Alla inlägg den 27 september 2010

Av Joanna Löfdahl - 27 september 2010 22:07

Har en väldig huvudvärk denna kväll. Har nog druckit för lite idag. Det är det enda jag kan komma på som det skulle kunna bero på. Har ju inte vart hemma så mycket idag. När jag är hemma går jag och dricker vatten och så hela tiden. Är en törstig människa helt enkelt, haha. Det är en av grejerna jag oroar mig inför en operation. Jag kommer ju inte kunna dricka lika mycket vatten och så som ja gör nu, dricker ju flera liter dagligen. Hur ska det gå? Får hoppas man blir mindre törstig.


Nu på kvällskvisten klädde vi på oss och gick och handlade lite. Mitt té var slut så vi gick för att köpa lite mer. Självklart fick man med sig mycket mer än bara té hem, haha det är alltid så. Och på vägen hem stannade vi ute lite för att gunga och åka rutchkana, allt för att hålla Anton vaken så länge som möjligt. Men vi fick gå in ganska fort igen, för lilleman blev så himla kall om småhänderna. Har försökt hitta vantar till honom, sådana här tunna fingervantar, perfekt för hösten, men jag hittar inga som passar honom :( Allt är bara förstora. Vart hittar man vantar till en 20 månaders?! Det MÅSTE ju finnas att få tag på. När vi kom in sen så fick han duscha, lycklig han var då. Han älskar att duscha :) Sen somnade han runt halv nio, så vi lyckades hålla honom vaken 1½ timme längre än vanligt. Sen ska han väckas mitt i natten någon gång. Runt kl 3-4 någon gång. Känns verkligen hemskt att behöva väcka honom så tidigt. Men vi har fått order om det. Imorgon är det dags för EEG undersökningen. Sen vet jag inte hur länge man får vänta innan man får något svar, hoppas det går fort iaf.


Sitter nu och dricker lite té, sen väntar sängen. Lika bra att gå och lägga sig om man nu ska kliva upp så tidigt imorgon. Ska bli spännande att se hur det går att hålla Anton vaken!

Av Joanna Löfdahl - 27 september 2010 16:02

Dagen började med sovmorgon igen! Haha, detta skulle jag kunna vänja mig vid ;) Anton var med mormor denna morgon också, och jag och älskligen klev nog inte upp förrän runt tjugo i tio, värsta lyxen!


Sen åkte vi ut en sväng, för att titta utbudet på datorer. Och vi konstaterade att det fanns verkligen hur mycket som helst att välja på. Så det får vänta ett tag ;) Haha nej men skämt å sido, hur ska man kunna ha råd med en dator i dagsläget? Det kostar verkligen mycket pengar. Min dator går inte använda just nu, så den står där den står och samlar damm. Så just nu sitter jag med sambons dator, han är snäll och lånar ut den till mig.


Nu nyss har vi varit på Mega och handlat lite till lilleman. Bland annat fodradt regnställ, eller ja sånt där vind och vatten säkert. Och så fick han sig 2 pyjamasar och ett par vinterskor. Så nu har vi det på det torra, vi har en overall som jag har tänkt ta fram så han får prova den. Om den inte passar får vi åka på overalljakt också. Men tror att han ska kunna ha den som vi har hemma. Den borde passa. Vi får se.


Nu är det dags för middag snart. Men vad ska man göra för middag? Det står helt stilla i skallen ju. Jobbigt värre. Och inget bröd har jag hunnit baka än heller. Eller det är väl snarare den där latmasken som har satt stopp.. Men tror jag ska ta och plocka fram lite nu och göra en deg. Fylla frysen med lite bröd. Skulle för den delen behöva organisera om lite i frysen, just nu ligger allt verkligen huller om buller, man hittar aldrig det man söker efter där inne.


Imorgon är det dags för Antons EEG. Så nu natten som kommr ska vi kliva upp TIDIGT, Anton ska helst sova bara hälften så länge i natt som han brukar göra. Hur ska det gå?! Det kommer bli en tidig morgon, och det blir nog en väldigt gnällig sådan. Han är inte direkt på världens bästa humör så han är trött. Vi får muta med något riktigt roligt så han håller sig vaken. Han kanske får stå och blöta ner hela köket eller något annat skoj. Äta glass och kanske till och med gå ut och leka, beror väl på hur mörkt det är ute. Återstår att se.


Vad gör ni idag?

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards