Alla inlägg den 9 september 2010

Av Joanna Löfdahl - 9 september 2010 19:22

Eftermiddagen blev inte helt som jag hade trott. Jag såg framför mig en tidig middag, eftersom jag började med den såpass tidigt, och att vi efter middagen skulle gå ut och leka. Men middagen tog visst längre tid än jag trodde att göra. Så den blev inte alls tidig. Och när vi hade ätit var Anton alldeles för trött för att vi skulle gå ut. Så istället tog jag och Anton och plockade upp alla leksaker och sedan dammsugade vi. Vi hade såklart några disskusioner om att man INTE ska tömma ut sakerna när mamma plockar ihop, och om vem som skulle hålla i sopen och vem som skulle dammsuga. Men vi blev klar till slut! Hade jag orkat hade jag dammtorkat lite och sånt också. Men det får vänta tills imorgon. Har så himla ont i magen. Vet inte vad det kan vara :/


Sitter ofta och drömmer om hur jag skulle vilja ha det här hemma. Drömmer om hur det skulle se ut om man hade massor av pengar att inreda med. Sen tänker jag att om man hade massor av pengar, då skulle jag hellre vilja köpa ett hus. Det drömmer om och längtar efter, att få bo i ett hus. Ett hus som bara är vårat. Det ser vi fram emot. Men det är en lång bit kvar innan vi kommer kunna ha råd att köpa ett hus. Men det kommer ske, i framtiden! Och tills dess kommer jag drömma. En stor mysig trädgård för barnen att leka i. För fler barn kommer det bli! Jag kan se allt framför mig. Härligt!


Skulle så gärna vilja ha en bra kamera. Helst en systemkamera, det har jag önskat mig ett par tre år nu. Men tvivlar på att jag kommer få någon på bra många år. Men drömma får man iaf! Jag har en kamera nu, men den börjar faktiskt på att ha gjort sitt. Och jag har inte använt den alls det senaste året. Köpte kameran 2006, och jag har använt den flitigt! Ett tag hade jag med mig den precis överallt. Den har givit mig många fina bilder, många fina minnen. Och jag kommer aldrig glömma min älskade kamera, min första digitalkamera. Men det är ju tyvärr så att min kamera har inte utvecklats med mig. Den är ju fortfarande precis som den var när jag köpte den. Den har inte nya funktioner som jag skulle behöva. Jag ska försöka spara ihop till en kamre sen, men det blir efter jag fått jobb. För som det är nu har jag inga pengar att spara av ens. Men en vacker dag, ska jag få mig mig en ny kamera.

Skulle ju gärna vilja lägga ut mer bilder. Har ju hyfsat bra kamera i mobilen. Men jag vill ha en kamera, det vore så mycket enklare.


Nej, nu blir det till att glo på lite tv och vila den onda magen. Vet som sagt inte vad det är med den. Hoppas bara det går till sig snart. Orkar inte ha ont mer nu.


Vad gör ni ikväll? Och hur har er dag varit?

Av Joanna Löfdahl - 9 september 2010 14:01

Idag gör vi inte så mycket. Mest hemma och tar det lugnt. Vi var in till stan en snabbis och handlade lite på apoteket, och hämta lite grejer på sjukhuset som Patrik hade glömt där.


Till lunch blev det korv med bröd. Haha, vilken lyx va? ;)

Anton mumsade i sig två korvar och massa kiikop. Men något bröd ville han inte ha till korven, som vanligt. Sen slocknade han. Han var så himla trött. Han höll på att somna på vägen hem från stan.


Sitter nu och längtar efter att gå på stan lite. Var länge sedan jag gick på stan och bara kollade runt. Måste ta och göra det någon gång snart!


Får blogga mer ikväll. Just nu orkar jag inte.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards