Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Joanna Löfdahl - 11 mars 2011 20:20

God kväll! Idag har det varit solit och fint ute. Helt fantastiskt. Enda minuset var väl att det blåste liite för kallt stundvis. Men det var jättehärligt att vara ute idag. Det var så att man inte ville gå in!


Det var sol redan tidigt på morgonen. Så jag fick lust att åka in till stan. Sambon hade ett ärende i stan, och medans han gjorde sitt så tog jag med mig sonen och gick och kikade på lite kläder. Anton somnade i vagnen på bussen på väg in till stan. Så jag fick gå och kika på kläder i lugn och ro, härligt värre måste jag säga. Det minns jag inte ens när jag gjorde sist. Jag hade fått bidrag från min käre mor att köpa en tröja. Visste en tröja jag ville ha, men när jag väl kollade in den så kändes den inte något bra. För kvalliten såg inget vidare ut, och tröjan var jättetunn. Men hittade däremot två tröjor till lilleman. Så nu ska dom tvättas upp så han kan börja använda dom. Hittade en jacka, som jag varit kär i länge nu, i flera år. Men har aldrig kunnat ha den. Har alltid dregglat över den, provat den största storleken alla gånger, och bara konstaterat att den passar inte. Idag testade jag den igen, fast i 3 storlekar mindre än den största, och vet ni vad? Den satt som ett smäck! Det kändes bara WOOOOW. Det var en sån häftig känsla. Jag ville så gärna köpa den. Men ny jacka får vänta ett slag. Men jag KUNDE HA DEN, det kan jag leva på länge!


Sen åkte vi hem, fixade lite lunch. Rester från gårdagens middag, Tacos! Helt underbart gott! Tråkigt bara att man inte kan fortsätta äta fastän det är så gott ;) Men det är ju bara bra! Nu äter man ju inte bara för att, nu äter man det man orkar, det kroppen behöver och inte mer än så, det är en helt ny känsla för mig. Och det känns bra faktiskt, än om det fortfarande känns ovant. Men det tar väl tid att vänja om ett livslångt beteende.


Efter lunch kom vi på att vi skulle ut och kolla tvätt tider. Så vi klädde på oss och gick ut till tvättstugan. Bokade två tvätt tider och sen busade vi i snön på vägen hem, gungade, klättrade i träd, och Anton var bara såå stormförtjust, älskade barn! Hoppas på fler soliga dagar så vi kan vistas ute. Helt underbart!


På eftermiddagen här har jag hittat åt köket, bitvis iaf. Fick två rena och fina bänkar! Jag vill ha rent och fint på bänkarna, det är bara så. Och nu är dom det, och jag kan slappa lite med gott samvete ikväll.


Sonen har varit supertrött hela seneftermiddagen. Minsta lilla som gått emot honom så har han gråtit och gråtit och gråtit, lilleplutt. Sen somnade han på stört utan protester när det var sovdags. Han var heeelt slut på efter allt vi varit ute idag, som sagt, vi ska vara ute oftare! Mycker oftare!


Sitter och försöker dricka massor med vatten. Har hört att det ska hjälpa magen att komma igång bättre.. Utan att gå in på några detaljer ;)

Har druckit alldeles för lite på sista tiden. Så nu sitter jag och hinkar vatten, gott! Vatten är faktiskt jättegott, det har jag alltid tyckt. Men funderar på ifall jag ska ta mig en kopp té nu ikväll också, eller om det blir kaffe istället. Kaffe är ju såå gott.


Nej nu avrundar jag bloggandet för denna gången. Kanske kommer ett inlägg till ifall jag kommer på att jag glömt skriva om något.


Önskar er alla en trevlig fredagkväll. Och en trevlig helg!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards