Alla inlägg den 15 september 2010

Av Joanna Löfdahl - 15 september 2010 21:43

Då tänkte jag skriva ett litet kvällsinlägg också. Nu då jag faktiskt tycker att jag kommit igång med bloggandet igen. Känns inte som att det står lika stilla längre. Vet ju inte vad ni tycker, men jag tycker det.


Anton var trött ikväll och han somnade relativt fort efter kvällsduschen. Med hjälp av sambon så lyckades vi även städa upp alla leksaker som låg precis överallt. Så det känns bra! Avskyr att sitta i soffan om kvällarna och se alla leksaker bara ligga och drälla. Försöker få in en bra kvällsrutin med Anton, att innan kvällsduschen så plockar vi tillsammans upp alla hans leksaker och lägger dom på rätt plats. Det går sakta framåt! Nu ikväll insåg jag dock att jag inte ska nämna det med duschen på en gång. För ikväll sa jag något i stil med "Ska vi plocka ihop alla dina leksaker Anton, och lägga dom i ditt rum så ska du få duscha sen". Och då ville han ju såklart duscha på en gång! Och han var inte såå road av att hjälpa till att plocka ihop först. Haha. Men då vet jag det till kommande kvällar. Men jag känner mig nöjd ändå. Han  hjälper till bra. Så länge han inte är för trött går det kanon. Är han trött/övertrött så går han istället och tömmer ut allt som jag precis plockat ihop.


Kvällen har spenderats i soffan. Kollar lite på Idol och så. Nu kikar vi på något inför valet. Jisses, det är ju snart val! Ska man rösta? Måste man? Och om man ska rösta, vad ska man rösta på? Jag är ju inte insatt i politiken för fem öre. Har heller inte tiden att sätta mig ner och läsa igenom allt. Så jag vet inte hur jag ska göra.


Nu är det hur som helst dags att gå och borsta tänderna. Och sedan krypa ner i sängen. Är trött, har varit trött hela dagen. Hade tänkt komma i säng i tid ikväll. Och nu är snart kl 22! Så det blir inte så mycket i tid.. Men bättre sent än aldrig, eller hur?


Godnatt!

Av Joanna Löfdahl - 15 september 2010 16:04

Är så himla trött idag. Helst av allt skulle jag bara vilja gå och lägga mig och inte kliva upp förrän imorgon på förmiddagen någon gång, det vore skönt! Men så kan man ju såklart inte göra.


Det gick bra hos barnmorskan. Spiralen sitter som den ska, vilket känns bra. Och passade även på att ta cellprov. Hade fått kallelse till det i våras, men då var jag och Anton i Storuman. Sen när vi kom hem så hade dom slutat med dropin tider för cellprovtagningen. Och eftersom jag sa till om det nu så gjorde vi bort det idag. Så nu är det bara att gå och vänta på svar, förhoppningsvis setr det bra ut.


Håller på med maten nu, gillar mat som man gör i ugnen. Då sköter den ju i stort sett sig själv. Sånt gillar vi. Beslutade att vi skulle äta kyckligfilé och pommes idag, med lite wokgrönsaker till. Var så grymt sugen på kyckling.


Nej nu är dag dags att gå och vända lite  på kycklingen. Samtidigt som jag längtar till kvällen. Längta tills vi får sova. yaaay! haha.

Av Joanna Löfdahl - 15 september 2010 07:45

God morgon bloggen. Denna morgon började alldeles för tidigt enligt min smak. Vaknade väl runt halv sex skulle jag tro. Anton bökade bara runt lite, var inte helt vaken. men jag vaknade av att jag var så ofantligt kissnödig, så jag kunde helt enkelt inte ligga kvar. Och då vaknade såklart lilleman. Så då blev det inget mer sova. Tråkigt, jag hade kunnat tänka mig att sova iaf en timme eller två till. Är sjukt trött denna morgon.


Anton går omkring och gör allt han inte får, allt i vanlig ordning. Han lyssnar inte ett dugg på det man säger. Så jag känner hur dom gråa hårstråna skynda på! Haha.


Dagen idag vet jag inte riktigt vad den har att bjuda på. Jag ska till barnmorskan, det är allt som jag har inplanerat just nu. Men det är senare på dagen. Tänker ta mig en varm dusch idag också, fryser som attans! En lååång varm och skön dusch känner jag för. Har så himla ont i kroppen. Skulle behöva massage, ett ton eller två.


Vi ska nog försöka oss på utelek idag. Känns som vi behöver det.

Nej, nu ska jag fortsätta sitta här och gäspa. Fick precis en kopp kaffe serverad.

Kanske piggnar man till lite då.


Vad händer hos er idag?

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards