Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Joanna Löfdahl - 7 mars 2011 12:25

Vi har precis mixtrat lite med tvättmaskinen, så nu är en maskin tvätt igång. Innan stod maskinen och hoppade runt nästan när den centifugerade, men det är förhoppningsvis åtgärdat nu. Tvättberget är enormt och det kommer ta tid att tvätta undan allt.


Lilleman ligger och sover i sin nya fina säng :) Vi köpte ju en ny säng till honom på Ikea när min mamma var här och hälsade på. Han ville ju ha en säng för stora pojkar. Så vi köpte en växasäng åt honom. Och han inviger den just nu, och han verkar sova himla gott i den! Ska införa att han ska somna i sin säng om kvällarna, så fort vi kommit i lite bättre ordning här hemma. Som det är nu somnar han gääärna i soffan på mamma om kvällarna. Och det är ju inte hållbart i längden. Men tänker vänta med attt börja med att han ska somna i sin säng tills dess att vi kommit i bättre ordning, så att jag har ro i kroppen att låta nattningarna ta tid, för känner på mig att det kommer ta lite längre tid än vanligt med nattningarna, speciellt i början, om han ska börja somna i sin säng.


Har varit lite "deppig" angående att vikten stått stilla. Men denna gången höll det bara i sig en vecka. Under en vecka hände i stort sett ingenting med vikten, och nu i morse vägde jag mig och nu har vågen börjat röra på sig igen, häärligt. Dock kan jag inte påstå att man hinner hänga med rent mentalt. Känner mig fortfarande som världens fetto, typ. Känner mig som en elefant i ett glashus. Och jag har mer värk i kroppen, och om mornarna är jag oftare stelare än stelast. Men faktiskt inte nu dom två senaste mornarna.. För har inte fått sova så mycket nu när sonen är sjuk, och man har fått gått upp på nätterna för att hämta saker osv, kanske man skulle börja med det, att kliva upp mitt i natten och gå ett varv i lägenheten ;) Nej skämt å sido. Vet att det blir bättre men att det kan ta tid. Men de dagar man är som stelast är det jobbigt, för då gör det ont att ens bara gå. Det är indre roligt.


Idag invigs nya tvättstugan här i området. Så vi lär ta oss en tripp dit och boka lite tvätt tider! Vi har massor som skulle behöva tvättas i grovtvättstugan, tex soffklädslar osv. Soffklädslarna ser rent ut äckliga ut nu. Lilleman har nämligen ätit yoghurt i soffan.. haha, lillesöt!


Nej nu ska jag sluta svamla. Innan jag började blogga nu kände jag att jag hade massor att skriva om. Men när jag väl sätter mig ner och skriver känns det mest bara som svammel.

Av Joanna Löfdahl - 7 mars 2011 09:15

Känner mig mest bara off. Det är mycket just nu, och stundvis känns det som jag ger upp. Vill bara lägga mig ner och dra något över huvudet, låtsas som att jag inte finns för en liten stund. Men så kan man såklart inte göra. Och jag låter bli. Men vissa stunder har det varit skönt..


Känner att min energi håller på att ta slut. Känns som man sliter som ett djur för ingenting. Jag vet ju innerst inne att det inte är så, att allt kämpande kommer ge resultat till slut. Men just nu är det väldigt svårt att se, att känna det. Är bara så himla trött, inifrån och ut. Jag skulle vilja ha lite semester, skulle verkligen behöva det. Ska nog börja spara till den där spahelgen jag så länge längtat efter..


Äh.

 

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards