Alla inlägg den 24 september 2011

Av Joanna Löfdahl - 24 september 2011 07:42

Godmorgon. Vi är vakna och på benen denna morgon också. Idag är det en ny dag med förhoppningsvis nya möjligheter. Jag är en smula tvärirriterad just nu. Hade skrivit ett jättelångt inlägg, skulle nästan precis bara skicka iväg det. Hade några rader kvar att skriva bara, så kommer lilleman och trampar på kontakten till datorn så strömkabeln åker ur.. Där försvann hela inlägget, som jag för övrigt var väldigt nöjd med.. Man tappar ju lusten att blogga sådana gånger.


Anton är lite piggare idag. Igår såg båda ögonen för taskiga ut, men idag ser det ena mycket bättre ut, men det andra ser fortfarande illa ut. Och jag tror inte han har någon feber nu på morgonen. Hostig är han dock. Men mycket piggare. Han är inte lika sur och gnällig som igår heller, iaf inte än. Men lika trotsig ;)


Vi kommer vara hemma och ta dagen som den kommer idag. Anton är ju inte helt pigg än, och som sagt ena ögat ser fortfarande illa ut. Så det blir en mysig innedag hade jag tänkt. Det enda jag vet att jag vill/måste/behöver göra är att städa. Dammtorka, dammsuga och troka golven. Och gärna tvätta ett par maskiner tvätt. Speciellt sängkläder då jag bytte rent i sängarna igår. Nu måste jag byta örngott till lillman varje dag, så inte ögonen blir värre. Och tvättar man inte undan så blir det världens berg med sängkläder då, och det är bara drygt. Kanske skulle rusa ut till tvättstugan och titta om det finns någon tvättid där ute. Skulle vara skönt att tvätta och få det torrt på damma dag. Så slipper man ha tvätt hängandes på tork i halva lägenheten. Och skulle vara skönt att få tvätta och tummla handdukar också. De ska man också byta nu ofta under ögoninflammationtiden. Nåväl, får se om jag tar mig tid att springa ut och kika. Annars får jag väl helt enkelt tvätta inne ändå, haha.


Känner mig lagomt glad över inlägget som försvann. Hur man än vänder och vrider på det blir det nya inlägget man försöker skriva aldrig lika bra som det första man fick till. Och detta blev inte ens lika långt och bra. Nåväl, får väl se om det finns tid till att blogga mer lite senare istället. Skulle vara kul att bjuda på några bilder också, men har en känsla av att det inte kommer bli så himla mycket bilder i bloggen just nu, för min ordinarie dator, där jag har alla bilder, har kraschat :( Och denna datorn orkar jag inte ladda upp bilder på, den är segare än allt segt. Yaaay.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards