Alla inlägg under januari 2012

Av Joanna Löfdahl - 31 januari 2012 08:07

I morse vaknade jag av en lilleman som kröpt tätt intill mig och ville kramas. Mammas myspojke! Sedan log han stort och sa "Mamma, efter den här vilan, då är det dagis!!". Haha, ja älskade lilla vän, idag är det dagis! Han verkar sett fram emot dagis nu, så himla roligt! Hoppas det håller i sig. Han är en smula förkyld, men det är väl alla just nu, Han var såhär förra veckan också, men gick ändå och det gick bra. Så vi kör denna veckan också. Får se om han orkar och så. Brukar säga till på dagis att om han börjar verka trött så är det bara dom ringer. Alla andra ungar där går ju och snorar hela tiden så... 


Själv ska jag städa idag. Städa upp lite efter helgens två små orkaner som har dragit fram ;) Och av någon konstig anledning så är det pärlsocker mest överallt. Kan det möjligen bero på att vi i helgen bjöd på chokladbollar i vardagsrummet när vi hade gäster? Aa, kaan ju vara därför ;) Så nu får jag ju helt enkelt ta och städa upp det! Det ser dock inte så himla hemskt ut, så det kommer nog gå relativt fort att städa upp. Har tvätt att hänga också, denna ständig tvätt. Hur mycket man än tvättar så är tvättkorgen ändå alltid full?! Någon annan som har samma? ;) Får försöka tvätta en maskin eller två idag också. Tvätta undan lite iaf. 


Jo, idag "firar" jag 4 veckor som rökfi! Vad ska vi säga om det då? Jo att det går ganska bra. Visst är jag väldigt röksugen mellan varven. Men det är okej. Det är hanterbart. Och det känns som om jag kanske faktiskt kommer kunna klara det här! Heja mig!!

Av Joanna Löfdahl - 30 januari 2012 16:55

Jag måste nog ha världens tråkigaste blogg. Den uppdateras väldigt sporadiskt, och aldrig står det något roligt i den Haha..


Jag är så trött så jag avlider snart. Men nu ska middagen fixas. Sonen skall duschas, imorgon är det dagisdags. Sen blir det väl sova av för hela slanten. Jag tänker iaf försöka komma i säng i tid ikväll. Har ju dock lite tvprogram att kolla in först!

Av Joanna Löfdahl - 28 januari 2012 14:10

Ja då är det helg ännu en gång. En helg fylld med trötthet och noll ork. Jag är så himla trött så det finns inte. Hade tänkt vila med lilleman på dagen idag också. Gjorde det igår närmligen. Men idag kunde jag inte somna. Så jag gick upp och gjorde chokladbollar istället. För sådana ville jag ha :P Så här sitter jag och är trött istället. Helt förlamande trött. Skulle bara vilja lägga mig ner och sova ett tag. En vecka eller så.


Nu väntar vi besök. Ska bli himla kul! Anton går och tjatar hela tiden nu, kommer dom inte snart?!?!?!?! Och jo, dom kommer snart. Han ser fram emot att få leka lite. Och det ser vi också fram emot att han ska få göra. Han blir så himla rastlös hemma på helgerna. Nu när han är van att leka med barnen, på dagis. Så idag får han lite leksällskap. Så kanske han blir lite mindre omöjlig sen ;)


Så snart vankas kaffe och chokladboll. Hoppas det kan lätta upp tröttheten en smula. 

Av Joanna Löfdahl - 26 januari 2012 12:48

Jisses, den här dagen har bara försvunnit. Visst, den är inte slut än. Men den hade lika gärna kunnat vara det. Vi åkte med bussen till stan efter att vi hade lämnat Anton på dagis. Bussen gick strax efeter kl 9. Sen var vi inte hemma förrän kl 12. Så tiden bara försvann. Tråkigt faktiskt! Hade velat få lite mer tid hemma. Jag hade ju stora visioner om vad jag skulle hinna med hemma innan vi hämtar lilleman. Men allt jag har hunnit är att äta en lunchmacka. Mat lockar mig inte speciellt mycket alls.


Hade tänkt hinna duscha innan läkarbesöket. Men det hinner jag inte. Tur att jag är hyfsat nydushcad ändå :P Men håret däremot, blir flottigt på nolltid. Får kanske behålla mössan på ;) Hahahahaha

Kl 15 ska jag vara hos läkaren iaf. Hoppas det går bra där iaf! 


Nej nu ska jag luta mig tillbaka i soffan en liten stund. Innan det är dags att gå och hämta Anton. Det är väl en timme kvar innan vi ska gå. Får se om det ens är någon idé att gå hem emellan. Det snöar ute, så kanske lite utelek i snön vore på sin plats. Bara det att det är så himla kallt. Fryser ju redan inne liksom,



Vad gör ni idag? 

Av Joanna Löfdahl - 25 januari 2012 21:02

Här har vi soffkväll som vanligt. Det som dock inte hör till varje kväll är blåbärspaj med vaniljsås. Muuums vad gott det var. Det har vi verkligen inte ofta. Och jag var rädd för att tokdumpa. Men lyckades att inte få blåbärspajen sådär himla söt och sliskig. Så det gick rätt bra faktiskt! Himla gott var det! Lite l yx på kvällskvisten.


Imorgon ska jag ta lite blodprov inför 1-årskontrollen efter operationen. Det besöket ska jag på om en vecka. Men ska ta proverna några dagar i förväg. Så vi åker in till sjukhuset och tar prov där, imorgon efter att lilleman är lämnad på dagis. Ska vara fastande från kl 22. Får man dricka vatten ändå? Har glömt bort, det brukar ju stå i kallelsen, men det står ingenting den här gången.


Har även ett läkarbesök imorgon. För att af behöver några intyg. Så det blir mycket spring inom sjukvården nu. Men det blir nog bra närmare jul ;)


Nej nu är jag trött. Man kanske skulle göra kväll i bra tid någon gång? Vi får se ;)

Av Joanna Löfdahl - 25 januari 2012 17:19

Jag kan inte låta bli att undra över vad vi har gjort för hemskt. Vad har vi gjort för hemskt för att förtjäna allt elände som bara ramlar rakt över oss? Något måste det ju vara, och det måste ju vara riktigt jävla illa!? Eller är jag bara oändligt jävla bitter? Eller vad är det frågan om? Kanske har vi inte haft det så jobbigt som det känns? Jag vet varken ut eller in. Men jag tycker att livet i ren allmänhet är så jäkla orättvist. Nu vill jag att det ska vara lite medvind för oss, faktiskt! När är det våran tur? Jag har väl rätt att fråga?!


Är oändligt trött. Är en smula ledsen också. För att allt bara ska krångla. Inte ska man kunna få drömma det minsta lilla utan att allt ska kastas omkull med detsamma. Är det ens lönt att fortsätta hoppas, drömma, planera? Just nu känns det bara som slöseri med energi, tid.


Nej, orkar inget långt inlägg som jag först hade tänkt. Ska luta omkull mig på soffan och fortsätta vara bitter. Det enda jag kanske är riktigt bra på....

Av Joanna Löfdahl - 24 januari 2012 19:20

Jag har stora drömmar om framtiden. Många planer, drömmar och fundingar. Hur kommer vårt liv att se ut om tex 1 år?! Jag känner stort hopp inför framtiden. Känner en enorm längtan. Stundvis känner jag mig som ett litet barn på julafton. Jag vet att det kommer kunna bli bra. Frågan är väl egentligen bara vart man ska börja någonstans? Gudarna ska veta att det ser inte särskilt ljust ut, inte ofta iaf. Men jag vet att det kommer kunna bli bra. Jag slutar aldrig hoppas.


En flytt står på schemat. Det har ju dom flesta vetat om väldigt länge nu. Det är dock ingenting bestämt ännu. Men vi funderar och kollar runt efter nytt boende. Och jag hoppas vi kan hitta något som passar oss. Och gärna väldigt snart. Vi vill så väldigt gärna flytta härifrån, helst igår. Så håll tummarna för oss. Att vi hittar något och att det bara blir av helt enkelt. Sen finns de dom som inte vill att vi ska flytta, och de som inte vill att vi ska flytta dit där vi tänkt flytta. Men dessvärre kan vi inte bo kvar här för att behaga andra. Än fast det är flera olika som kommer bli missnöjda. Vi måste faktiskt tänka på oss själva. Vi vill bo någonstans där vi kan få det bra. Och det stället är inte Vivalla.


Jag har väldigt många tankar nu för tiden. Försöker skriva ner det, få lite ordning på det, men det blir ändå bara hullerombuller med allt. Ska nog göra ett nytt försök någon dag. Kanske sätta mig ner med ett kollegieblock och bara skriva allt, allt som jag tänker på, allt precis som det är. Det vore något. Så kanske man kan få lite ordning i huvudet också ;) Är svårt att hålla reda på saker och ting. En smula tankspridd är man ju allt som oftast. Men de flesta har överseende med det, då vi haft det minst sagt kaotiskt senaste året. Men jag måste ju börja någonstans. Har jag inte ordning inom mig själv, hur ska jag då kunna hålla ordning runt omkring mig? Har ju iofs fått hyfsad ordning runt omkring mig ändå på sista tiden, otroligt nog.


Nej, nu ska jag luta mig tillbaka i soffan. Och glo på lite tv, och fortsätta vara trött. Ständigt trött.

Av Joanna Löfdahl - 24 januari 2012 12:24

Det är lite kul att se att folk faktiskt läser min blogg, fastän jag inte skriver så ofta numer. Men ska försöka ändra på det. Saknar ju bloggandet. Men det är inte alla dagar man känner sig inspirerad nog att skriva. Och så låter jag helt enkelt bara bli. Nu har jag känt i flera dagar att jag verkligen vill blogga. Men det har ändå inte blivit av. Dels pga att vi har varit bortresta över helgen och datorn lämnade jag hemma. Men sen vet jag egentligen inte riktigt vad jag ska skriva om. Kommer på saker när jag är ute, och sedan när jag kommer hem så har det fallit bort. Det blir så ibland. Kan man redan börja skylla på åldern tro?


Helgen spenderade vi i Lindesberg. Hos Patriks syter och hennes två döttrar. Så Anton har lekt massor med sina kusiner. Och det har varit en väldigt blandad kompott, både lek, bus och bråk. Tre väldigt starka viljor, kan man lugnt säga. Det var jätteskönt att komma hemmifrån för en helg, umgås och bara ha det gott. Nu fattas bara en tripp till Stockholm också. Det skulle vara oslagbart. Längtar så mycket till Stockholm. Längtar efter att få träffa alla där. Det blir tids nog. Dock inte riktigt nu, finns inte pengar till det just nu. 


Anton är på dagis idag. Och jag hade väl tänkt hinna med en väldans massa saker här hemma, när han är på dagis. Men jag tog helt enkelt ledigt idag. Sitter i soffan, under en filt, dricker lite vatten och tar det bara lugnt. Man behöver det ibland. Jag är så himla trött mest hela tiden. Så jag förtjänar en slappardag. Så tar vi nya tag imorgon. Det är inte så att det är stökigt här nu ändå, men det känns som att man hela tiden måste göra någonting. Det dåliga samvetet kommer och gnager en i hälsenorna när man bara sitter ner och gör ingenting. Det jag skulle kunna göra är att tvätta lite, sängkläder bland annat. Men dom finns ju kvar imorgon också. Får intala mig själv att det är okej att sitta ner och ta det lugnt. Inse att man behöver inte göra något precis hela tiden.


Jag måste ringa och boka om mitt tandläkarbesök också. Tror jag har en tid på fredag. Men har inte riktigt råd just nu, så får boka om den. Suck. Skulle bara så gärna vilja bli klar med allting. För det är inte så himla mycket kvar nu. Tror jag inte iaf. Och det känns lite frustrerande att inte kunna göra klart det sista. För snart får jag väl börja betala fullt pris igen. Och då kommer det dröja år innan jag tar tag i det igen. Suck. Nåväl, får väl hoppas på att vinna på lotto eller något, så jag kan slutföra detta med tänderna. Skulle vara så skönt att bara bli klar med det.


Nej, nu ska jag inte svamla här en massa. Återkommer när jag kommer på vad det var jag ville blogga om ;)
Ändå dags att göra lite lunch snart. Kl 14 ska lilleman hämtas på dagis. Och det är väl bra om man får äta lunch i lugn och ro innan dess. Gillar inte att stressa. 

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards