Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 11 januari 2011 21:58

Ännu ett kvällsinlägg blir det då. Har inte kommit ihåg att blogga alls idag. Har harft fullt upp mer eller mindre. Morgonen började med att Anton var lite krasslig, så han fick bli hemma från dagis. Varpå han sörplade i sig inte bara en utan två vällingflaskor! När hände det sist?! Det minns jag då inte ens. Sen har han som vanligt jagat katten och inte alls lyssnat på vad vi har sagt.


Sen kom en vän med ideén om att vi skulle luncha ihop. Så efter Anton hade sovit en stund så klädde vi på oss och gick över till henne. Dock blev lunchen sen och snarare mer i middagstid. Men trevligt som attan var det! Det måste vi göra om!


Sen kom vi hem rätt sent. Så det var dags att göra kväll för Anton på en gång. Och han åt snällt sin välling och somnade sedan, efter tandborstning såklart! Den är viktig, den får man inte glömma. Och skulle man glömma ta fram tandborsten då påminner han en så fort han ätit vällingen, "Bosta tänena!" säger han då, lillesöt!


Sen nu ikväll, har jag och sambon suttit och diskuterat lite. Och både han och sonen har visat tecken på allergi mot katten. Så vi beslutade oss för att hon skulle få flytta. Satt och försökte skriva ihop en annons och sätta ut på blocket. Och då skrev en vän till mig att jag inte skulle sätta ut annonsen för hon ville gärna prova ta hand om henne. Och se om vår katt går ihop med dom hon hade sedan innan. Och ja, det lät perfekt för mig, känns skönt att veta vart hon kommer, skönt att veta att hon får det bra. Känns tråkigt att hon behövde flytta, men samtidit kan vi ju inte gå omkring sjuka bara för att vi promt ska ha en katt. Så vi får se om vi blir bättre nu snart efter att hon flyttat. Håll tummarna!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards