Alla inlägg den 14 september 2011

Av Joanna Löfdahl - 14 september 2011 10:25

Goddag. Ute är det ruggväder, och vi sitter inne och är allmänt trötta efter en pissnatt rent ut sagt. Eller nej, det hade kunnat vara värre. Det var bara väldigt svårt att sova i natt. Och sonen vände och vred och vaknade flera gånger. Så vi orkade helt enkelt inte med arbetsträning och dagis idag. Så vi stannade hemma. Har lite innemys, med tända ljus och soffsittande. Anton sitter här breve mig i soffan just nu och leker lite. Och jag ska snart hänga tvätt.


Fick bestämma mig för att städa och tvätta för att hålla mig vaken idag. Kände mig inte pigg alls i morse. Men nu efter ett antal koppar kaffe och lite städning så känner jag mig inte lika förlamande trött. Men än är städning och tvättning inte klar. Är en del kvar att göra, tex dammsuga och torka golv. Men det går ju fort sen.


Igår var vi på 2½ årskoll för lilleman. Igår blev lilleman dessutom 2 år och 8 månader. Så kollen blev ett par månder sen. Det såg vi verkligen fram emot, spännande att se hur mycket han växt sedan sist, och hur han utvecklats. Och han fick helt klart godkänt! Han förstod allt som han skulle, och han pratade ju på bra tyckte hon. Hon kryssade i att han kunde fler än 50 ord, vilket han verkligen kan. Han kan så många ord så jag har inte ens orkat räkna. Sköterskan plockade upp saker ur en väska och Anton fick tala om vad det var för något. Och det klarade han galant. Och så fanns det även ett fat och en mugg i väskan, och hon ville att han skulle ställa muggen på fatet, och det gick som en dans. Och sedan kom även en tesked fram och han skulle lägga den på fatet. Då tänkte han efter en stund och sedan lyfte han upp muggen la dit skeden och sen ställde han tillbaka muggen ^^.  Och dom kollade att han kunde rita en ring, och det kunde han. Allt såg jättebra ut och vi är nöjda. Det enda dom hade att säga var att vi borde köpa en annan mjölk än den vi köper. För nu är det nya rekomendationer att barn ska ha blå mjölk. Men jag vette tusan, Anton dricker ju nästan aldrig mjölk.. Men ska man ändå köpa hem den blåa? Ja vi får se.


Nej nu vill lilleman ha lite uppmärksamhet av mig, så det ska han få. Och sen blir det att hänga tvätt och fortsätta städa. Får blogga mer senare.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards