Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Joanna Löfdahl - 12 februari 2011 15:56

Vi har varit ute på en underbar promenad i solen. Önskar oss massor med mer sol nu, behöver verkligen sol. Är så trött på allt mörker. Nu vill jag ha ljust och fint. Anton fick springa av sig lite, och han lekt till och med med snön, det brukar han faktiskt inte göra. Han har mest varit rädd för snön fram tills nu nyligen.


Idag ska vi äta tacos till middag! Mmm, ser fram emot det! Det är ju så himla gott! Och Anton gillar det också så nu kan även han äta det, perfekt. Mums vad gott det ska bli.


Nej, om man skulle ta och gå och hänga tvätten som legat och väntat halva dagen..

Av Joanna Löfdahl - 12 februari 2011 07:11

Usch vad jag var trött när lilleman tyckte att vi skulle kliva upp. Men han hade vaknat av en genomblöt kissblöja, så det läckt igenom på halva pyjamasen. Så det var ju bara till att kliva upp och begfria honom från allt det blöta. Och sen ville han såklart ha välling, och det fick han ju givetvis :) Så nu har jag en glad morgonpigg kille som sitter och bubblar  soffan.


Jag måste lära mig komma i säng tidigare. Orkar inte vara så här trött på mornarna, speciellt inte nu när jag måste orka packa och dona. Så från och med nu så måste jag lägga mig i tid, så jag sover ordentligt. Sova hjälper ju till för viktnedgången också, man måste sova ordentligt, men det kan jag inte påstå att jag gjort på sista tiden.


Tänkte uppdatera lite hur det går med Anton att sluta med nappen. Första dagen frågade han om nappen några gånger, men han kom snabbt på att napparna hade vi ju skickat till bebisarna på BB. Det gick bra att få honom sova lunch utan napp. På kvällen tog det bra mycket längr tid att få honom att sova, för eftersom han inte hade någon napp, så passade han på att prata järnet! Han pratade och pratade och pratade :) Och så bubblade han om vi gett napparna till bbisarna på BB. Andra dagen gick ännu lite bättre, han kansk frågade om nappen 2 gånger eller så. Men samma sak där, tog liite längre tid att få honom att somna. När han kom hem från dagis igår så var han himla trött och slut på. Så han frågade efter nappen några gånger. Men sen kom han ju på att vi skickat napparna till bebisarna. Igår kväll tog det väl närmare 2 timmar att få honom att somna utan napp. Men helt utan gråt eller skrik :) Han har inte gråtit efter nappen en enda gång sedan vi slutade med den. Idag är det tredje dagen utan napp för honom. Hittills har det gåt jättebra, kanske lite för bra? Eller så var han helt enkelt redo att bli av med nappen.


Idag måst jag försöka hinna med att tvätta och packa ännu mer. Vi gick förbi den nya lägenheten igår, och det var så gott som tomt där, så kanske, om vi har tur, att vi kan få tillgång till lägenheten tidigare. Snälla söta ni, håll tummarna för oss! Det skulle vara jätteskönt ifall vi slapp magasinera våra saker bara för att vi ska vara ute ur denna lägehet ena dagen och sen få tillgång till den nya dagen efter. Det går ju inte. Så håll tummarna för oss!


Nu ska jag fråga Anton om han vill hjälpa mig stoppa i en maskin tvätt. Han älskar att hjälpa till med det. "Hläjpa mamma!" säger han och ser jättelycklig ut :)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards