Alla inlägg under september 2010

Av Joanna Löfdahl - 30 september 2010 18:13

Valt att inte blogga så mycket idag, då jag inte känner mig något vidare. Det känns bara mycket just nu. Och idag är jag outhärdligt trött och har outhärdligt ont. Väljer att skriva mer en annan dag då jag mår bättre, så det blir trevligare inlägg.


Vi har ändåså inte gjort något speciellt idag. Bara försökt överleva dagen. Inte kom vi ut något heller. Tråkigt nog. Har rensat Antons garderob, det behövdes. Så lite nytta har man gjort som botat det dåliga samvetet.


Nu ska vi äta sen middag. Och efter det ska vi göra allt vi kan för att hålla lilleman vaken. Han är redan såå trött.

Av Joanna Löfdahl - 30 september 2010 09:15

Idag har jag alldeles för ont. Känner att jag inte vet om jag ska sitta, ligga, stå, gå, skratta eller gråta. Detta är inte roligt alls :( Ska försöka mig på en lång varm dusch, och se om det lindrar något.

Av Joanna Löfdahl - 29 september 2010 21:11

God kväll! Ikväll känner jag mig jättetrött, så det blir inte till att sitta uppe så länge. Haha, lätt att säga iaf, men inte lika lätt att göra. Sitter ju alltid upp alldeles för länge. Måste sluta med det. Speciellt om jag ska orka med praktik här framöver. Ser verkligen fram emot det.


Gick sådär hos tandis idag. Anton blev jätteledsen när vi var där, han ville inte alls att hon skulle få titta på hans tänder. Märks att det varit mycket sjukhus/läkarbesök osv för honom på sista tiden. Eller så är det bara för att han är äldre nu och mer medveten, eller kanske en blandning av dom. Ledsen blev han iaf. Och lite banning fick jag allt för slarvningen med tandborstningen. Men vi har ju varit sjuka allihopa, och allt vad rutiner heter har gått åt pipsvängen. Men nu tar vi nya tag!


Vi hade inplanerat lite utelek efter tandis. Men vi gick och handlade, och sedan mötte en kompis och hennes son upp oss. Och vi beslutade oss för att följa med dom till Ica Maxi. Så vi trampade iväg på cyklarna. Och som alltid när man åker dit rusar klockan iväg. Så vi hann inte med någon utelek. Men det gjorde ingenting för Anton, för han fick ju åka cykel, snacka om lycklig kille! :) Har bestämt mig nu för att alla dagar med fint väder ska vi ut och cykla mycket. Cykla och leta reda på roliga lekplatser kanske :)


Sen när vi kom hem var klockan alldeles för mycket. Anton fick gröt till middag, och det hade han inget emot, han mumsade i sig allt skrattandes ^^ Lillesöt! Sen busade han med pappsen medans jag diskade och lagade potatisgratäng. Anton var för trött och hann inte med någon gratäng. Så han får kanske smaka imorgon om han vill ha, han är lite kräsen ibland min son ^^ Undrar vem han fått det ifrån? ;) Inte då från jag för jag har mitt kvar!!! ;)


Imorgon SKA jag duscha. Hade tänkt göra det ikväll, men jag är alldeles för trött. Så ska väl försöka släpa mig in i duschen imorgon på morgonen. Känns som jag inte duschat på år och dar!! Vill duscha varje dag helst. Men man hinner/orkar inte alltid det.


Nu ska jag och älskligen glo lite tv, sen blir det sova. Är dödstrött.

Av Joanna Löfdahl - 29 september 2010 09:59

Tänkte göra ett försök att få till ett blogginlägg från min egen dator innan jag måste stänga av den. Min dator låter verkligen inte bra alls just nu. Och den får inte vara på några längre stunder. Jag måste ta och lämna in den på lagning eller något, så här kan den ju iaf inte vara. Sambons dator är ingen idé att plocka fram så länge lillemannen är vaken, för sladden är glapp på den, och Anton älskar att dra ur sladden hela tiden. Rart med barn ^^


Idag tänkte jag försöka få lite städning gjord här hemma. Känns som att det behövs. Hittills har jag bara stökat undan i köket, fått en maskin disk diskad. Ska snart tömma den och i med mer disk. Sen ska jag få igång en maskin tvätt också hade jag tänkt. Och dammsugas behöver det göras, och dammtorkas lite. Och så tänkte jag att jag ska stryka överdraget till soffan när Anton sover sen. Vågar faktiskt inte ta fram strybräda och strykjärn när han är vaken. Han är ju snabb som rackarn, och en olycka händer så lätt. Så det får helt enkelt vänta tills han sover. Så får göra så mycket annat jag hinner innan det är dags för lunch, efter lunchen ska han sova. Jag som brukar passa på att slappa när han sover, men vissa dagar får man göra undantag helt enkelt.


Sen ska Anton till tandis på eftermiddagen. Blir spännande att se hur vi skött hans tandborstning. Kan erkänna att nu under alla sjukor har det slarvats rejält! Inget jag är stolt över. Har kännt skuldkänslor över att det blivit som det blivit. Men nu när vi piggnat på oss så har vi tagit tag i tandborstningen ordentligt igen. Det är viktigt det där. Och eftersom det fungerar så bra med tandborstningen så måste vi ju ta vara på det. Anton älskar att borsta tänderna. Inte alla som är lika lyckligt lottade på den punkten vad jag förstått.


Nej, nu låter datorn illa. Den ska få vila lite så sparkar jag igång den till kvällen igen och ser om den låter bättre, gör den inte det så lånar jag sambons dator till kvällen när Anton somnat. För blogga vill jag ju göra nu när jag kommit igång med det. Det är ju riktigt roligt. Hade tänkt bjuda på ett par bilder på lilleman också, men det blir senare.


Vad gör ni idag?

Av Joanna Löfdahl - 28 september 2010 21:54

Nu är det snart dags att gå och lägga sig, längtar som få! Klev ju upp kl 5 i morse. Sov nog en liten kvart eller så när jag nattade Anton på dagen. Jag var bara så trött och däckade. Och när jag vaknade stod lunchen på bordet :D Haha det var perfekt!


Intervjun gick bra idag. Jag börjar 11 Oktober, känns kalas! Såklart känns det skrämmande och roligt på en och samma gång. Tar en dag i taget. Men det känns som en bra början. Kanske är det min tur nu. Ska bli roligt att få komma ut och träffa folk, få göra annat än att sitta hemma och dega. Spännande minst sagt! Känner mig glad över denna chansen.


Gick på stan på eftermiddagen. Tänkte leta vantar till lilleman. Men hittade inga alls, hittade mest bara tummvantar, eller tjejvantar. Och jag vill ha fingervantar till Anton ju, men idag fanns det iaf inga att få tag på. Inte där jag kollade iaf. Och Anton var inte riktigt på humör för att gå i affärer, han är fortfarande trött och gnällig och slut på. Till veckan blir det dagis för honom igen, det ser han fram emot.


Åh finns så mycket jag vill skriva. Men jag orkar faktist inte. Är helt slut på. Får skriva mer imorgon istället. Nu tänker jag göra kväll och gå och lägga mig. Sängen here i come!! :D

Av Joanna Löfdahl - 28 september 2010 12:02

Det var en ledsen lilleman dom gjorde EEG på. Han var helt förkrossad och fick panik när dom skulle ta på honom mössan där. Men det gick bra till slut och sedan somnade han som en stock, så det var väl för väl. Men jobbigt att se honom såå ledsen :( Sen kom dom in efter kanske 20-30 minuter och sa att dom ville registrera lite när han var vaken också... Så då var det bara att väcka honom, och han var ju så himla trött :( Nu ska vi se om han lyckas sova något mer, blir svårt att hålla honom vaken på eftermiddagen sen.


Har lite och fixa och greja innan jag ska iväg på intervju. Men det är svårt att ta mig för saker och ting idag känner jag. Det är sol och fint ute också, jättehärligt väder ute. Så vi ska ut lite mer senare också.


Lunch skulle behövas också. Är hungrig i magen.

Av Joanna Löfdahl - 28 september 2010 08:08

Jag är inte så bra på det där med att kliva upp tidigt. Hade ställt larm på telefonen att jag skulle väcka Anton kl 04.30 Men jag kom inte upp riktigt då.. utan det blev en halvtimme senare. Kl 5 klev vi upp. Hoppas det räcker och att han kan somna sen på sjukhuset. Annars kommer jag bli jättebesviken på mig själv som inte klev upp då klockan ringde.


Anton är trött och gnällig och så nu. Så han borde ju somna där sen. Om han inte piggnar till när vi går ut sen. Har tänkt att vi ska gå ut på en liten stund, för utelek är ju uttröttande också. Bara han inte piggnar till. Det återstår att se. Vi åker lite tidigare till sjukhuset också, för att springa i lite trappor, det är ju uttröttande. Ska bli skönt att få detta överstökat.


Sen på eftermiddagen idag har jag den där intervjun. Lagomt nervös sådär! Men ska bli roligt att se vad det handlar om och så, och se om det är något för mig. Och dom ska ju se om jag passar dom också, med min vanliga tur så gör jag väl inte det. Självförtroendet är ju inte på topp. Men det ska vi försöka ändra på.


Nej, har inte tid att blogga vidare mycket nu. Ska fortsätta roa lilleman, så han inte vill gå och lägga sig. Kan ju lika gärna börja klä på honom nu, för det blir alltid en kamp.

 

Vad ska ni göra idag?

Av Joanna Löfdahl - 27 september 2010 22:07

Har en väldig huvudvärk denna kväll. Har nog druckit för lite idag. Det är det enda jag kan komma på som det skulle kunna bero på. Har ju inte vart hemma så mycket idag. När jag är hemma går jag och dricker vatten och så hela tiden. Är en törstig människa helt enkelt, haha. Det är en av grejerna jag oroar mig inför en operation. Jag kommer ju inte kunna dricka lika mycket vatten och så som ja gör nu, dricker ju flera liter dagligen. Hur ska det gå? Får hoppas man blir mindre törstig.


Nu på kvällskvisten klädde vi på oss och gick och handlade lite. Mitt té var slut så vi gick för att köpa lite mer. Självklart fick man med sig mycket mer än bara té hem, haha det är alltid så. Och på vägen hem stannade vi ute lite för att gunga och åka rutchkana, allt för att hålla Anton vaken så länge som möjligt. Men vi fick gå in ganska fort igen, för lilleman blev så himla kall om småhänderna. Har försökt hitta vantar till honom, sådana här tunna fingervantar, perfekt för hösten, men jag hittar inga som passar honom :( Allt är bara förstora. Vart hittar man vantar till en 20 månaders?! Det MÅSTE ju finnas att få tag på. När vi kom in sen så fick han duscha, lycklig han var då. Han älskar att duscha :) Sen somnade han runt halv nio, så vi lyckades hålla honom vaken 1½ timme längre än vanligt. Sen ska han väckas mitt i natten någon gång. Runt kl 3-4 någon gång. Känns verkligen hemskt att behöva väcka honom så tidigt. Men vi har fått order om det. Imorgon är det dags för EEG undersökningen. Sen vet jag inte hur länge man får vänta innan man får något svar, hoppas det går fort iaf.


Sitter nu och dricker lite té, sen väntar sängen. Lika bra att gå och lägga sig om man nu ska kliva upp så tidigt imorgon. Ska bli spännande att se hur det går att hålla Anton vaken!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards