Alla inlägg under april 2011

Av Joanna Löfdahl - 29 april 2011 16:39

Vaknade i morse och kände att jag hade hjärtklappning. Och i sammband med det så blev det lite svårt att andas. Tänkte inte så mycket mer på det. Stannade hemma från jobbet dag, för kände mig inte alls bra i morse. Försökte att inte tänka på det så mycket, för kanske var det bara inbillning?


Sen var det ju det här med att jag har utslag också. Som kliar så jag tror att jag ska bli galen. Och det svider och gör ont osv. Trodde det var soleksem först. Men det blir bara mer och mer, och större och större. Så min teori där släppte jag rätt fort. Ringde sjukvårdsrådgivningen igår kväll och rådfrågade, och de sa att det lät som en allergisk reaktion på något. Så då var det bara att börja fundera över vad jag har ätit på sista tiden.


Och det enda jag kan komma på som är annorlunda nu jämfört med innan är att jag tagit Modifast som mellanmål nu i en vecka kanske. Eller iaf två dagar. Och efter det började det kliiiiia så ini bomben. Fick ju utslag när jag åt modifast innan operationen också, men det gick ju över så kopplade först inte det. Och hjärtklappning hade jag då titt som tätt också.


Ringde rådgivningen igen idag, och de sa ÅK TILL AKUTEN! Och jag hade verkligen ingen lust med det. Så jag ringde vårdcentralen istället, och de hade ingen telefontid, så jag testade deras akuttelefon istället, och fick komma nästan på en gång.


Väl där kollade dom min puls och den var hög. Sedan fick jag göra EKG och efter det vänta på att få träffa läkare. Läkaren var superbra och tog mig på allvar. Hon sa att EKG't såg bra ut men att jag hade extra hjärtslag. Och det i sig är ofarligt så länge det inte håller i sig. Men hon sa aldrig hur länge det är "ofarligt" att ha så. Jag har haft detta hela dagen nu, och känner fortfarande av det nu, fastän jag bara sitter och tar det lugnt..


Mina utslag kollades och andningen lika så. Lite trögandad och utslagen sa hon att det såg ut som en allergisk reaktion. Så jag fick medicin mot det. Och så fick jag order om att INTE dricka någon mer modifast, och att verkligen ta min astmamedicin som jag annars bara slarvar med hela tiden. Fick även ta ett blodprov, för att kolla blodsocker och blodvärde. Och det såg bra ut, skönt det iaf!


Ska tillbaka på måndag för att ta fler prover. Roligt nästan jämt. Måtte hjärtat lugna ner sig snart, för det är jobbigt att ha det såhär. Hoppas det är borta imorgon när jag vaknar.

Av Joanna Löfdahl - 26 april 2011 22:03

Är verkligen supertrött, men tänkte hinna skriva ett par rader iaf.

 

Idag har jag jobbat. Det var mycket att göra på jobbet idag, och det var lite folk. Så en enda gång hann jag sitta ner och slappa lite, och då endast ett par minuter. Men det är väl roligt dom dagar det händer saker också. Men idag kändes det mindre bra med tanke på att jag haft mycket ont i kroppen idag.


Efter jobbat var det hem och luncha. Sen hämta lilleman på dagis, och efter det tog vi oss en cykeltur. Underbart att man kan cykla nu! Helt fantastiskt härligt. Och så börjar det lukta så gott ute nu, börjar lukta sommar, underbart! Och Anton älskar att cykla. Han vill helst vara ute mest hela tiden. Lillesöt!


Nu börjar det bli dags att slänga sig i säng. Klockan tickar på och imorgon ska vi upp tidigt igen! Ingen rast ingen ro ;)

Av Joanna Löfdahl - 25 april 2011 09:35

Vi har haft massor med besök denna helg. Jättekul verkligen! Anton har varit i himmelriket. Igår fick vi besök av Patriks bästa kompis med fru och barn. Vi grillade och hade det allmänt trevligt, superhärligt! Ungarna leker bättre och bättre ihop också. Så himla roligt att se.


Anton kom igår kväll och ville sova, klockan var då strax efter sju. Han kom själv och sa att han ville gå och lägga sig, vilket är väldigt ovanligt då vi har folk här. Då brukar han ju vägra sova. Men han är väl himla trött efter allt besök vi har haft. Kändes lite roligt att han kom själv och sa att han ville sova, för det var så väldigt otippat. Så han klädde av sig och jag tog på honom pyjamas och sen gick vi och la oss. Det är slut på soffsovandet nu för honom, och det är oootroligt skönt. Numer somnar han i sin säng om kvällarna, och det är ju så himla mycket bättre. Min stora lilla kille! Han utvecklas i en rasande fart, det går så himla fort.


Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Anton tjatar hela tiden om att leka i sandlådan, så vi klär väl på oss och går ut om en stund. Så sover han bara lunch bättre sen om han har fått vara ute och lekt lite.


Ska väl ta och pilla i mig lite frukost så kan vi gå ut sen. Anton har redan ätit frukost han, men han får nog fika lite han med. Han går och ber om godis hela tiden... Han har ju fått massor med påskägg nu av nära och kära, så han är helt frälst.. Dock har vi begränsat hans godisintag ordentligt. Mat kommer först, sen  k a n s k e  man kan få en godisbit.

Av Joanna Löfdahl - 24 april 2011 10:52

God dag! Här sitter jag ute i solen och har det gott. Dricker en kopp kaffe och bara njuter av vädret och fågelkvittret. Grabbarna sitter i sandlådan och leker, och jag får en liten stund över till att blogga.


Vi gjorde kaffe och tog med oss ut. För Anton ville så gärna gå ut och leka i sandlådan. Det är hans nya favorit just nu. Och självklart ska han få leka i sandlådan! Han lyser upp som en liten sol, man blir så glad i mammahjärtat!


Idag åkte min mor och hennes karl hem. Anton var djävulen själv mot mormor här på morgonen. Kan hända att han kände på sig att dom skulle åka. Så han bara jävlades med henne. Gjorde allt för att reta gallfeber, någon sorts hämnd mot att dom skulle åka hem. Kan ju säga som så att det är himla tyst och tomt nu när dom åkt.


Det har varit himla härligt att ha dom här på besök! Önskar såå att dom hade kunnat stanna längre. Men det gick inte, så vi fick så lov att släppa iväg dom så att dom fick åka hem. Anton har varit i himmelriket, haft både mormor och morfar på besök. Han är en riktig liten mormorgris.


Igår fick vi mer besök. Sambons mamma, lillerbror, syster och systerdöttrar kom på besök! Och Anton njöt i fulla drag över att ha alla samlade. Han lekte och lekte och lekte med kusinerna. Det gick så himla bra! Dom lekte så fint! Det var jättekul verkligen. Hoppas att vi kan träffas snart igen!


Vill passa på att tacka ALLA som hälsat på oss under påsken. Ni har gjort en väldigt minnesvärd påsk för oss! Det har varit härligt att ha nära och kära på besök. Umgås och ha det gott med dom man tycker om. Verkligen superhärligt! Ska ta och titta igenom ifall man fick till några fina bilder också.


Tack än en gång!

Av Joanna Löfdahl - 22 april 2011 09:56

Jisses vad jag har sovit! Igår kväll kom jag på att jag glömt ta min medicin för dagen. Och så hade jag hiskeligt ont i kroppen. Så jag svepte allt på en och samma gång. Vilket jag inte skulle ha gjort. Blev fruktansvärt illamående och trött. Jag visste inte vart jag skulle göra av mig själv. Så jag slängde omkull mig för att vila lite. Detta var runt kl 19 igårkväll. Och sedna slog jag inte upp ögonen förrän halv sju i morse. Jisses vad länge jag har sovit. Och herregud vad skönt det var! Jag behövde verkligen den sömnen. Min käre mor tog hand om nattningen av Anton. Vilket hon gjort hela tiden hon varit här, för Anton ska "Sova mormor!!". Haha, han har vägrat både mamma och pappa nu. Det är bara mormor som gäller.


Och nu på morgonen har jag hunnit fixa lite i köket. Mer energi än på länge! Fy bubblan vad skönt det var att få sova. Och sen fick vi oss en överraskning. Syster med familj från Stockholm kom och knackade på dörren nyss! Jättekul!! Åh så mysigt att vara samlade! Tänk vad härligt om alla kunde vara samlade oftare!


Sen får vi mer besök idag. Anton ska få besök av farfar! Och imorgon kommer det ännu mer folk och hälsar på. Härliga tider! :)

Av Joanna Löfdahl - 21 april 2011 12:57

Har inte haft tid att skriva på ett par dagar. Det är jättehärligt att ha mamma och hennes gubbe på besök! Önskar att dom kunde stanna läänge. Men de åker väl hemåt om någon dag eller två. Kommer bli himla tomt och tyst. Anton är jättelycklig över att ha mormor och morfar här på besök. Ungen är helt salig.


Idag hjälpte Anders oss att köra iväg lite skräp från uteplatsen. De förre hyresgästerna lämnade en hel del skräp kvar. Allt töade fram när snön försvann. Och det såg himla trist ut här på baksidan måste jag säga. Men nu ser det genast mycket bättre ut! Och nu kanske man kan sitta ute utan att behöva störa sig på en massa saker som man skulle vilja ha annorlunda. Så tusen tack Anders för hjälpen! Guld värt för oss.


Anton har nyss vaknat efter att ha sovit en stund. Nu sitter grabbarna och käkar lite lunch. Och sen ska vi klä på oss och åka iväg till Marieberg en sväng. Ska bli skoj! Ska åka och byta mina skor jag köpte för ett tag sedan. För de är nämligen redan trasiga!! Helt kass kvallite! Det känns ju som ett par skor ska hålla för användning mer än tre gånger! Så det där får dom fixa! Annars lever vi rövare ;)


Annars så händer inte så mycket. Det kommer väl besök imorgon. Är ledig från jobb nu fram tills på tisdag, härligt! Vi får besök både imorgon och på lördag! Superkul! Men imorgon förmiddag ska jag väl passa på att städa lite. Kan ju lova att det blir rörigt mycket fortare när man är många här hemma. Men det är bara kul att ha besök!


Nej nu hinner jag inte skriva mer. Ska ta och göra mig klar för Marieberg!

Av Joanna Löfdahl - 18 april 2011 21:25

Fyy vilken lång dag det har varit idag! Det känns som att dagen aldrig kommer ta slut. Men det kommer den göra, vilken sekund som helst nu ;)


Vaknade tidigt i morse, för att komma iväg på arbetsträningen. Och där var det som vanligt. Göra mackor och baugetter, diska och torka osv. Dock var det väldigt mycket att göra där idag, så det blev ju inte många stillasittande stunder. Men det kan väl vara kul det med, med lite omväxling.


Sen så bar det av hemåt, för att äta lite lunch. Och efter lunchen åkte vi ut en sväng. Åkte till svampen bland annat. Det är ju himla fint där uppe! Sen åkte vi till Wadköping och gick omkring lite där.


Sen blev det Ica Maxi och handla till middagen. Idag åt vi tacos, himla gott!


Hade en väldigt trött son ikväll. Han var helt slut på efter Wadköping och utomhuslek. Någon middag ville han inte ha, han är så himla dålig på att äta den lille herrn. Inte bra inte bra.


Jo, har väl inte skrivit om det ännu. Men min mamma och hennes karl är här nu och hälsar på! :D Vilken rolig överraskning!! Känns så himla roligt att ha dom på besök! Och Anton är heelt salig.


Nu sitter jag och mår pyton. Har ätit kaka OCH druckit ett par klunkar dricka. Känns som att jag inte kommer göra om det i första taget. Det är inte värt det, att må så här! Verkligen inte värt det. Usch och fy, mår verkligen räv.


Nu är det strax dags att sova. Ska bli himla skönt. Har längtat hela dagen efter att få sova. Imorgon ska man upp tidigt igen. Jobba jobba jobba. Men är bara en kort vecka denna veckan. Måndag, tisdag och onsdag. Och sen är man ledig ända till tisdag. Härligt!

Av Joanna Löfdahl - 17 april 2011 08:10

Denna morgon har jag en billig son. Eller åtminstone var han nära att säljas till högst bjudande. Vaknade av att han kom och var jättego och delade ut både pussar och kramar till både mamma och pappa. Vilken góunge tänkte jag då! Och kände mig allmänt lycklig över att få ha ett sånt fantastiskt barn. Men lyckan blev inte långvarig ;)


"Mamma, jag har gjort nåt". Jisses tänkte jag, neeej vad har han nu hittat på. Låt mig även berätta att jag tyckte det luktade väldigt gott när jag vaknade. Så luktade genast ifall han har mumsat i sig mer skurmedel eller något, det har ju hänt en gång. Men nej, han luktade inget medel. Så jag frågade honom vad han nu hade hittat på. "Titta där!" och så pekade han bort mot sovrumsdörren. Jag satte mig upp i sängen för att titta på vad han menade. Och vad får jag syn på? Jo, det är nämligen vitt pulver över HELA golvet. Halva sovrummet var fyllt med pulver, och även lite i hallen och vardagsrummet. Lilleman var mäkta nöjd! Försökte uppfatta vad det var för något. Och sen kom jag på. Vi hade tvättstugan igår kväll. Och hade glömt att ställa undan tvättmedlet. Så det min kära son hade roat sig med på morgonen, när han smög upp så tyst han kunde så inte mamma skulle vakna, det var att hälla ut 1 kg tvättmedel. Han verkar verkligen ha ansträngt sig för att det ska komma överallt också. Älskade lilla barn, tror du mamma älskar att städa? ;)


Så jag fick börja morgonen med att sopa. Vilken nedrans tur i oturen att jag ändå tänkt städa idag. Men såklart känns det ändå surt. Ett helt tvättmedelspaket åt skogen, det var ju precis nyöppnat. Extra surt eftersom vi för stunden vänder och vrider på slantarna för att få det att gå ihop. Då gör inte sådana här grejer en gladare.


Men sen när lilleman säger. "Det var inte så smart", då kan man inte annat än skratta och hålla med honom och ge honom en stor kram. Älskade, älskade barn!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards