Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 26 januari 2011 20:52

Nu är kvällen här. Och jag sitter och tar det lugnt och dricker lite kaffe. La sonen i sin säng för en stund sedan. Han somnade med mig på soffan, som vanligt. Vi ska ta tag i det där med att han somnar i sin säng när han får en ny säng, och det kommer han få när vi flyttat till andra lägenheten. Det kommer bli bra!


Det har varit fint väder ute idag, strålande sol. Och jag får dåligt samvete när jag tänker på att vi varit inne hela dagen lång. Men det har ju i och för sig varit rätt kallt, så skönt att stanna inne ändå. Vi har bara haft en mysdag inne. Anton har varit på strålande humör större delen av dagen. Och idag har det nästan bara varit helt underbart och roligt att vara mamma! Fantastiskt! Anton har gått omkring och sjungit, lekt, dansat och kramats och varit allmänt go! Fler sådana här dagar tack!


Sen lurade jag i grabbarna att vi skulle möblera om i vardagsrummet lite! Sagt och gjort, så gjorde vi det! Fram med hinken och dammtorka lite, fram med dammsugare och dammsugade lite. Bort med sladdar och kablar som låg överallt. Och nu står visserligen våra soffor väldigt konstigt, men tänkte att det inte gjorde något eftersom det bara är en tidsfråga innan vi flyttar, och i nya lägenheten får vi möblera lite annorlunda! Men nu slipper vi sladdar som ska gå över halva vardagsrummet, så detta får duga fram tills vi flyttar!


Sen på eftermiddagen hände något mindre roligt. Tänker inte gå in på det så himla mycket. Men kan säga att nu är ordningen återställd igen. Så det känns bra. Hoppas det får vara lugnt nu ett tag!


Nu ska jag lova mig själv något, att om det är lika fint väder imorgon, så SKA vi gå ut! Än om det är kallt, jag behöver lite sol, underbara sool. Vill ha vår nu! Vill att snön ska smälta bort, höra fåglarna kvittra. Vill kunna cykla, ja tack!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards