Alla inlägg den 23 september 2011

Av Joanna Löfdahl - 23 september 2011 20:38

Godkväll! Här sitter jag och nyser, kanske förkylning på gång? Det vore väl inte så konstigt isf. Lilleman vaknade i morse med röda, svullna och variga ögon. Yaay, ögoninflammation. Ringde rådgivningen och de sa tvätta tvätta tvätta, med ljummet vatten flera gånger om dagen. Så vi har tvättat på hela dagen. Och än har det inte blivit någon bättring. Ögonen varar på. Så vi får se hur det ser ut imorgon. Och nu på kvällen var han himla gnällig och väldigt missnöjd med allt. Han ville inte äta heller. Hostan kom smygandes och näsan blev öppen som en kran. Feber hade han också. Så nu blir det väl en smått orolig natt. Som vanligt när han är sjuk. Och sen får vi se hur han mår imorgon. Kanske blir ett besök på jourvårdcentralen. Hoppas såklart på att han är piggare imorgon. Det är så jobbigt när han är sjuk och inte mår bra. Man önskade att man kunde ta över!


Vi fick även ett brev i brevlådan idag. Och vi har fått tid för provtagning på lilleman. Så till veckan ska vi in till sjukhuset med honom och ta prover. Kruxet var ju att när jag pratade med läkaren i telefonen så sa hon att hon ville att proverna skulle tas när han var frisk, när han inte var infekterad av något. Så nu vet jag inte riktigt hur det kommer att bli, ska ring och rådfråga dom på måndag och se vad dom säger. Hoppas vi slipper skjuta upp provtagningen!


Nu är klockan snart 21. Och jag känner väl att jag borde gå och lägga mig. Är rätt trött. Men samtidigt är det svårt att slita sig ifrån soffan. Mitt dygn skulle behöva några fler sofftimmar känner jag. Några mer timmar att bara vara. Bara sitta ner och andas ut. Vart kan man skicka in sin önskning om att dygnet ska få några fler timmar?


Nej, nu får det vara slutbloggat för ikväll. Är ju en dag imorgon också.

Av Joanna Löfdahl - 23 september 2011 12:21

Idag har vi ett födelsedagsbarn här hemma. Idag är det älsklingens födelsedag!


Grattis på 29 årsdagen älskling! Skulle vilja översvämma dig med presenter, men just nu går det ju inte. Men istället ska du få extra mycket av vår kärlek till dig. Det är din dag idag! Älskar dig så!


Har gjort tårta som står i kylen och gottar till sig. Och igår bakade jag Moccarutor. Nu får jag bara hoppas att vi inte behöver äta upp allt själva ;)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards