Alla inlägg den 14 september 2010

Av Joanna Löfdahl - 14 september 2010 21:07

Nu är det kväll och jag är faktiskt en smula trött. Har diskat och bakat blåbärspaj ikväll, och det var en hel del disk. Så nu känner jag mig trööött. Kanske skulle man gå och lägga sig i tid ikväll?


Vi har suttit och ätit blåbärspaj och druckit kaffe, samtidigt som vi kollat på Idol. Och så tände jag några ljus, bara för att fira att hösten är här nu. Jag verkligen älskar hösten. För idag när vi hämtade Anton på dagis, så såg jag att träden har ju faktiskt börjat ändra färg nu. Dock luktar det inte höst ute ännu. Men det kommer väl snart.


Imorgon har jag ett besök hos barnmorskan. Ska kolla spiralen, om den sitter som den ska och så, då den faktiskt inte är så himla bekväm av sig. Känner mig nervös, var länge sen man var dit nu. Och det är ju inte sååå himla roligt faktiskt. Blä vill bara få det överstökat.


Nej, man kanske skulle ta och stöka bort lite efter fikat här. Sen tänker jag nog göra ett försök till att gå och lägga mig. Hoppas bara jag inte fastnar vid datorn ;)

Av Joanna Löfdahl - 14 september 2010 15:42

Det var blött att hämta Anton på dagis. För självklart började det regna uta lagom tills att vi skulle hämta honom. Men vad gör väl lite regn, bara mysigt. Men man önskade väl att man hade regnkläder så skulle det vara roligare att var ute. Ett paraply skyddar trotts allt inte så mycket. Regnkläder är något jag ska införskaffa, men det först efter att jag opererat mig.

 

Väl på dagis möttes vi av en liten kille som inte alls hade tid att gå hem. Han låtsades först inte om oss. Han såg oss men försökte ignorera oss, sötboll! Han ville så gärna vara kvar där och leka. Så dagen på dagis idag var tydligen succé! Känns riktigt bra faktiskt. Att han trivs så himla bra där. Lite tråkigt att han först inte ville följa med oss hem. Men vi lyckades få med honom till slut. Och den korta biten hem tog lång tid, för det fanns ju massor av vattenpölar att plaska i, massor med gungor att gunga i, och massa annat roligt att klättra på. Så roligt att se lyckan i hans ögon när han får göra något han tycker om. Mammas skatt.


  

Anton på väg hem från dagis.

Han låter minsann inte regnet hindra honom från att ha skoj!

( Tänkte försöka bjuda på bilder lite oftare! )


Just nu står det palt och kokar på spisen. Åh det är så himla gott! Hoppas att det blir det denna gången, var så himla länge sedan jag gjorde palt sist. Och då hade jag lite andra redskap än vad jag har nu, så det var lite lättare då. Men bara det smakar rätt så blir jag nöjd, sen om det inte SER lika rätt ut, det spelar mindre roll. Ser verkligen fram emot dagens middag. Ska bli spännande att se vad Anton säger om palt också, det blir paltpremiär för honom. Gillar han det inte så får jag göra lite gröt eller något annat som går snabbt till honom.


Och sen till kvällen blir det blåbärspaj, det ska bli gott! Fick plötsligt sug efter blåbärspaj, det är ju gudomligt gott! Så det ska vi äta ikväll till Idol. Först hade jag tänkt om vi skulle ha det som efterrätt efter middagen. Men det fattas lite grejer till det, så det ska P handla när han cyklar bort till apoteket, då skulle han springa in på affären också.


Nej, nu ska jag kolla till maten. Hoppas den är klar snart!

Av Joanna Löfdahl - 14 september 2010 09:53

God förmiddag! I morse var jag med död än levande. Var hiskeligt trött, märkte inte ens då grabbarna gick upp. Så själv låg jag kvar och sov! Det händer faktiskt inte så ofta. Men jag behövde den där extra halvtimmen. Känner mig fortfarande trött och seg, skulle säkert kunna gå och lägga mig och sova lite till nu. Men så roligt ska vi inte ha det.


Idag är Anton på dagis! Kan meddela att det var en lycklig liten kille vi lämnade på dagis idag. Han hade knappt ens tid att säga hejdå. Han hann knappt av med kläderna, han ville rusa in på en gång. Tog runt en halvtimme med lämningen idag, för vi satte oss ner och pratade med alla fröknarna om vad som gäller nu med Anton. Visade hur dom ska ge honom medicinen om han krampar igen där. Så har lämnat av lite mediciner där. Men vi hoppas innerligt att vi slipper vara med om det där igen. Det var otäckt för alla som såg på. Fröknarna var så glad att se Anton igen och att han var så pigg. För sist han var där så var det ju ingen rolig syn. Men alla fröknarna log när dom såg vilken fart det var på honom nu. Så det känns bra.


Jag tänker ta en slappardag. Det tycker jag att jag är värd! Ska ta det lugnt, titta på tv i lugn och ro och bara vara. OM jag känner för att göra lite nytta så gör jag det, annars får det vänta.



Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards