inte tid att sitta här och sitta här. Ska börja förbereda maten, så vi hinner äta i lugn och ro innan vi ska iväg och gå på bio. Ser fram emot kvällen.

Av Joanna Löfdahl - 23 september 2010 07:31

Godmorgon världen. Är inte fullt lika trött denna morgon. Det tog inte emot lika mycket att kliva upp. Skönt! Men nog hade jag gärna sovit någon timme eller två till, det hade jag inte tackat nej till.


Idag vill jag säga stort grattis till min älskling som fyller 28 år idag! Hipp hipp hurra!

 

Idag väntar arbetsförmedlingen på mig. Ska dit iaf, Anton har ju både pappa och mormor hemma, så jag sticker iväg dit och ser vad som sägs. Ska bli spännande att se.


Får blogga mer senare. Nu ska jag fixa och dona lite.

Av Joanna Löfdahl - 22 september 2010 16:57

Blev inget tandis för Anton idag. Dom ringde i morse och sa att tandsköterskan var sjuk. Så vi fick en ny tid till i nästa vecka. Så vi får göra ett nytt försök då.


Dagen idag har varit helt sinnesjukt trött. Jag har somnat på soffan, och sen kunde jag knappt vakna. Och nu känns det som jag skulle kunna somna igen bara  rakt upp och ned. Är bara så himla trött. Förstår inte varför. Ikväll blir det till att lägga sig i tid.


Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen iaf. Både älsklingen och min mamma är ju här, så dom ser efter lilleman så länge. Hoppas det är någon rolig träff imorgon nu då, en givande träff.


Har även ringt kirurgmottagningen idag. För jag kände att detta med mina gallstensanfall börjar bli för mycket nu. Tänkte höra hur jag ligger till, om det kanske kan vara min  tur med op snart. Och jo, det börjar närma sig. Hon jag pratade med sa att jag kunde räkna med att bli opad unde senhösten här! Gissa om jag blev glad! Herregud, det är ju snart! Minst 4 veckor i förväg skulle dom höra av sig. Så det är bara att vänta nu då. Känner mig glad! Ser verkligen fram emot att bli av med gallan, den har ställt till med så mycket besvär för mig.


Nu har vi precis ätit middag. Det var supergott! Och alla blev mätta och nöjda. Anton var det väl iofs sisådär med, han äter inte så mycket. Tror han fortfarande måste ha ganska ont i halsen. För han är såååå supergnällig och ledsen mest hela tiden. Han går och drar och sliter i oss och bara gnäller. Man blir så trött i skallen. Hoppas han får bli pigg snart. Man vill ju att sin älskade lilla skatt ska må bra. Om man kunde skulle man ta över allt det onda, utan att tveka.


Nu tänkte vi dra igång med lite städning här hemma. Låt oss bara säga att det verkligen behövs. Städningen har blivit lidande på sista tiden. Och det skall vi göra något åt idag. Ska både dammsuga och torka golven. Och städa Antons rum, där ska det dammtorkas och så försöka få någon ordning på alla hans leksaker som nu ligger hullerombuller.


Imorgon fyller min älskling år. Det skall firas med tårta!

Av Joanna Löfdahl - 21 september 2010 21:29

Nu är det kväll, och vet ni vad? Då får man snart gå och sova! Yaay! Har varit helt sinnesjukt trött idag. Känns som allt jag gjort skett i slowmotion. Men självklart piggnar jag till lagomt tills man kan gå och lägga sig.


Sonen har haft en sällsynt gnällig dag idag. Så det är trötta öron ikväll också. Det måste vara himla jobbigt för honom just nu :( Hoppas han får bli pigg och frisk snart. Tror han varit hungrig idag, till middag åt han som en mindre häst. Bra att han börjar äta igen.


Fick ett samtal från tandläkaren idag. När jag svarade och dom sa vilka det var blev jag först livrädd och tänkte nej nej nej, jag vill inte!! Men det gällde inte mig som tur var! Haha. Det gällde Anton. Så imorgon kl 08.10 ska han vara hos tandis. För att kolla hur det går med tandborstning och sånt. Och ja, det har väl varit sådär med den på sista tiden måste jag erkänna. Vi hade det ju så bra innan, men nu efter alla sjukor och sånt har vi kommit ifrån allt vad rutiner heter. Men det är bara på't igen. Och vi har ju turen att ha ett barn som älskar att borsta tänderna. Hittils har vi aldrig haft problem med det. Peppar peppar!


Vi var ut och åkte lite bil på eftermiddagen. Åkte till bland annat Biltema för att byta ut en grej som vi hade köpt där som såklart var trasig, värdelösa grejer! Och så var vi förbi NetOnNet lagershop en sväng. Där hittade jag massa skoj som jag hade kunnat tänka mig att köpa om jag bara hade haft pengar.


Nu ska jag och älsklingen titta på House. Vi pausade och nu har vi precis playat, så nu ska vi kika på det. Och sedan blir det sova av. Ska bli skönt, längtar efter söööömn.

Av Joanna Löfdahl - 21 september 2010 09:11

Arbetsförmedlingen är lite roliga dom. Har gått och väntat och väntat på att höra något ifrån dom. Och NU när vi har fullt upp med sjukor DÅ hör dom av sig och tycker att det finns ett infomöte som jag ska gå på. Har precis skickat iväg ett mail och talat om för dom att jag inte har möjlighet att komma. Jag går ju hemma med Anton nu under tiden han äter penicillin.


Det är så himla tårkigt väder idag så jag får inte lust till att göra någonting alls. Varför måste det vara sånt här väder? Kan det inte vara sol så jag åtminstonde får lust att städa lite? Skulle verkligen behöva städas.


Lilleskorten somnade precis. Så nu blir eftermiddagen rolig sen ;) Han brukar aldrig somna så här tidigt nu för tiden. Men det är klart, han var vaken länge igår, och upp tidigt idag. Och så är han ju sjuk fortfrande, inte helt pigg än. Och det tar ju på krafterna.


Nej, kan ju inte sitta och blogga hela dagen. Men återkommer nog senare.

Av Joanna Löfdahl - 21 september 2010 07:25

Morrn morrn! Är lite trött denna morgon. Gillar inte riktigt att kliva upp så tidigt som vi gjorde idag. Minns inte ens när vi klev upp, känns som det var hundra år sedan ;) Anton var ivrig att komma upp, för mormor är ju här!! Men han kommr väl vara trött och gnällig idag, för han somnade mycket senare än vanligt, och sen klev han upp tidigt. Men ska inte ta ut något i förskott, får ta det som det kommer.


Idag är det supertrist väder ute. Regn regn regn, åter regn. Och jag hade väl kanske hoppats på lite bättre väder, så man kanske fick lust att göra något. Just nu känner jag bara för att gå och lägga mig och dra täcket över huvudet. Mår sjukt illa denna morgon också. Sviterna efter gallstensanfallet skulle jag tro. Måtte jag få tid för op snart!


21 September alla redan. Hur gick det till undrar jag? Herregud vad dagarna bara rusar iväg. Men på ett vis känns det som tiden står stilla också. För det har varit så mycket tråkigheter på sista tiden. Har en hel del saker att bearbeta känner jag. Men hur ska det gå till? Vart ska jag börja? Finns det någon början? Och kanske det viktigaste av allt, har eländet något slut? Många tankar som bara maler på, dygnet runt. Men vi ska klara av det här. Måste vara stark, för familjens skull.


Nu ska jag umgås med min familj. Mamma är ju här på besök nu också, det känns verkligen kalas! Hon behövs här nu när vi alla mår som vi mår.


Vad ska ni göra idag?

Har ni också kissväder?

Av Joanna Löfdahl - 20 september 2010 19:04

Huvudet känns tungt och det värker. Min kropp gör ont. Och jag mår verkligen fruktansvärt illa. Jag är sjukligt less på gallstensanfall. Det gör så vidrigt ont. Det tar så äckligt mycket kraft ifrån en. Snart vågar jag verkligen inte äta någonting. Ska det behöva vara så här? Hur länge ska det behöva vara så här?


Älskling hemma och min mamma är här. Just nu känns det kalas! Trisst att jag ska må så dåligt i kroppen bara. Men det blir väl bättre tids nog.


I knoppen växlas humöret hela tiden. Det är lite jobbigt faktiskt. Men jag ska inte gnälla, finns dom som har det värre. Mycket värre.


Nu ska jag umgås. Och så ska vi försöka få lilleman i säng. Det är lättare sagt än gjort då han har mormor på besök. Men nu är han ju hemma från dagis så då kan han ju få vara vaken lite längre. Blir inget dagis för honom på ett par veckor nu.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards