Alla inlägg den 2 september 2011

Av Joanna Löfdahl - 2 september 2011 19:38

Nu är orken slut för idag. Är totalt genomtrött. Finns inte utrymme för speciellt mycket denna kväll. Är trött på alla plan. Känner nästan bara för att lägga mig ner och gråta en skvätt, så himla trött är jag. Så det blir väl till att göra lite kvällsfika och sedan sova. Tror faktiskt jag gör så, det har varit en lång dag. Och föregående natt sov jag dåligt och inte så mycket.


Har iaf klarat av dagens alla måsten. Och när alla måsten var klara och lilleman var hämtad på dagis. Så gick vi hem till en kompis som precis flyttat till Vivalla. Och där blev vi bjudna på middag, inte helt fel idag kan jag lova! Så vi behövde inte stressa hem för att laga mat. Underbart! Vi var borta såpass länge att Anton själv frågade om vi inte skulle gå hem och sova snart, mammas storkille!


Det har varit en bra dag ändå, om än känslomässigt uttömmande. Länge sedan jag kände mig såhär slut. Nåväl, nu ska jag sluta känna efter hur trött jag är, ta mig lite fika och sedan får denna dagen ha gjort sitt. Hoppas på bättre sömn denna natten. 

Av Joanna Löfdahl - 2 september 2011 14:00

Den här dagen har allaredan varit oändligt lång. Vaknade runt 4-5 snåret, Anton ville komma över till oss, självklart kunde han få göra det! Men jag kunde inte somna om efter att han hade lagt sig hos oss. Kände en kraftig och intensiv smärta ifrån en tand. Det gick helt enkelt inte att somna om. Fan också tänkte jag då! Inte nu inte nu inte nu!!


Anton hade tid hos tandsköterskan 08.10 Och hade hoppats på att få sova iaf till kl 7. Men det kunde ju jag glömma. Strax efter fem vaknade Anton till ordentligt och frågade om vi inte kunde gå upp och äta lite frukost. Och självklart kunde vi det. Men det blev ingen frulle för mig, hade alldeles för ont. Inväntade att klockan skulle bli 7 så att jag kunde ringa tandläkaren. Har ju tid där på måndag egentligen, men orkar inte gå och ha så ont hela helgen. Det fanns inga tider på Vivalla folktandvård idag. Typiskt tänkte jag. Men det fanns lediga tider på andra folktandvårdar inne i stan. Så jag tog en tid på första bästa. Skulle vara där kl 12.30 Så nu var der bara att gå och gruva sig hela långa dagen.


Det gick bra för Anton hos tandis. Vi fick massor med beröm. Och Anton drack massor med vatten så han såg helt illamående ut efteråt. Men hans tänder är rena och fina och dom hade ingenting att klaga på, känns bra! :)


Sen hade jag en tid hos barnmorskan. Det besöket tog ett par minuter bara. Har haft mycket problem med min spiral, så nu är den väck. Skööönt att slippa den smärtan och det obehaget. Ingen kan komma och säga att jag inte gav det en chans, hade den ändå 2½ år, så nog gav jag den en chans alltid.


Vi gick över till en kompis som precis flyttat till Vivalla. Och väl där hjälpte vi till att stöka undan lite som dom skulle kasta. Sen ringde telefonen, det var dolt nummer så trodde bergis att det var dagis. Men det var det inte, det var från tandläkaren och de undrade om jag kunde komma kl 10 isället för de hade fått en avbokning. Och ja, det kunde jag ju! Ville ju bara få det bortgjort så fort som möjligt. Jag ver ju alldeles nervklen innan! Tog första bästa buss in till stan och åkte till tandläkaren. Och besöket där gick bra, de började rotfylla en tand, eller ja rensade ur den, massor med var och äckel. Det var mindre trevligt, men nu är det gjort. Och det känns redan skönare i munnen. Men detta behöver upprepas, både en och två och kanske till och med tre gånger. Ser hur pengarna bara rullar iväg :/


Och nu, snart är det dags att gå till kuratorn. Är rätt slutkörd efter denna dag. Men ett sista möte ska jag väl orka med innan jag äntligen får hämta hem lilleman. Saknar honom såå! Men idag har han haft mycket roligare på dagis än vad han skulle haft när jag irrat runt överallt idag. Men snart är han hemma med oss, och vi har en heeel helg att mysa och umgås på. Ska bli så skönt!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards