Alla inlägg under juli 2010

Av Joanna Löfdahl - 31 juli 2010 22:56

Ja, då var man hemma i Örebro igen. Så nu är det slut på semestern. Det blev bara en kortis kan man säga. Runt 1½ vecka var vi borta. Och ja, det är blandade känslor att vara hemma igen. Kan inte riktigt förklara men på något vis har jag nu blivit påmind om att det inte alls är här jag hör hemma. Och en annan del av mig har blivit påmind om att flytta från Norr är det bästa jag någonsin har gjort. Så jag känner mig kluven, jag hör inte hemma här, men jag hör heller inte hemma där. Vart hör jag hemma någonstans?


Nu när vi kom hem så blev jag genast väldigt tacksam över att jag städade innan vi åkte iväg! Så himla mycket trevligare att komma hem när det ser någorlunda ut. Skönt! Och man slipper börja med att städa när man kommer hem. Man har ju en hel del att packa upp och så ändå, och då är det väldigt skönt att slippa städa.


Anton har varit så himla duktig i bilen, mammas stora kille! Visst har det varit gnäll och lite gråt, men det har inte varit mycket alls. Och han har varit så himla duktig. Jobbigast har varit att bara ta korta pauser, då har han tyckt att det varit jobbigt att sätta sig i bilen igen. Så vi har förtsökt ta långa bensträckare.


Natten som var spenderade vi i Stocka hemma hos min moster. Alltid lika trevligt, och Anton har himla kul där! Finns ju massor med roliga leksaker där tycker han. Och han hade även turen att då träffa tremeningar där, så han hade även barn att leka med, så det var toppen. Vi sov länge i morse, gick inte upp förrän halv elva, skönt! Vi var upp på morgonen såklart, för Anton ville ha välling och så, sen lekte han en stund och sen somnade han om. Det behövde vi alla tre, att få sova lite extra. Sedan åkte vi iväg allt för sent, kom iväg bra mycket senare än jag hade räknat med först, men det var det värt, det var skönt att sova lite extra. Tänk vad trött man blir av att åka bil. Vi åkte till min storasyster i Stocka! Och där var det fullt med folk :) Även Pappa var där, lilla pappa. Vad ska jag säga om det? Vi har inte haft någon vidare kontakt på de senaste åren. Men det var himla roligt att träffa honom. Han är ju trotts allt min pappa, det har han alltid varit och kommer alltid vara. Jag önskar bara att det var lättare att prata med honom, jag vill ju ha kontakt med honom, vill lära känna honom. Men det är inte det lättaste. Jag är glad att jag fick träffa honom idag, och att han fick träffa Anton. Glad att Anton fick träffa sin morfar. Men även det var med blandade känslor. Roligt var det att få träffa storasyster också, önskar att vi bodde närmare, så man kunde ses oftare. Fick ju till och med träffa båda storasystrarna på pappas sida, och alla syskonbarnen. Mysigt! Men tyvärr kunde vi ju inte stanna så länge.


Nu är man ju hemma igen, sitter och småkollar på Den gröna milen. Anton har ganska nyss somnat, han var pigg ikväll, tyckte nog det var skönt att komma hem. Men det var blandade känslor för honom med, han var glad, ledsen, skrattade och grät om vartannat. Men nu sover han sött i sin säng. Och jag ska strax lägga mig jag med. Äntligen få sova sin egen säng, som jag har saknat den!


Får blogga mer en annan dag, börjar ha väldigt trötta ögon här. Godnatt!

Av Joanna Löfdahl - 27 juli 2010 21:00

Ännu en dag här i Norrland har passerat. Idag har vi mest tagit det lugnt, som alla andra dagar. Umgåtts, spelat lite yatzy, ätit och sånt. Vi har även varit och hälsar på Camilla idag, det var trevligt. Var så himla länge sedan jag träffade henne, så det var på tiden. Anton hade massa roligt där och röjde runt som bara den :)


För övrigt har jag väl egentligen inte så himla mycket att säga om dagen. Det flyger många tankar genom huvudet nu för tiden. Vet inte om det har att göra med att vi är just där vi är. Eller om det bara är ändå. Tankar som "glömts" brukar komma upp till ytan då vi är här. Men jag tror inte det är det, det känns inte riktigt så. Jag är nog mest förvirrad bara. Det blir väl bättre så småning om, vi får se.


Känns som man borde slänga sig i säng tidigt ikväll. Försökte med det igår, men till ingen nytta, hade myrkryp i benen och kunde verkligen itne alls somna. Jobbigt värre! Men imorgon ska vi väl upp i någon hyffsad tid också, jag och Patrik ska köra syster med familj till Umeå, till flygplatsen. Det är dags för dom att åka hem. Kommer bli tomt här uten dom. Sen blir det dags för oss också så småning om att åka hem. Men några dagar till stannar vi nog iaf. Anton ska vara med mormor hela dagen imorgon. Hur ska det gå för mig? Jag är inte van att vara ifrån honom. Anton kommer säkert ha det jättemysigt med mormor och morfar, men jag vill ju också vara med honom. Vi får väl se imorgon hur det går.


Nu ska jag avrunda bloggandet för ikväll. Får blogga mer en annan dag. Just nu har jag inte så mycket att skriva om.

Av Joanna Löfdahl - 25 juli 2010 22:20

Godkväll kära bloggläsare.  Ikväll är det en trött Joanna som skriver. Jag har i och för sig varit konstant trött sedan vi kom upp hit. Luftbyte kan verkligen göra en helt slut. Men nu känns det som man börjar landa snart. Idag har jag inte sovit soffa någonting alls på dagen, vilket jag nog gjort alla de andra dagarna här. Och lilleman börjar bli piggare han med nu.


Idag har det varit ganska tråkigt väder ute. Så jag fick för mig att vi skulle städa bilen idag! Så nu är den finare än den var när vi köpte den! Jag städade bilen invändigt och sambon utvändigt. Och nu är bilen fin! Nu ska den bara fixas också så att den går bra. Vi kan inte köra hem i bilen i det skick den är i nu. Det går verkligen inte. På vägen upp började bilen dra kraftigt åt höger. Och sista biten var jobbig för sambon att köra. Så ja, nu väntar vi bara att någon ska ta en titt på bilen åt oss. Vilket kanske sker imorgon. Ett är säkert, och det är att den måste fixas innan vi åker hemmåt.


Vi har även hunnit med en del utelek idag. Både hemma på mammas gård, och så åkte vi iväg in till Storuman en sväng så ungarna fick leka i lekpark, klättra och gunga lite och så. Och det blev väldigt uppskattat :) Ungarna hade väldigt roligt. Sen när det började blåsa upp till regn så packade vi in oss i bilen och åkte mot Stensele igen. På vägen hem stannade vi till i skogen och mamma plockade lite smultron till oss, och det var verkligen barnsligt gott.


Lilleman var trött hela eftermiddagen, men vi lyckades hålla honom vaken till kvällen. Så strax efter kl 19 så somnade han gott för natten. Föregående natt sov lillskrutten inte så bra, så vi får hoppas att denna natten blir bättre.


Kvällen har spenderats med lite yatzyspelande. Jag och systersonen spelade mot syrran och hennes kille, och jag och Gabriel vann såklart! Yaay! Vi var bäst :D Får se vad morgondagen har att bjuda på. Eventuellt ska vi hälsa på en gammal vän till mig, var länge sedan vi sågs nu. Så hoppas verkligen det blir av att vi ses.


Nu sitter dom andra och tittar på Alien 3 eller något sådant. Den är verkligen inget för mig, så jag satte mig här en stund. Men är trött så jag vill helst av allt bara gå och lägga mig. Men för tillfället sitter det folk över hela min sovplats.


Nu ska jag avrunda bloggandet för ikväll. Tänkte mest bara lämna ifrån mig ett livstecken. Vi lever och vi har det gott. Godnatt.

Av Joanna Löfdahl - 22 juli 2010 21:49

Nu är vi framme i norr, kom fram igår kväll. Det var en lång resa. Men i det stora hela har det gått jättebra och Anton har varit väldigt duktig. Men den sista lilla biten var han väldigt less på att åka bil, och så var han trött också och ville sova. Men när vi väl var framme hade han absolut inte tid att sova, då röjde han på som bara den :)


Är jättenöjd med hur smidigt det gick att åka upp faktiskt. Hade nog väntat mig mer krångel. Det enda är väl bilen då, som inte riktigt har gått som vi hade hoppats på. Vi får verkligen hoppas att vi får ordning på den innan vi ska åka hemöver igen! Annars vet jag faktiskt inte hur det kommer gå.


Nu är det kväll och jag vill helst bara gå och lägga mig. Jag är en smula övertrött ikväll och har bara suttit och skrattat som en tok. Vilken tur att jag inte väckte Anton! Nu har mina fnisserier lugnat ner sig, och snart tänker jag nog gå och lägga mig. Det är ju en dag imorgon också.


Imorgon vill alla här till Tärna marknaden, i ärlighetens namn har jag ingen som helst lust att åka dit. Men åker alla dom andra så gör väl jag det också, inte så kul att sitta här själv. Men vi får se hur det blir imorgon.


Kommer inte blogga allt för mycket nu då vi är här. Kommer inte ha tid, här är vi många som slåss om en stund vid datorn ;)


Det är verkligen supermysigt att vi är samlade allihopa igen iaf! Detta har jag längtat efter.

Av Joanna Löfdahl - 18 juli 2010 21:18




Ballonger!

  

Anton djupt koncentrerad när han leker med ballonger.



Söta lilla busfröet! 


Vi har haft en jättemysig dag i Lindesberg.

Men jisses vad trött i knoppen man blev efter att ha träffat så många människor på en och samma gång. Men det var verkligen trevligt! Synd man inte träffas oftare! Anton har varit jätteduktig hela dagen, och ändå dom sista timmarna var han sååå trött. Men han somnade ändå inte i bilen på vägen hem! Duktig kille! Men fick kämpa med att hålla honom vaken, han fick leka med min plånbok på vägen hem, vilket resulterade i att den gick sönder lite.. Sånt som händer. Så nu är det snart dags att köpa en ny plånbok. Men det får väl bli när jag har mer att stoppa i den istället ;)


Orkar inte blogga så mycket ikväll, är verkligen jättetrött. Vi sitter och kikar på en film nu, när den är slut ska det hängas tvätt, och sedan blir det nog sängen. Imorgon ska vi tvätta och packa, och åka en liten sväng till Ikea. På tisdag åker vi mot norr! Ska bli så mysigt!


Vad har ni haft för er idag?     

Av Joanna Löfdahl - 18 juli 2010 09:25

Godmorgon mina bloggläsare! Här har det varit morgon sedan runt kl 7. Som vanligt med andra ord. Nu sitter jag här och har nyss duschat. Kaffet är klart också så jag ska snart ta mig en kopp. Anton sitter och leker på golvet för ovanlighetens skull =)


Vi ska snart få i oss lite frukost och sedan ska vi leta upp nå kläder, av den finare varianten, blir inte så svårt för grabbarna, men värre för min del, då jag inte har några finkläder! Sen när vi är klara ska vi packa in oss i bilen och åka till Lindesberg för att fira sambons syster som fyller 30 år idag! Ska bli roligt att få träffa allihopa.


Anton börjar bli trött nu, men tänkte hålla honom vaken så får han sova i bilen istället.


Nej, nu har jag inte tid att sitta och blogga, återkommer kanske senare då vi kommit hem. Annars så hörs vi en annan dag. Gissar på att jag inte kommer blogga så himla mycket här framöver, eftersom vi ska åka till Norrland.


Vad ska ni göra idag?

Av Joanna Löfdahl - 17 juli 2010 20:51

Känner att det har varit en halvkonstig idag idag. Men morgonen började dock med sovmorgon då sambon gick upp med sonen idag, det uppskattas! =)


Har kännt att det finns massor med saker jag skulle behövt gjort här hemma, men har mest gjort ingenting, tvättat en maskin tvätt tidigare idag, och stökat unden lite i köket, det är allt liksom. Och det känns inte som tillräckligt! Men det är bara inse att just nu får saker och ting faktiskt vänta lite. Jag måste ju hålla ögonen på lilla klätterapan vi har här hemma. Och för närvarande lyssnar han inte ett dugg på vad vi säger, han gör bara precis vad han vill. Underbart med småbarn ;) Han blir ofta arg nu också, för lite och ingenting, och han kastar saker, häller ut saker över hela golvet, och gormar och har sig?! Nåväl, är väl bara ännu en fas som ska gås igenom. Men ibland känner man sig tröstlös, på riktigt. Och ibland känner man sig bara såå frustrerad. Man älskar denna lilla varelsen så mycket så att hjärtat hotar att sprängas, och ändå känner man att man blir både tokig och gråhårig på hur han håller på ibland. Sen kommer en sån där mysig stund, och så glömmer man bort allt som nyss var jobbigt. Haha, precis som det ska vara antar jag ;) Men känner dock ändå att jag inte hanterar klättrandet osv på rätt sätt, jag måste samla energi, tålamod. Mitt tålamod börjar tryta nu ;)

Känns som jag provat allt, som man sagt allt, så nu tänker jag prova något nytt.. Att inte säga "nej, aj aj, fy, gå ner" osv osv, utan bara ta ner honom från vart han nu är och klättrar, och sen inget mer. För uppenbarligen är det väldigt kul att fortsätta klättra eller kasta saker så länge man får reaktioner.

Så nu har jag gnällt av mig lite av det ;)


Sen så har vi faktiskt bara suttit inne idag, vilket inte hjälpt mot klättrandet, för han har inte fått varit ute och "rasat av sig". Vädret har varit så lömskt idag, så vi har hållt oss inne, detta väder gör att jag får så himla ont i kroppen och blir så stel, så jag orkar ju knappt vara ute då. Jag måste nog ta och söka för värken snart, detta börjar bli ohållbart. Över 1½ år har jag haft mer eller mindre ont konstant.


Idag har jag och Anton suttit och ritat lite, han börjat tycka det är roligare och roligare, och han ritar mer och mer för varje gång, såklart bara streck och pricker och sånt, men världens finaste streck och prickar är det allt! :D

Sen har vi pratat i telefonen med Mormor också, Anton får prata med sin mormor så gott som varje dag. Och idag frågade jag honom vad mormor heter, då sa han Lalaij, mommo lalaj. Hihi, han är så duktig! Min älskade skatt!


På tisdag ska vi åka upp till min mamma och hälsa på, storasyster med familj kommer vara där också, kommer bli supermysigt! För första gången på flera år som vi kommer få umgås allihopa samtidigt! Det ser jag verkligen fram emot!

Tror vi ska åka på tisdag iaf, som det är sagt nu iaf. Längtar så!


Imorgon ska vi åka och fira sambons syster som fyller 30, ska bli roligt att då träffa allihopa igen, sällan man ses allihopa. Roligt för Anton att få träffa alla också, knyta band med dom. Tyvärr sker det allt för sällan, men det är som det är.


Hade tänkt börja tvätta kläder nu ikväll inför vår Norrlandsresa. Men Anton har ont i magen ikväll, lilla magen krånglar fortfarande, fastän han är så stor nu, så han vill inte sova själv ikväll, han ligger här på soffan breve mig och sover sött nu. Så tvätten spar jag till imorgon. Sitter här istället och myser med min sovande son. Han sov i min famn först, men det blev alldeles för varmt, så nu får han ligga breve mig. Älskade unge! Anton, mamma älskar dig så mycket, finns inte ord stora nog. Kan aldrig tänka mig att leva i en värld där du inte finns. Du har visat mig vad lyckan innebär, varje dag med dig är en gåva. Älskar dig i evigheten.

Av Joanna Löfdahl - 16 juli 2010 21:36

Eftermiddagen tog en oväntad vändning, och det blev helt enkelt kalas! Satt på facebook och pratade med en kompis, och vi kom överens om att höras någon dag här framöver om att åka och bada! Och den dagen blev idag. Så lite fort beslutades att vi skulle åka och bada idag, och jag packade ihop det vi skulle ha med, cyklade iväg och köpte korv, korvbröd och dricka och lite sånt. Sen var det bara att åka. Så nu har vi fått reda på en mysig badplats! Vi kommer definitivt att åka dit igen! Fanns ju verkligen allt, bad med bryggor och hopptorn, lite strand, massor med gräs, grillplats, gungor, ja allt helt enkelt!


Så vi har haft en toppeneftermiddag med M och hennes familj, tack ska ni ha! Det måste vi verkligen göra om!


Anton plaskade och hade så roligt i vattnet, dock var det inte lika roligt att vara ute på djupare vatten då man var tvungen att hålla i honom, det tyckte han inte om. Han ville ju stå själv. Han har blivit väldigt mycket "Kan själv".

Sen efter badet fick han gunga lite, och efter det var det dags att grilla korv. Så vi åt middag ute i det fria idag. Härligt härligt. Man borde verkligen åka iväg sådär oftare!


Lilleman höll på att somna i bilen på vägen hem, han var helt slut stackarn! Men lyckades hålla honom vaken. Var hem, duscha av honom badvattnet, och sen välling och i säng. Nu sover han som en stock.

Själv känner jag mig helt slut också, det blir nog i säng tidigt för mig ikväll också! Känns som så just nu iaf.


Tyvärr tog jag inga bilder idag, är dålig på det då man inte har någon kamera. Har ju mobilkameran som är jättebra, men den lämpar sig inte när det är blött, så min telefon låg i bilen hela tiden. Säkrast så.


Nej, nu finns det nog lite tvätt att hänga, sedan är det godnatt!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards