Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 18 januari 2011 21:23

På eftermiddagen idag tog vi och knatade bort till en god vän. Tänkte det skulle bli bra att ungarna skulle få leka av sig. Anton var ändå lite rastlös här hemma. Så jag trodde jag hade tänkt ut det rätt bra. Men det blev inte så bra som jag hade hoppats på. Anton var mest bara trött och trotsig. Han gick omkring och tjurade och slog på allt och alla. Jobbigt när han är på det humöret, tack och lov är han inte det varje dag, dock har det vart väldigt många sådana dagar på sista tiden. Känner hur all energi tar slut just i dom stunderna. Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Vad man än säger till honom så skiter han blanka tusan i det. Han lyssnar inte för fem öre. Och bara sekunder senare kan han komma och kramas och vara hur go som helst. Härliga trots ^^


Slutade med att vi gick hem. Vi fick ändå ingen ro till att umgås och prata. Vi försökte spela lite Uno, men det gick inget vidare. Anton skulle bara riva och slia i spelkorte ^^ Så vi klädde på oss och gick hem. Och väl hemma blev det pyjamas, välling och slutgiltigen tandborstning på lillemannen, sen slocknade han rätt fort! Han var supertrött. Tack och lov så är inte alla dagar som denna. Igår var han på riktig mys- och bushumör! Sådana dagar har vi gärna flera på raken nu känner jag! ;)


Har inte gjort någon nytta sen lilleman somnade. Har gjort mig själv lite mat, var huuungrig, har slarvat med maten idag, inte bra inte bra. Sen har det mest blivit dator och tv tittande, så spenderar jag oftast mina kvällar faktiskt.


Imorgon ska vi ta oss en tur till Ikea :)

Av Joanna Löfdahl - 18 januari 2011 12:14

Jaha, då var det tisdag idag! Anton är på dagis, och han hade väldigt brått dit i morse. Det var nog bara för att det stod en häftig maskin utanför vårt hus. "Wow, häptig!!" sa Anton! Men först i morse när jag frågade om Anton ville på dagis, då sa han nej! Och sen sa han, "mamma, kom dagis!!" Och så drog han mig i armen och jag skulle skynda mig tyckte han.


Det har hänt något underligt här i natt. När vi la oss för att sova så gick klockan rätt. Vaknade i panik i morse och trodde vi hade försovit oss. Klockan på klockradion stod på 08.30 Tänkte bara att fan det här händer ju bara inte! Tittade ut och det var jättemörkt ute fortfarande. Och det kan ju inte vara så mörkt ute om klockan är halv nio. Var tvungen att rusa ut till köket och klockan där visade 07.30 Så då kunde jag andas ut. Men hur tusan kan klockan ha ställt om sig en timme? Det förblir nog ett mysterium.


Idag har vi passat på att städa lite när Anton ändå är på dagis. Jättefort gick det! Så nu är det fint, är bara golvtorkning kvar, och det skjuter jag upp en stund. Är så trött idag. Ikväll måste jag komma i säng lite tidigare.


Ska försöka hinna packa en kartong också innan det är dags att hämta Anton. Får se hur det går, känner mig så trött och slö idag. Skulle helst bara vilja gå och sova faktiskt.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards