Alla inlägg under januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 25 januari 2011 20:25

Dagen har varit sådär. Vaknade imorse och kände mig tung i skallen, och hade ont i hela kroppen. Tänkte bara åh nej, inte sjuk igen. Men nu till kvällen så känns det bättre. Så hoppas vad det nu var jag kände i morse, inte kommer tillbaka. Orkar verkligen inte bli sjuk igen.


Ut i morse för att lämna Anton på dagis. Och det var verkligen inget trevligt väder ute, det snöade och blåste vindar som kändes som dom kom från nordpolen. Trodde jag skulle dö där ett tag. När Anton var på dagis tog vi bussen till stan för att göra ett ärende. Och sen bara hem och slappa enda fram tills det var dags att hämta lilleman på dagis igen. Kände jag orkade inte med att göra någon nytta idag, så slappa passade bra. Och det verkar ju ha hjälpt, för nu känner jag mig bättre än i morse.


Men på eftermiddagen letade jag rätt på diskbänken. Hittade den till slut under all disk ;) Nejdå, så farligt var det inte. Men ville städa rent där så att det gick att laga mat sen! Anton tyckte inte att mamma skulle stå och diska och torka, så han stog och hängde i mina ben som vanligt när jag gör något som inte involverar honom till 100%.


Till middag idag åt vi något helt fantastiskt. Nämligen Tacos!! Det har jag inte ätit sen i september. Sist jag åt det fick jag världens gallstensanfall. Känns så underbart att jag inte kan få det igen! Det är en helt vidrig smärta. Föder hellre barn! Men nu är gallstensanfallen över. Och jag kan åter äta tacos, det var gudomligt gott! Och Anton ÄLSKADE det, han åt hela TRE portioner. Och sen ville han ändå ha "mea mat!", men hans mage var stenhård och det hade inte gått ner någon mer mat, så det fick räcka så ^^ Lillesöt!


Ikväll har vi tvättstugan. Tvättar lite sängkläder, det var alldeles för mycket för att vi skulle kunna tvätta det inne, skulle ta ett par tre dagar att få allt tvättat och torrt här inne. På tal om tvätt kom jag precis på att har en tvätt i maskinen här inne också, som är klar och måste hängas. Ingen rast ingen ro ;)


Imorgon är lilleman ledig från dagis. Han blir hemma i två dagar nu för att sedan gå på dagis på fredag. Så vi får se vad vi hittar på imorgon. Ska plocka och dona lite hemma om Anton känner för att låta mig göra det ^^ Ska försöka börja packa också, eller åtminstone kasta massa som vi inte ska ha kvar. Ska försöka röja i förrådet någon dag, så man kan ställa in det man packar där, så slipper vi ha massa kartonger ståendes i lägenheten.

Av Joanna Löfdahl - 24 januari 2011 20:46

Hade ingen lust alls att blogga igår. Så då lät jag bli att göra det. Men idag tänkte jag försöka mig på ett inlägg, inte för att jag är jättebloggsugen direkt, men känner ändå att idag vill jag skriva något.


Denna dagen har bara rusat förbi. Upp hyfsat tidigt, iväg med Anton till dagis. Sen hem och städa, slappa en smula, dusha och sen iväg till sjukhuset. Var på återbesök efter operationen. Förväntade mig skäll för att jag struntat i järntabletterna. Men det gick bra! Hade rätt så bra blodvärde ändå tyckte sköterskan, så jag kunde strunta i järntabletterna sa hon, och ingen blev gladare än jag! Men om jag däremot blev trött eller yrslig här framöver skulle jag höra av mig, så skulle de ta ett nytt hb på mig. Allt annat tyckte hon lät jättebra, så jag får känna mig nöjd hittills!


Fick dock vänta länge innan jag blev inkallad till återbesöket. Sen när vi väl kom ut därifrån, så såg vi bussen susade förbi. Då blev jag en aningen sur faktiskt. Så vi passade på att gå ett annat ärende, men missade sen en till buss, suck! Och jag som ville skynda mig och hämta Anton ju! Och sen när vi väl fick kliva på bussen, trodde jag att jag skulle svimma, det var verkligen proppfullt med folk, hade inte gått in en enda till på bussen! Sen blev bussen ståendes en stund, för det blev något krångel på den, trodde att jag aldrig skulle få hämta Anton. Men till sist kom vi till dagis, och Anton hade fått en lååångdag på dagis.


Sen var det bara hem och laga mat. Och det blev sen middag idag igen, precis som igår. Men bättre sent än aldrig. Sen var det mer eller mindre dags för Anton att gå och lägga sig. Satt och tänkte lite på det nu, är det så här det kommer bli sen när man får ett jobb? Att man bara får träffa sitt barn en kort stund på morgonen, och sedan en kort stund på eftermiddagen/kvällen? Usch, så vill man ju inte ha det! Tänk allt man missar! Man blir allt lite ledsen när man tänker på det.

Av Joanna Löfdahl - 22 januari 2011 08:49

Idag vaknade vi runt kl 7. Kändes en smula tidigt, så nu sitter jag här och gäspar som en tok, haha. Men Anton sov hyfsat i natt, han var inte vaken och höll på att springa omkring. Så det kändes ju bra. Nu ska vi strax duka fram lite frukost. Sen blir det väl att plocka ihop Antons leksaker idag igen. För dom har han dragit fram igen, och vi orkade oss inte på att dammsuga igår, så det ska vi göra idag.


Annars har vi inga planer för dagen. Vi får se vad vi hittar på helt enkelt, något blir det väl alltid. Men skönt att inte ha planer alla dagar, en del dagar vill man ju ta som dom kommer bara. Idag är en sådan dag. Ska försöka tvätta ett par maskiner tvätt iaf! Annars vet jag inte. Kanske packa en kartong eller två. Tiden rusar iväg, och flytten närmar sig.

Av Joanna Löfdahl - 21 januari 2011 17:59

Fy vad jag känner mig trött. Middagen är nyligen avklarad, och så har vi allihopa hjälpts åt att plocka ihop Antons alla leksaker, som var utspridda precis överallt. Hittade till och med hans leksaker under min kudde i sängen, haha.

Tanken är den att vi ska dammsuga också, och kanske torka golven, men det sker isf efter att Anton somnat. För det är nästan omöjligt att torka golven när Anton är vaken, för han springer bara omkring och halkar på dom blöta golven. Och vi klarar oss utan halkolyckor ikväll känner jag.


Anton är supertrött och gnällig. Och mammigare än mammigast. Han ska hålla koll på vart jag är heeela tiden. Och ser han mig inte börjar han ropa "MAMMA" på en gång, bara för att se vart jag är någonstans. Kanske någon fas han går igenom just nu. Han har stenkoll på mig iaf ^^


Tänkte jag skulle sätta igång en maskin tvätt också. Så inte tvättberget byggs på allt för mycket. Och vore väl trevligt att ha några rena kläder att ta på sig! Ska för övrigt ta och rensa bland mina kläder, får snart inte igen byrån.. Och mycket börjar bli alldeles för stort, lika bra att göra sig av med. För annars får man ju ingen anledning att köpa något nytt heller. Så det ska rensas! Det ska även rensas i Antons låda, bort med det som är för smått och det som inte används, för hans byrålåda har samma syndrom som min, svår att få igen!! Längtar till nya lägenheten där vi får garderober! Hela tre garderrover i sovrummet, en till oss var, kommer bli jättebra! Åh vad jag vill flytta nu, nu nu nu nu nu.


Nej nu är det lika bra att fortsätta innan jag sitter här och blir för trött!

Av Joanna Löfdahl - 21 januari 2011 11:26

Tänkte skriva en liten update på hur det går med vikten.

Totalt sedan jag började med flytet den 25 Oktober, så har jag gått ner 30,2 kg!

Totalt efter operationen den 13 December har jag gått ner 12,7 kg.

Måste väl känna att det är heeelt okej ändå! Jag känner mig nöjd.

Är glad att vikten börjat gå neråt igen, stog still i nästan 2 veckor ett tag, men nu har det börjat röra på sig som sagt.


Oj vad klockan rusar iväg. Nu måste jag göra mig klar för att gå till bussen.

Av Joanna Löfdahl - 21 januari 2011 07:31

Godmorgon! Om man nu ska säga godmorgon. För det kändes inte som någon vidare god morgon idag. Det är nämligen så att vår son fått för sig att vara vaken allt mellan 1-3 timmar nattetid. Och det har hållt på så ett tag, han har sovit någon enstaka natt helt och hållet, och jag börjar bli så trött. Känner mig helt döende på nätterna då Anton ska ligga och be om vatten en miljon gånger, och sedan ligga och prata, för att sedan, om jag råkar somna till, börja skrika och gråta hysteriskt. Vet inte om han drömmer mycket, och därför inte vill sova. Eller om det börjar bli dags för att ta bort lunchsovandet. Men sover han inte en stund på dagen så blir han ju så sur och grinig och går inte vara i närheten av. Svårt att veta hur man ska göra.


Hade ställt larm på 06.10 idag. Anton skulle vara hos tandis kl 07.30, okristligt tidigt om ni fågra mig! Vi gick upp, Anton fick välling, borsta tänderna osv. Och sen skulle jag precis börja klä på honom, och då ringde dom och sa att tandsköterskan vi skulle träffa var hemma med sjuka barn! SUUUCK, då hade vi ju kunnat ligga och mysa i sängen mycket längre ju! Nåväl, nu är vi uppe, på benen, tidigt en dag, så då kanske man kan komma i säng i bra tid ikväll, hoppas kan man ju iaf.


Lillherrn ska på dagis kl 10 idag. Och efter jag lämnat honom där så ska jag skynda mig hem och ta en dusch. Ska till kursen idag, dock ingen träff där man träffas allihopa, dom träffarna är tydligen slut. Känns lite tråkigt, eftersom jag inte var med på deras senaste träff, för då var jag sjukskriven. Nu blir det mer individuellt där. Kanske lika bra så alla får komma igång med det dom ska. Haha, sa i telefonen igår till en av kursledarna att jag hade fler praktikplatser jag skulle kunna tänka mig att vara på, men idag är dom som bortblåsta. Herregud! Senil!!



Av Joanna Löfdahl - 20 januari 2011 15:51

Idag har vi varit till Ikea igen. Jag blev så irriterad över att vi glömde köpa ett benpar, så jag sa till grabbarna i morse att idag åker vi till Ikea igen! För jag ville så gärna få ordning på sängen! Och mycket riktigt, vi åkte dit, blev där lite längre än täntk, men Anton somnade och ville inte väcka honom med att börja klä på honom igen. Så vi stannade tills han sovit klart, sen tog vi nästa buss hem.


Väl hemma blev det sen lunch, och sen fixa med sängen! Nu sitter de nya lägre benen på plats, och Anton kan ta sig upp i sängen själv nu, känns lättare då han ändå kommer till oss varje natt. Och så fick vi ju en sängkappa i julklapp av min syster. Och nu är den på plats också. Det blev verkligen jättefint! Nu är den dock bara på som prov, sen ska den tvättas och strykas innan den används igen, men det fixar vi efter flytten.


Detta blir ett kort inlägg, för nu ska vi klä på oss och gå till Ica Maxi. Handla lite mat, och hämta ut paket osv. Ingen rast ingen ro! Jag gillar att vara på språng. Får mer energi av det, tro det eller ej. Blir sinnesjukt trött av för mycket stillasittande.

Av Joanna Löfdahl - 20 januari 2011 08:56

Testar mobilblogga. Mest för att kolla om det fungerar!

 

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards