Alla inlägg under mars 2011

Av Joanna Löfdahl - 18 mars 2011 08:27

Idag vaknade jag, tittade ut genom fönstret och sen tappade jag livslusten en smula. Det verkligen kräksnöar ute, och det blev vinter igen över en natt. Behöver jag säga att det känns som en stoor besvikelse? Än en gång trodde jag verkligen att våren var på väg. Men icket. Ååh, jag är så trött på snö nu.


Nu ser jag att klockan bara rusar iväg. Och sonen skall strax på dagis. Så jag ska ta och rota fram lite kläder till honom nu, medans han äter frukost med pappa. Sen får vita och börja klä på oss och gå. Själv äter jag nog frukost när vi lämnat Anton på dagis. För man ska ju vänta 20-30 minuter mellan att man druckit och sen äter, och just nu sitter jag med en kopp kaffe.

Av Joanna Löfdahl - 17 mars 2011 22:31

Nu är det kväll, och strax får man sova. Är ju en dag imorgon också. Då ska lilleman få gå på dagis några timmar, han har längtat efter alla kompisarna. Man märker att han är uttråkad efter nästan 2 veckor hemma med tråkiga mamma och pappa. Så han ska få gå och rasa av sig lite på dagis imorgon. Och själv ska jag passa på att städa och tvätta i lite lugn och ro. Har dragit på det faktist några dagar nu, då jag inte haft ork och energi helt enkelt. Men imorgon ska det ske!


Vill att det ska vara rent och fint och kanske till och med lukta goooott! Får se vad man hinner lyckas åstakomma imorgon! Kanske hinner man med en dusch också, det skulle verkligen behövas! haha


Nej nu säger jag godnatt. Får blogga mer imorgon.

Av Joanna Löfdahl - 17 mars 2011 12:44

Idag har vi folk springandes här hemma. Och det är bara postivt! För vi får några av skavankerna på lägenheten årgärdade! Toppen! Vi ska få ny blandare till köket, och så ska de sätta dit en koppling till diskmaskinen så att vi kan börja använda den. Har handdiskat sedan vi flyttade in här, och ja, det fungerar ju det med! Men skönast känns det nog att bli av med den droppande kranen i köket. Härligt att dom byter ut hela blandaren! Den satt lite halvlöst ändå så.


De kikade även in i badrummet. Och försökte klura ut hur dom skulle gå till väga för att höja upp handfatet. Det behövs nämligen! För nu är handfat och badrumsskåpet i badrummet handikappsanpassat, så det sitter väldigt lågt ner. Svårt för oss att stå och tvätta händer, borsta tänder osv där. Men de skulle dom åtgärda i nästa vecka, de behövde klura liite till på det hela. Och det är helt okej, bara det blir gjort sen! Så vi kommer få ett nytt handfat och även ett nytt badrumsskåp, eftersom det nuvarande skåpet där inne är inte så stabilt alls, och ena spegeln är trasig. Känns roligt att gå lite nytt.


Så småning om ska dom även tapetsera om här hemma, det ser vi fram emot! Men det får gärna vänta ett liitet tag, så vi hinner komma i lite bättre ordning.


Och så var det någon hit som även fixat vår dörr till lägenheten! Det var på tiden, den har skallrat och haft sig, och den har inte gått att stänga såvida man inte låser den. Men nu är den fullt fungerande igen! Yaaay! :D

Av Joanna Löfdahl - 16 mars 2011 08:42

Godmorgon! Här är vi vakna och inte gråter. Men kan väl erkänna att det var trögt att ta sig upp i morse när sonen vaknade, hade helst av allt bara velat ligga kvar i sängen resten av dagen. Det är grått och trist ute, och jag blir såå trött när det är sånt väder. Och det var väl inget smart drag att vara uppe så länge som vi var igår. Skärpning Joanna, börja lägga dig i tid på kvällarna!


Igår fick vi ett samtal och en förfrågan om att följa med ut till Marieberg och gå på skopunkten. Vi hängde på, fastän det var rätt sent på eftermiddagen. Vi behövde ju också kolla på skor, så varför inte tänkte vi. Så nu fick vi skor alla tre!! Jag köpte skor som jag aldrig trodde att jag skulle ha! Det var lite roligt faktiskt, får se vad fötterna tycker om skorna sen efter ett tag bara ;) Men skönt med lite "tjejiga" skor, har velat ha det länge nu! Men har aldrig kunnat gå i sådana skor förr. Men nu verkar det gå, peppar peppar.


Idag trotsar vi alla måsten i hemmet och tar och åker in till stan. Vi ska bara käka en lite halvsen frukost först, och sen klär vi på oss och drar till stan! Yaay! Ska bli kul. Vi ska kolla på lite saker. Tråkigt att mina pengar inte kommer förrän imorgon bara ;) Men det kanske är lika bra så man inte gör av med en massa, haha.


Vad ska ni göra idag?

Av Joanna Löfdahl - 14 mars 2011 22:04

Kväll kväll kväll. Snart får man sova. Borde väl egentligen gått och lagt mig så fort lilleman hade somnat, för har varit trött och slut på hela dagen. Men det är ju skönt med en liten stund för sig själva på kvällen.


Hoppas kommande natten blir bättre än föregående. För natten som var hade jag bara massa mardrömmar, och minnet av känslan i drömmarna har hängt sig kvar hela dagen. Hatar mardrömmar.


Har inte varit någon toppendag direkt. Har bara känt mig nere och så. Men har försökt hålla modet och humöret uppe. Så inte lilleman går och tror att mamma har blivit helt galen, eller något :P Mitt dåliga humör ska ju inte behöva gå ut över honom!


Vi var ut på uteplatsen här på eftermiddagen, jag och Anton. Tänkte att han skulle få leka och gräva lite i den lilla snö som är kvar. Och själv hade jag tänkt plocka upp allt skräp som dom förra hyresgästerna lämnat efter sig.. Känns trisst, att behöva ta reda på deras skräp där ute. Men vi måste ju kunna få lite ordning på uteplatsen. Får försöka leja någon som kan köra iväg allt skräp där ute åt oss. För jag tänker inte ha det liggandes där i sommar! Fick dock inte så mycket gjort där ute, för lilleman ville att mamma skulle gräva också, heeeela tiden. Han är en riktig liten mammagris :)

För övrigt såg jag att det ligger ungefär ett ton kattbajs där ute. Känns ju sådär lagom kul, när Anton ska vara där och leka. Men vi får ta och fixa bort det med helt enkelt.


Nej, nu orkar jag inte skriva mer, får skriva mer en annan dag, då man kanske har något roligt att dela med sig av. Nu tänker jag strax gå och lägga mig.

Av Joanna Löfdahl - 14 mars 2011 07:52

Godmorgon måndag, för visst är det väl måndag? Det ska väl föreställa måndag iaf. Känner mig trött, ledsen och slut på. Kroppen värker, magen gör ont, har faktiskt träningsvärk. Träningsvärk efter allt hostande. Idag har jag ingen lust med någonting alls. Skulle bara vilja gå och lägga mig under täcket och ligga kvar där hela dagen. Men så kan man inte göra när man har en vild 2 åring att se efter. Räcker med att han hade smygit upp i morse helt själv. Nackdelen med att inte ha spjälsäng till honom längre ;) Jo, vaknade av att han försökte låsa in sig själv på toaletten, rackarns busunge!


Men än så länge känns denna dag inte munter. Suttit med tårar fulla ögonen utan att egentligen veta varför, är väl kanske bara en sån dag. Ute är det grått och trist, och det gör ju inte saken direkt bättre. När man tittar ut får man känslan av att det regnar, kanske kommer det regn senare, vi får se. Skulle gärna vilja klä på oss och gå ut en stund, precis just nu, får lite luft, skingra tankarna lite. Men jag har alldeles för ont i kroppen, verkar som det blir ännu en innedag. Och då får jag dåligt samvete över det, för vet ju att lilleman skulle må bra av att få gå ut lite. Dock är ju han fortfarande förkyld han med. Så vi får väl leka inne istället.


Ville se lite tv, så som jag och lilleman brukar göra på morgonen. Det är skönt att mysa i soffan med lilleman, när han äter välling och vi piggnar till lite. Men idag vill inte tvkanalerna alls, dom bara hackar och låter konstigt, så det blev ingen tv för oss. Så då blev det lite mer dator istället. Anton roar sig med att leka med alla köksredskap som han kommer åt. Lite suuuuck känner jag, för då måste jag ju diska allt innan jag kan lägga tillbaka allt, för vi dammsugade bara igår, hann aldrig torka golven.


Nej, nu ska jag sluta gnälla.

Av Joanna Löfdahl - 13 mars 2011 22:14

Nu är det dags att gå och lägga sig. Lika bra att komma i säng i bra tid någon kväll, för en gångs skull.


Sitter och tänker lite. Ibland, men bara ibland, längtar jag till Norrland. Ikväll är en sådan kväll. Med lite tur går det över tills imorgon ;)


Godnatt.

Av Joanna Löfdahl - 13 mars 2011 08:26

Godmorgon, här har vi varit uppe i en timme eller två redan. Som vanligt! Vi har en morgonpigg lilleman. Hittills idag har jag hunnit bråka ett antal gånger med min trotsiga son ;) Han som hela tiden vill göra allt tvärtemot vad man säger, underbart! Och så har jag plockat ihop alla miljarder leksaker som låg överallt. Plockat ihop i sovrummet/lekrummet. Och plockat ihop i köket. Nu ska jag strax diska och sen ska jag minsann ta mig en välförtjänt dusch! Sen när jag är i duschen tänkte jag sätta sambon på att dammsuga, visst är jag snäll va? :)


Min käre sambo står precis och uppfinner något som ska torka upp lillemans skor. Dom är nämligen genomblöta efter massa hoppande i vattenpölar igår. Han var såå lycklig, men hade jag varit förutseende med alla vattenpölar som fanns, då hade jag ju satt på ungen stövlar istället, men gjorde jag det? Vet för den delen inte om han får plats med tjocksockar i sina stövlar, ska undersöka saken. Gör han inte det får vi väl köpa nya stövlar som han kan ha tjocksockar i. För det är fortfarande för kallt för honom att gå med vanliga strumpor i stövlarna. Ska kolla om overallen hans är blöt också, fortfarande.. Om den är det tar jag nog och slänger den i tvättmaskinen en sväng, och så håller vi oss inne idag! Hans halskrage och mössa behöver också tvättas. Vi måste för den delen införskaffa en vårmössa till lillherrn, för igår när vi var ute och lekte, och det var inte ens en jäääättelång stund, så var han alldeles genomsvettig om huvudet, det känns ju inget vidare när det blåser ute och så. Vi bor ju i sveriges draghål, har aldrig varit med om något ställe som det blåst så mycket på som här.


Oj vad jag babblar på. Nu ska jag ta och dricka upp det sista av mitt kaffe, sen ska jag ta och diska. Och efter det duscha som sagt. Ska allra först börja med att byta blöja på sonen, det luktar iaf misstänksamt. Tjo flöjt!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards