Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 6 januari 2011 22:02

Nu är kvällsgröten äten. Och ännu en dag har jag fått till 5 mål mat! Det känns jättebra! Hoppas det håller i sig. Har insett att det gäller att planera! Planera planera planera. Så ska verkligen se till att bli bättre på det.


Är trött, så snart blir det sängen. Imorgon hoppas jag på bra väder så man kan gå ut lite. Förhoppnigsvis på en promenad bort till Ica Maxi, för vi skulle verkligen behöva gå dit! Skulle behöva köpa en spade till kattlådan, vi har gjort en provisorisk lösning så länge. Och nu har vi ledsnat på den. Och så behöver vi handla lite annat smått och gott.


Men nu ska jag ta och göra kväll. Hoppas på att få sova lite mer i natt än föregående natt.

Av Joanna Löfdahl - 6 januari 2011 19:48

Nu har jag färgat håret. Och ja, vad ska man säga?! Jag blev inte nöjd. Jag tycker att det mest ser ut som Pippi Långstrump hårfärg, inte så coolt! På förpackningen var det en helt annan färg. Så jag känner mig en smula lurad. När jag får råd ska jag köpa den vanliga hårfärgen jag burkar köpa, och så ska jag färga om det. Och kanske be någon om hjälp då, för det var inte helt lätt att kleta i färgen själv.


Nu blir det till att glo på tv en stund. Kanske hinna dricka lite kaffe, göra kvällsgröt och sen sova, som jag har längtat efter att sova! Yaay!

Av Joanna Löfdahl - 6 januari 2011 17:37

Nu har vi varit ut en sväng. Trodde att det hade slutat snöa, så vi tänkte att vi passar på att gå ut. Men det hade inte alls slutat snöa, men det snöade definitivt mindre än tidigare idag. Det gick inte komma fram med vagnen, så Anton fick åka pulka, vilket uppskattades av honom. Det var en lycklig kille som satt där i pulkan. Vi gick till Willys och handlade lite. Lite smått och gott, bra att ha.


När vi kom hem blev jag och sonen lite oense. Det första han gjorde efter att han fått av sig overallen och allt, var att gå rakt fram till katten och sparka på den. Förklarade för honom att så får man INTE göra, och så lyfte jag in honom i hans rum. Och det gillades inte. Numer är jag världens elakaste mamma enligt honom. Vi har varit oense flera gånger idag om katten. Men jag tänker vara stenhård på att han ska vara snäll mot katten. Så inte denna lilla katt ska måsta flytta också. Jag tror det blir bra tids nog, när dom fått lära känna varandra. Men just nu är hon ju bara en liten kattunge, och verkligen full i bus. Så kommer någon , ja tex. Anton, och ska klappa henne, så åker klorna fram och hon blir en riktig liten buse. Så det är ju mest för hans skull som jag vill att han ska vara snäll med katten, så han inte blir helt sönderklöst. Och katten måste ju få kunna vara ifred och ligga och vila lite också.


Nu funderar jag på om jag ska ta och kleta lite färg i håret. Jag vill få det färgat någon gång. Och när färgen är i håret funderar jag på om jag ska göra lite äggröra till middag till mig. Vad grabbarna ska få vet jag inte än, får höra med dom vad dom är sugna på. Ingen rast ingen ro ;)


För övrigt är det ju en del som undrat vad katten ska heta. Kan meddela här i bloggen att grabbarna har döpt katten till Inger. Och frågar man Anton vad katten heter så säger han; - Katten hete Inger!. Så ja, jag hade visst inget att säga till om. Hon heter numer Inger ^^

Av Joanna Löfdahl - 6 januari 2011 15:15

Här tänkte jag komma med ännu ett litet inlägg. Har inte gjort någon nytta alls idag, och känner det dåliga samvetet komma påsmygandes. Jag vill ju hinna med så mycket, men hinner knappt med något alls. Men idag har vi en mysdag, vi bara myser i soffan och bara är, det är skönt det med ibland. Nu har vi nyss ätit lite, och då tänkte jag passa på att sitta ner och vila lite. Måste göra det efter jag ätit, för blir jämt så himla trött så fort jag stoppar något i munnen.


Jag ska försöka hinna med att packa en kartong eller två idag. Har ju några timmar på mig innan dagen är slut, så det ska jag väl nog hinna med. Hoppas jag iaf, vill verkligen komma igång med packandet nu, så inte allt sker i sista sekunden. För jag orkar inte stressa, är det något jag avskyr så är det att stressa. Men på något vis så blir det alltid stressigt vid flyttar. Varför är det så?


Så fort maten har landat ordentligt i magen, då ska vi klä på oss och gå till affären en snabb sväng. Jag måste ha snus! Jag kommer nog snusa ihjäl mig innan det här är färdigt!


Vill passa på att tacka för alla fina kommentarer ni gett! Känner mig så peppad! Alltid lika roligt att logga in och se en massa nya kommentarer som värmer såå!

Av Joanna Löfdahl - 6 januari 2011 11:05

Guuud vilken trött dag! Jag börjar ledsna en smula på denna trötthet. Sitter här med en kaffekopp i hopp om att det ska bli bättre,men det verkar inte som det fungerar. Men hoppas det blir bättre en bit in på dagen, så att man orkar packa en kartong eller två. Är ju som sagt dags att sätta igång!


I nästa vecka lär det nog komma folk som ska kolla på denna lägenheten. Såg att den var ute på öbos hemsida nu. Och sista anmälningsdagen är idag. Så det lär väl vilja komma och kika på fredag eller måndag eller så.


Snart är det dags för mellis för mig. Tar modifast på förmiddagen, enkelt och snabbt. Till lunch kommer det nog bli samma som igår, äggröra, men denna gången ska jag krydda på lite bättre än igår. Det var helt fantastiskt att kunna äta ägg igen, det har jag inte kunnat göra på 1½ år pga gallan. Det smakade gudomligt. Känns på något vis lyxigt att få börja äta igen. Än om det är väldigt nervöst inför att man måste prova sig fram och se vad man tål och inte. Kan väl erkänna att jag är livrädd inför första dumpingen. Har läst att det kan kännas på så många olika vis. Och jag är nervös inför hur det kommer kännas för mig, och undrar hela tiden när första gången kommer komma.



Igår var det rekordmånga läsare i min blogg. Verkligen toppenkul att se! Skulle vara roligt om det höll i sig. Får väl försöka se till att uppdatera lite bättre, så det blir roligt för er att komma tillbaka. Men jag vet inte alltid vad jag ska skriva om. Tänkte höra om det är något speciellt som ni skulle vilja läsa om eller så? Jag är öppen för det mesta ;)


Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards