Direktlänk till inlägg 17 april 2011

17 April

Av Joanna Löfdahl - 17 april 2011 08:10

Denna morgon har jag en billig son. Eller åtminstone var han nära att säljas till högst bjudande. Vaknade av att han kom och var jättego och delade ut både pussar och kramar till både mamma och pappa. Vilken góunge tänkte jag då! Och kände mig allmänt lycklig över att få ha ett sånt fantastiskt barn. Men lyckan blev inte långvarig ;)


"Mamma, jag har gjort nåt". Jisses tänkte jag, neeej vad har han nu hittat på. Låt mig även berätta att jag tyckte det luktade väldigt gott när jag vaknade. Så luktade genast ifall han har mumsat i sig mer skurmedel eller något, det har ju hänt en gång. Men nej, han luktade inget medel. Så jag frågade honom vad han nu hade hittat på. "Titta där!" och så pekade han bort mot sovrumsdörren. Jag satte mig upp i sängen för att titta på vad han menade. Och vad får jag syn på? Jo, det är nämligen vitt pulver över HELA golvet. Halva sovrummet var fyllt med pulver, och även lite i hallen och vardagsrummet. Lilleman var mäkta nöjd! Försökte uppfatta vad det var för något. Och sen kom jag på. Vi hade tvättstugan igår kväll. Och hade glömt att ställa undan tvättmedlet. Så det min kära son hade roat sig med på morgonen, när han smög upp så tyst han kunde så inte mamma skulle vakna, det var att hälla ut 1 kg tvättmedel. Han verkar verkligen ha ansträngt sig för att det ska komma överallt också. Älskade lilla barn, tror du mamma älskar att städa? ;)


Så jag fick börja morgonen med att sopa. Vilken nedrans tur i oturen att jag ändå tänkt städa idag. Men såklart känns det ändå surt. Ett helt tvättmedelspaket åt skogen, det var ju precis nyöppnat. Extra surt eftersom vi för stunden vänder och vrider på slantarna för att få det att gå ihop. Då gör inte sådana här grejer en gladare.


Men sen när lilleman säger. "Det var inte så smart", då kan man inte annat än skratta och hålla med honom och ge honom en stor kram. Älskade, älskade barn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards