Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 16 januari 2011 20:52

I eftermiddag har vi haft besök över på lite mat och fika. Blev väldigt mycket fika över efter Antons kalas. Himla trevligt att dom tittade över, och Anton blev jätteglad över att få ha en lekkamrat här en liten stund. Känns  bra att han fick lite bra stimulans där ett tag. Lite dåligt samvete över att vi inte gått ut idag, men det är ju bara slask och blask ute nu, har regnat och så idag, och några plusgrader. Kände verkligen inte alls för att gå ut.


Nu sitter vi och kollar på tv lite. Vi har bland annat tittat på ett kärt återseende, nämligen Solsidan!! Himla roligt att det är tillbaka! Det har vi sett fram emot. Nu sitter vi och slötittar på Time out för att senare se 2½ men! Och jag funderar över om jag ska orka släpa fram fotbadet och ta ett fotbad. Det skulle vara så himla skönt, har så himla ont i mina stackars fötter.


 

Av Joanna Löfdahl - 16 januari 2011 13:19

Haha, jämt när jag ska skriva in rubriken skriver jag December! Tror jag fortfarande att det är december?! Haha så bli inte förvånade om det står december i stället för januari någon dag, bara jag som har snörat in mig på december!


Idag är vi trötta och gör inte många knop! Tänkte jag skulle få igång en maskin tvätt, men det går seegt, och än har ingen maskin tvätt kommit igång. Skärpning Joanna! Ska även försöka få rätt på Antons alla leksaker som han lastat av i tvrummet. Det ser ut som det har varit krig här! Skulle vilja få massa annat gjort också, men jag orkar inte, inte just nu iaf. Det kanske kommer senare.


Anton sover lite, och när han vaknar ska vi hitta på någon sen lunch till grabbarna. Jag sitter och dricker mitt förmiddagsmellanmål nu.. liiite sent för det, jag vet, borde vara inne på lunch nu. Men idag håller vi inte så mycket på tiderna, vi bara myser och tar det lugnt.


Just nu står det stilla i viktnedgången. Och det får en att tappa sugen lite faktiskt! Man vill ju att det ska hända något på vågen helst varje dag :P Vet ju att det inte fungerar så, men man vill ändå! Har stått på exakt samma vikt hela veckan nu. Vet med mig att det till stor del beror på allt innesittande. Men har inte haft tid med så värst mycket promenader denna veckan, har bakat och städat och haft mig. Och idag regnar det så då vill man inte gå ut! Blä.

Hittils har jag gått ner 29,1 kg! Och det måste väl klassas som väldigt bra på 3 månader? I hang in there! Det börjar nog röra på sig snart igen, hoppas jag!


Med maten går det bättre, men värre med variationen.. Men har fått in antal mål per dag iaf, så nu är jag uppe i 6 mål om dagen, precis som det ska vara, känner mig nöjd!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards