Alla inlägg den 10 september 2010

Av Joanna Löfdahl - 10 september 2010 22:14

Skrev ett alldeles för konstigt inlägg. Raderade det innan någon skulle tro att jag var helt bakom flötet. Denna kväll är fylld av tvivel. Tvivel på bland annat kärleken. Men nu ska vi inte tala mer om den saken. Bara himla skrämmande hur en händelse kan skaka om hela ens värld.


Skriver mer imorgon kanske. Ikväll kan det bara bli fel.


Godnatt.

Av Joanna Löfdahl - 10 september 2010 13:27

Tvättningen är klar. Jag och sambon turades om att springa fram och tillbaka till tvättstugan. Och allt blev tvättat och klart. Och det blev torrt! Yaay. I vanliga fall är det alltid något som inte hinner bli torrt. Men idag klarade vi det omöjliga!


Även fått ett annat lite tråkigt besked. Tänker inte skriva speciellt mycket om det här. Jag kan bara säga att jag förstår att det blev såhär, vi har inget agg för det. Det tråkiga är bara att det drabbar oss, ännu en gång. Motgång på motgång. Just nu känner vi oss lite låga, men det blir bättre! Vägrar tro något annat.


Nu ska vi strax klä på oss och åka in till stan, för Patrik ska lämna in sin tidrapport. Den skulle ju redan vart inne men det har ju inte gått eftersom han varit sjuk. Så bättre sent än aldrig får vi hoppas.


Passar kanske på att knata runt lite på stan. Känns så tråkigt att bara åka in och vända. Får se vad vi hittar på. Vet bara att vi alla tre behöver se lite annat än lägenheten.


Av Joanna Löfdahl - 10 september 2010 08:50

Det sägs att det är fredag idag. Är inget vidare fan av helger och sådär. Helgerna är så tysta och tråkiga. Har tyckt det i många år. När jag gick i skolan såg man såklart fram emot helgerna, man såg fram emot lite ledighet. Men nu har jag ju ingen ledighet att se fram emot, jag är ju "ledig" hela tiden nu. Så någon sådan mysfaktor har inte helgen längre. Jag gillar ungefär varannan helg. För varannan helg är familjen samlad, så gott som hela helgen. Men varannan helg så jobbar ju sambon. Och dom helgerna är inte alls lika roliga.


Idag har jag tvättstugan nu kl 9. Så jag borde ta och samla ihop tvätten istället för att sitta här. Ska nu göra ett nytt försök med att tvätta upp alla sängkläder och annat efter alla sjukor som har varit. Jag försökte ju som sagt förra veckan, men ödet ville annorlunda. Precis innan min tvättid började sist så ringde dom från dagis och sa att Anton var dålig. Så det blev ju inte tvättat då. Sen när vi kom hem från sjukhuset så blev ju sambon dålig. Och ja, nu har vi  äntligen fått tag i en tvätt tid igen. Det finns ju aldrig något att välja på, det är alltid fullt där ute. Men idag är det våran tur. Har längtat efter att få tvätta upp allt det där, så att jag får städa badrummet någon gång! All tvätt ligger där inne och svämmar över typ. Men nu ska jag på't!


Får skriva mer senare. Har tvättstugan om 10 minuter så. Vill gärna vara där i tid.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards