Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

24 Januari

Av Joanna Löfdahl - 24 januari 2012 12:24

Det är lite kul att se att folk faktiskt läser min blogg, fastän jag inte skriver så ofta numer. Men ska försöka ändra på det. Saknar ju bloggandet. Men det är inte alla dagar man känner sig inspirerad nog att skriva. Och så låter jag helt enkelt bara bli. Nu har jag känt i flera dagar att jag verkligen vill blogga. Men det har ändå inte blivit av. Dels pga att vi har varit bortresta över helgen och datorn lämnade jag hemma. Men sen vet jag egentligen inte riktigt vad jag ska skriva om. Kommer på saker när jag är ute, och sedan när jag kommer hem så har det fallit bort. Det blir så ibland. Kan man redan börja skylla på åldern tro?


Helgen spenderade vi i Lindesberg. Hos Patriks syter och hennes två döttrar. Så Anton har lekt massor med sina kusiner. Och det har varit en väldigt blandad kompott, både lek, bus och bråk. Tre väldigt starka viljor, kan man lugnt säga. Det var jätteskönt att komma hemmifrån för en helg, umgås och bara ha det gott. Nu fattas bara en tripp till Stockholm också. Det skulle vara oslagbart. Längtar så mycket till Stockholm. Längtar efter att få träffa alla där. Det blir tids nog. Dock inte riktigt nu, finns inte pengar till det just nu. 


Anton är på dagis idag. Och jag hade väl tänkt hinna med en väldans massa saker här hemma, när han är på dagis. Men jag tog helt enkelt ledigt idag. Sitter i soffan, under en filt, dricker lite vatten och tar det bara lugnt. Man behöver det ibland. Jag är så himla trött mest hela tiden. Så jag förtjänar en slappardag. Så tar vi nya tag imorgon. Det är inte så att det är stökigt här nu ändå, men det känns som att man hela tiden måste göra någonting. Det dåliga samvetet kommer och gnager en i hälsenorna när man bara sitter ner och gör ingenting. Det jag skulle kunna göra är att tvätta lite, sängkläder bland annat. Men dom finns ju kvar imorgon också. Får intala mig själv att det är okej att sitta ner och ta det lugnt. Inse att man behöver inte göra något precis hela tiden.


Jag måste ringa och boka om mitt tandläkarbesök också. Tror jag har en tid på fredag. Men har inte riktigt råd just nu, så får boka om den. Suck. Skulle bara så gärna vilja bli klar med allting. För det är inte så himla mycket kvar nu. Tror jag inte iaf. Och det känns lite frustrerande att inte kunna göra klart det sista. För snart får jag väl börja betala fullt pris igen. Och då kommer det dröja år innan jag tar tag i det igen. Suck. Nåväl, får väl hoppas på att vinna på lotto eller något, så jag kan slutföra detta med tänderna. Skulle vara så skönt att bara bli klar med det.


Nej, nu ska jag inte svamla här en massa. Återkommer när jag kommer på vad det var jag ville blogga om ;)
Ändå dags att göra lite lunch snart. Kl 14 ska lilleman hämtas på dagis. Och det är väl bra om man får äta lunch i lugn och ro innan dess. Gillar inte att stressa. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards