Alla inlägg den 13 september 2010

Av Joanna Löfdahl - 13 september 2010 21:38

Ååh vad jag känner mig trött. Fast ändå inte. Tänk om man någon gång bara kunde gå och lägga sig i tid och somna också! Det hade varit skönt. Men jag ligger alltid vaken och vrider och vänder på mig någon timme eller två innan jag lyckas somna. Men jag lever på hoppet att det ska bli bättre.


Sen är jag otroligt less på allt som ska strula för oss. Kan inte allt bra få bli bra? Hur mycket skit ska en liten familj orka med egentligen undrar jag? Jag tycker det kan få vända nu. Skulle gärna vilja ha lite goda nyheter nu!


Undrar vad morgondagen har att erbjuda. Hoppas på något bra iaf. Det skulle värma.


Nu tänker jag alldeles strax göra mig klar för att gå och lägga mig. Men det är ju så mysigt att sitta uppe om kvällarna!


Nattis.

Av Joanna Löfdahl - 13 september 2010 18:00

Nu börjar klockan gå mot kvällen igen. Dagarna rusar iväg ganska fort ändå. Vi har varit till centrum en sväng nu på eftermiddagen. Vi följde med P till tandläkaren, och det gick bra där för honom, inga hål i tänderna, den lyckosten! Anton börjar bli trött och grinig nu, så han kanske får skickas i säng lite tidigare ikväll. Gillar dock inte att lägga honom tidigare än kl 19, för då vaknar han så hiskeligt tidigt.


Sitter med Anton i soffan och myser. Kollar på playhouse disney, favvokanalen för lilleman. Musses klubbhus och Händige Manny är favoriterna. Dom går varm!


Men nu är det nog dags att plocka fram pyjamas och sånt till lillherrn. Så det är bara att slita på dom när det blir dags för sängen. Själv vet jag inte hur kvällen ska spenderas, men det blir med största sannorlikhet framför tv'n! haha. För vi har ju städat idag så det finns inte direkt något som behöver göras. Så kanske kan jag till och med se tv med gott samvete ikväll :D

Av Joanna Löfdahl - 13 september 2010 13:30

Fint blir det när man städat klart! Är så gott som klar med det jag hade tänkt idag. Men satte sambon på att göra det sista. Vi är ju inte helt pigga än någon av oss, så vi får hjälpas åt. Men nu är det snart klart och jag är nöjd!


Nu sitter jag här och ska dricka en kopp kaffe, dagens första faktiskt. Har inte druckit så mycket kaffe på sista tiden. Min mage har inte riktigt velat ha kaffe. Men idag tänker jag försöka mig på en kopp, det är ju så himla gott!


I efter middag ska vi försöka våga oss ut lite. P ska till tandläkaren, kanske följer vi med. Skulle ändå vilja upp till centrum en sväng och handla lite.


Har totalt tappat inspirationen till mat också. Tycker det är rent ut jobbigt att komma på två maträtter per dag som vi ska käka. Någon som har några bra tips att komma med? Behöver lite insipration.

Av Joanna Löfdahl - 13 september 2010 10:27

Idag blir min stora lilla kille 20 månader.

Kan ni förstå att om 4 månader är det dags för 2-årskalas!

Det är helt sjukt vad fort tiden går.


   

Bilden är från vid frukosten igår.


  

Bilden är från vid frukosten igår.


Grattis mammas älskling som blir 20 månader idag!

Av Joanna Löfdahl - 13 september 2010 10:16

God förmiddag bloggen! Ja, då var det ny dag och ny vecka. Och jag hoppas innerligt att denna vecka bli bättre än den förra. Som det känns kan det ju inte bli mycket värre just nu ändå, så nu kan vi bara komma framåt! :)


Anton är hemma från dagis idag, han har fortfarande hosta. Men annars är han pigg och leker och busar som bara den. Och jävlas orkar han också ;) Så ja, egentligen är han väl pigg nog för dagis, men den där hostan verkar lite jobbig så därför håller jag honom hemma åtminstone en dag till. Han kanske får gå imorgon istället.


Jag försöker städa här hemma. Det hade definitivt varit lättare att göra om Anton var på dagis. Men jag springer och jagar ifrån honom från skurhinken, hittills går det bra. Men han springer gärna och gör allt han inte får när jag ska städa. Bara för att jag ska sluta städa och ägna mig åt honom istället. Så man får städa lite i taget i omgångar.


Nu står lilleman och dansar framför tv'n. Han är så himla söt! Det sötaste är när han ska försöka hoppa, det har han inte fått klämm på ännu, men det är på god väg! Han är så duktig så.


Jag och Anton tog oss en varsin glass som "bot" mot våra halsar. Anton blev lycklig som få! Men jag fick "skala" hans glass. Var ju på glassjakt när han var som sjukast här. Och det fanns inte vanliga glasspinnar bara. Utan bara massa med överdrag på. Och han giller inte glass med överdrag. Köpte Päronsplitt, för dom tycker jag är ganska goda också. Så får jag äta upp pärongrejset så tar han glassen, det är rättvis fördelning tycker jag, haha.


Nu känns det som jag borde fortsätta städa, och kanske sätta igång en maskin tvätt också! Det skulle behövas så att inte tvättberget byggs på igen. Nåja, det är bara att sätta igång!


Vad ska ni göra idag?

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards