Alla inlägg den 26 september 2010

Av Joanna Löfdahl - 26 september 2010 23:24

God kväll bloggen. Här sitter jag och skriver fastän jag borde sovit för länge sedan. Men saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. Och jag känner att jag vill blogga lite innan läggdags också, nu när jag kommit igång med bloggandet lite mer. Det är ju faktiskt riktigt roligt att blogga. Men man har ju sina up and downs med bloggen också. Vissa perioder bloggar man mer och vissa mindre. Som med allt annat här i livet.


Idag hade vi besök av sambons syster. Det var himla trevligt, och Anton tyckte det var jätteroligt att få umgås och leka lite med sin faster :) Anton är för övrigt världens gnällspik nu. Han är inte helt pigg än efter öroninflammationen och halsflussen, han har fortfarande hosta och så kvar. Så det blandat med tristessen att bara vara hemma, börjar sätta sina spår. Man märker på honom att han längtar tillbaka till dagis. Men han får nog vara hemma veckan som kommer också. För hans penicillinkur tar slut på tisdag om jag inte minns helt fel. Och i 2-3 dygn efter avslutad kur skulle han vara hemma så att han inte åker på något nytt igen sa dom. Och då återstår ju bara fredag sen och då har han inget dagis. Så han har en heeel vecka kvar innan det är dagisdags igen. Vi får försöka vara ute så mycket som möjligt den kommande veckan. På tisdag ska han göra EEG. Ska bli skönt att förhoppningsvis få lite svar!


Kvällen har spenderats med att kolla tv, dricka té och färga min mammas hår. Mamma hjälpte ju mig att färga mitt hår tidigare i veckan, så ikväll var det min tur att hjälpa henne. Haha, det var verkligen jättelänge sedan jag färgade håret på någon så jag hade nästan glömt bort hur man gjorde. Sa till henne redan innan att jag inte kunde lova något bra resultat! Hade dessutom behövt två färgförpackningar egentligen, men det hade vi inte. Så det får bli som det blir helt enkelt.


Nu känns det iaf som det är bäst att gå och lägga sig. Så man inte är dödstrött imorgon när man ska möta den nya veckan. En vecka som iaf till en början är fullproppade med saker att göra.


Godnatt på er. Och sov så gott!

Av Joanna Löfdahl - 26 september 2010 17:22

Sitter nu och sparar över ännu mer bilder. Tar några nu och några då, så att det inte känns så övermäktigt. Det tar verkligen tid det här. Men kommer väl bli klar så småning om. Har ju ca 1 månad på mig nu. Om jag bara lägger manken till så blir jag nog klar snart. Vill ju inte bli utan alla bilderna på Anton. Sitter och kollar på bildena nu också, tänk att min lillskrutt har varit så himla liten. Känns svårt att tro när man ser honom idag. Idag är han ett riktigt litet yrväder med ett väldigt humör! haha, han är bestämd och vet precis vad han vill, och vad han INTE vill. Härligt att se, hur mycket vilja som ryms i en så liten kropp.


Sambons syter är även här på besök nu. Anton sitter inne i sitt rum och leker med henne nu. Kanske därför jag passar på att föra över lite bilder då, för det är himla svårt att göra när Anton "ska hjälpa till" ^^

Vi har suttit och druckit massor med té och pratat och fikat. Roligt med besök. Nu vaknas snart middag. Korvgryta, mums!


Ikväll tänkte jag försöka komma mig i säng i någon tid. Vi har ju saker att göra imorgon. Men mer är det att göra på tisdag, och det känns som alla saker krockar smått med varandra. Men med lite pusslande så ska det nog gå, håll tummarna för oss!


Nu ska jag återgå till att spara över bilder. Det tar som sagt väldigt mycket tid.

Av Joanna Löfdahl - 26 september 2010 12:50

Lilleman sover, och jag sitter här fastän jag borde göra annat. Kände mig lite trött själv när jag nattade honom, men hade inte ro att ligga och vila jag också. Han somnade jättefort nu efter lunchen. Jag gillar när nattingarna går fort och bra. Det underlättar ju.


Jag har verkligen noll ork till att göra något. Så därför tänkte jag försöka mig på att dammsuga :P Kanske får man tillbaka lite ork då? Vi får väl se.

Av Joanna Löfdahl - 26 september 2010 10:14

God morgon bloggen! Idag sov jag och älsklingen lite längre, och Anton spenderade morgonen med mormor. Skönt att få ligga lite längre en morgon, det händer ju som sagt var inte ofta. Men hade nog kunnat tänka mig att sova liite längre än jag gjorde också. Men vaknade och var så himla kissnödig så det var bara att kliva upp. Till kl 9 låg jag, snacka om sovmorgon! Välbehövligt.


Idag ska vi få besök av sambons syster. Det blir roligt, länge sedan vi träffade henne nu. Kul att Anton får umgås lite med sin faster tycker jag :) Får se när hon dyker upp.


Annars så har vi väl inte så mycket planer för dagen. Jag har väl tänkt försöka baka det där brödet. Får se om jag ids göra det idag eller inte. Borde väl försöka få till det. Men orken är inte på topp. Dessutom har jag ont i magen idag, så lär väl inte bli allt för många knop.


Gårkvällen blev inte alls som jag tänkt. Istället blev det precis tvärtom, och jag gick bara och la mig, gav tudan i allt. Men så kan det bli ibland.


Vad ska ni hitta på idag?

Jag ska sitta och önska mig sol, och lite mer energi.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards