Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Joanna Löfdahl - 8 januari 2011 15:13

Nu sitter jag här och dricker modifast till mellanmål. Har precis givit badrummet en omgång! Svettigt värre var det kan jag lova. Blev himla varmt där inne med allt spolande med hetvatten. Glasögonen immade nästan igen. Men nu är det någorlunda rent där inne. Kan inte påstå att jag var supernoga, för det kommer en flytt snart, och DÅ kommer vi vara noga med städningen där inne. Men rensade avloppet där inne, för både badkar och handfat, äckligt värre! Fy bubblan vad vidrigt det är! Men det måste göras.


Har även städat köksbänken idag och hittat åt den. Plockar ur och i diskmaskinen. Och nu efter jag tog badrummet tog jag även och diskade upp alla nappflaskor och Antons plastglas. Så nu finns ingen disk, ja så när som på en stekpanna som står på spisen :) Och den tar ju inte lång tid att diska bort sen. Nu känner jag mig faktiskt en smula trött. Inte van vid sådana här gympapass nu när vi tagit det lugnt ett tag. Nu skulle jag även villa finna orken att plocka upp alla leksaker och dammsuga också, men det tänkte jag evenetuellt spara till imorgon ifall inte orken oväntat återvänder idag. Vi ska väl ha något att göra imorgon också ;) Dessutom börjar det bli dags att tänka på middag till grabbarna, vet inte vad dom ska få idag.


Nu ska jag slappa vidare och fortsätta dricka min mellis. Sen ska jag se om jag orkar ge mig på något mer här hemma idag.

Av Joanna Löfdahl - 8 januari 2011 09:51

Klev upp gjorde vi kl 9 idag. Då var Anton less på att ligga vaken och gosa, så då var det bara till att kliva upp. Och ja, jag var väl en smula trött, men så blir det när man är uppe sent. Gick ju inte direkt gå och lägga sig i tid igår heller, då vi kom hem efter kl 22, och Anton somnade strax innan kl 23. Jag hade svårt att somna igår också. Hade bara fullt med oluskänslor, och sen när jag precis var på väg att somna, då fick jag spring/kryp i benen. Men jag var trött så jag lyckades somna trots det. Annars brukar jag alltid måsta kliva upp och duscha när jag får se. Men denna gången övervann jag krypandet i benen utan dusch.


Det är morgon och jag och Anton har redan livliga diskussioner om vad man får göra på/med katten och inte. Han tycker det är helt okej att sparka och slå på katten. Vilket det såklart inte är, och det förklarar jag för honom gång på gång. Och om han är dum på katten får han hålla sig i sitt rum. Och det gillas inte av den unge herrn. Så han börjar faktiskt bli snällare med den lilla fyrfotingen. Det tar sig! Men det är lång väg kvar. Men det gäller att vara bestämd. Det är lätt kanske dom 10 första gångerna.. Men gångerna mellan 20-30 då är det inte lika lätt att hålla humöret uppe. Men vi kämpar på. Tur han inte är så hårdhänt på katten, så hon får ont, men det gäller ju att se till att han slutar med att ens tänka tanken på att sparka eller slå katten. Vi får ge det ett försök ett tag, och fungerar det inte, då får ännu en katt flytta ifrån oss. Vore himla tråkigt! Vi kämpar på!


Sitter och funderar på vad vi ska göra idag. Städa, eller kanske ut och hitta på något? Det är frågan. Vi får väl se helt enkelt. Städa borde vi göra, eftersom det ska vara lägenhetsvisning här till veckan. Men samtidigt vill jag ut och hitta på något, kanske gå i affärer, det är iofs inge skoj när man inte har några pengar. Nåväl, städa får det väl kanske bli då ;)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards