Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 5 januari 2011 20:30

Känner mig faktiskt duktig idag! Hittils har jag ätit 4 gånger idag! Vilket betyder att jag kommer hinna med ett femte mål idag! Och det mina damer och herrar, det är rekord sen operationen! Det känns verkligen jättebra! Nu känner jag mig hoppfull, kanske kan jag komma in i bra matrutiner. Behöver ju äte fler gånger om dagen än jag gör nu. Men får till fler och fler mål per dag, det känns bara så bra!


Skulle vilja göra lite nytta nu när Anton somnat. Men jag är så trött, så ikväll får det faktiskt vara. Får ta tag i allt när jag inte känner mig så trött. Ska försöka packa en kartong eller två imorgon. Och så hoppas jag på att vi kan gå ut en sväng imorgon och lufta oss lite. Men svårt att veta vad man ska göra när det är snööööö överallt. Snälla ge mig lite vår nu!

Av Joanna Löfdahl - 5 januari 2011 17:32

Är så himla trött så jag tror jag går av på mitten snart. Det är inte roltigt att vara så här trött. Längtar tills man har lite mer energi. Men vad jag förstått är det vanligt att vara trött så här efter operationen. Men hoppas det lägger sig snart. Vill orka göra saker, och inte bara göra det allra nödvändigaste för att man måste.


Har lyckats ta mig i kragen och diskat undan all disk. Har satt igång med maten, den står nu i ugnen och sköter sig själv. Och så har jag lyckats få in Antons alla saker i hans rum. Men var sak har inte kommit på rätt plats i hans rum ännu. Det tar vi efter maten, om orken finns. Men nu ligger det inte utspritt i vardagsrummet längre. Anton roar sig nu med att sopa golv ( och ibland katt ). "Städa katten!" ropar han och viftar  efter katten med sopen. Stackars kisse säger jag bara. Säger såklart till honom att det INTE är okej att göra så, men han är inne i en period då han bara ignorerar det vi säger. Han bara skrattar och fortsätter. Suck. Känner hur mina gråa hår blir fler och fler och fler. Vissa dagar känns det bara hopplöst, för han skiter verkligen i vad vi säger. Och jag vet inte hur jag ska hantera det alla gånger. Kanske trotsen som börjat komma nu?


Jag funderar på om jag ska orka färga mitt hår ikväll eller inte. Jag VILL göra det. Men samtidigt är jag såå trött och borde lägga mig i tid. Mitt sömnbehov verkar ha ökat lite nu efter det lilla matintaget, det är jobbigt. För jag tyckte kvällarna var korta redan innan. Och nu känns dom plötsligt ännu mindre. Men bättre och sova, så man får vakna så lite trött som möjligt. Så man kan vara en hyfsat pigg och glad mamma. Idag har jag bara varit trött och tråkig. Vi skulle ha behövt vart ut och fått lite friskluft också. Men det har kräksnöat hela dagen. Så ute går det knappt att gå, för dom vet ju inte hur man plogar här där vi bor. Men om det inte vräker ner imorgon ska vi minsann ge oss ut på en promenad! Behöver jag säga att jag längtar efter våren?!

Av Joanna Löfdahl - 5 januari 2011 13:54

 

En bild tagen från i början när jag gick på flytet innan operationen.


 

Och denna bilden är tagen igår.


Anar en liten skillnad iaf :)

Av Joanna Löfdahl - 5 januari 2011 09:50

Idag är jag så himla himla trött. Jag är så trött, så jag är så yr så allt bara snurrar. Blir inte många knop idag. Sitter ner så mycket jag kan för när jag står upp snurrar allt. Vet inte om det beror på tröttheten, eller om det är för att jag inte tagit mina järntabletter. Men kan verkligen inte ta dom, då magen säger upp sig. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med den saken.


Känner mig en smula låg idag. Man får ha sånna dagar också. Idag beror det nog mest på att jag är så himla trött. Känns som att jag aldrig kommer bli pigg igen. Vet ju att det inte är så, men det är svårt att känna det just nu. Just precis nu skulle jag vilja ha lite vår. vill känna varm vårsol mot mitt ansikte. Ta en promenad i vårsolen, se snön smälta bort. Det skulle vara härligt. Längtar tills vi kan vara  ute och cykla igen. Det är härligt.


Anton är på något underligt humör nu för tiden. Nämligen inte lyssna det minsta alls på vad vi säger. Han skiter helt enkelt i vad vi säger, och han gör allt precis som han känner för. Och idag känner jag att extra många gråa hårstrån är på väg.. Det är så himla frustrerande när man ser att han hör vad man säger, och sen skrattar han bara och gör precis tvärtemot. Roligt nästan jämt ;)


Katten verkar ha gjort sig hemmastadd här nu :) Känns bra. Hon är väl inte alltid jätteförtjust i att Anton ska jaga henne hela tiden. Anton är stormförtjust i katten. Men han förstår inte att han INTE ska sticka in huvudet under soffan för att leta efter henne. Försöker få honom att sticka fram handen istället. Vill inte att han ska få sönderklöst ansikte eller trasiga ögon eller så. Men som sagt så lyssnar han dåligt och han gör bara det han känner för själv.


Nu ska jag mysa lite i soffan med min son. Om han kan tänka sig sitta stilla en stund vill säga. Han har nog lite myror i brallan.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards