Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 10 januari 2011 22:19

Tänkte försöka mig på ett kvällsinlägg. Eftermiddagen har varit lugn. När städningen var klar, så hämtade jag Anton på dagis. Panikhängde tvätten som precis blev klar innan jag skulle gå, men hann till dagis i tid ändå! Sen när han var hämtad på dagis så tog vi en sväng till öppna förskolan! Det var verkligen jättelänge sedan vi var dit, var roligt att gå tid en sväng. Kanske kan man passa på att gå dit lite oftare, hade nästan glömt bort att dom fanns. Men det är ju perfekt tidsfördriv när man inte har något att göra. Tycker dom kunde ha lite bättre öppettider bara.


Dom påpekade hur stor Anton hade blivit sen senast. Och att Lillemna hade blivit stor medans mamma hade blivit liten ^^ Var roligt att höra faktiskt! Och så kommenterade dom hur mycket han pratade hela tiden. Han pratar verkligen jämt, han pratar till och med när han sover som sagt, lillesöt!


Väl hemma blev det lite slappande innan det blev middagsdags. Lekte lite med Anton på hans rum, för han leker inte själv alls nu mer. Vet inte vad som blivit fel, eller om det bara är någon fas/perod som går över. Återsår väl att se. Men just nu är det väldigt mycket "Mamma hjälp" "Mamma leka Anton" osv osv. Han leker inte själv det minsta lilla, på sin höjd några minuter när han gör en bajsblöja :P Då kan han gå in på sitt rum och leka själv en stund, men aldrig annars. Lite jobbigt ibland, hoppas som sagt det bara är en fas eller något och att den går över.


Imorgon ska Anton på dagis igen. Och jag vet inte vad jag ska hitta på, ska eventuellt försöka hitta åt klädkammaren och börja rensa där inne, och packa. Och försöka packa en kartong eller två av saker som vi inte använder. Men det är ju det där med att veta vart man ska börja någonstans.. Det är svårt!

Av Joanna Löfdahl - 10 januari 2011 12:38

Idag har vi städdag här hemma. Vår son är på dagis, och då passar vi på att städa ostört! Tänk vad mycket fortare det går att städa när man inte har en vild 2-åring som river ut allt som man precis plockat ihop. Och detta kommer leda till att han har massor att göra när han kommer hem sen! Massor att stöka ner då vi har städat, roligt för honom ^^


Har slagit på musikkanal på tv, satt ljudet på högt. Och så städar vi gärnet! Jag har städat så jag blivit alldeles svettig. Så just nu sitter jag ner och dricker lite vatten. Det är så himla gott med vatten, men ibland känns det lite trisst. Och dricka och sånt har jag inte direkt vågat prova mig på ännu, har väl smakat en klunk eller så av sambon, det är allt. Men vatten är gott idag, så ska passa på att dricka massor med vatten. Och vattnet är ju gratis, en fördel det med :)


Fick sån lust att knata upp till öppna förskolan efter att vi hämtat Anton på dagis. Vet inte om dom öppnat än efter ledigheten? Vi kan ju alltid hoppas och gå dit och kika. Var så himla länge sedan vi var där. Är ju bara att ta med mellis till honom så kan vi vara där tills det är dags att gå hem och laga mat. Vore skoj att se lite folk, nu när vi bara varit hemma och städat!


Nej nu ska jag alldeles strax återgå till städningen! Finns massor kvar att göra, men inte så mycket tid, är lite över en timme innan det är dags att klä på sig och hämta älskade sonen på dagis. Gissa om det var en lycklig kille vi lämnade på dagis i morse, han hade knappt tid att säga hejdå, lillesöt!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards