Alla inlägg under april 2011

Av Joanna Löfdahl - 12 april 2011 12:27

Idag har jag varit med sonen till vårdcentralen. Och dommen lyder - Virus. Skönt att det inte är "värre" än så, men jobbigt har det minsann varit ändå. Och nu blir vi hemma veckan ut så att lilleman får återhämta sig innan det är dagisdags igen. Tråkigt att jag missar så mycket av arbetsträningen dock. Men vad gör man inte för sin älskade lilla skatt?


Grabbarna ligger och vilar lite nu. Och själv dricker jag kaffe och dödar spindlar. Nackdelen med denna årstiden är alla spindlar och andra äckliga små kryp. Men jag har mitt älskade racket som jag dödar dom med. Jag klarar inte av tanken på att ha massa spindlar inne. Och jag kan inte plocka upp dom och slänga ut dom heller, det tillåter inte min spindelfobi.


Nu ska jag slappa vidare tills grabbarna vaknar. Dagens lugna stund är jag rädd om ;)

Av Joanna Löfdahl - 11 april 2011 09:59

Nu börjar den gråa tråkiga himlen att spricka upp. Det kommer fram allt mer blå himmel. Och solen börjar skina, underbart! Hoppas på riktigt fint väder till eftermiddagen så att vi kan klä på oss och gå ut lite senare. Anton längtar verkligen ut. De senaste dagarna har vi bara varit ut på uteplatsen och lekt lite. Och det är ju inte alltid stimulerande nog. Han vill ju leka i lekpark.


Nu har grabbarna suttit och lekt lite med bilar. I garaget han fick av farmor i julklapp. Och man blir bara alldeles varm i hjärtat när man ser hur roligt lilleman har med pappa. Det är lycka, det är glädje! Man blir helt enkelt alldeles varm i hjärtat! Anton avgudar pappa han! Man ser hur hans ögon lyser av lycka, det är bara så fantastiskt.


Känner att jag skulle vilja städa idag också. Får se om man tar sig tid med det. Om orken infinner sig.


Först lite kaffe!

Av Joanna Löfdahl - 11 april 2011 07:40

Godmorgon måndag. Vi är fortfarande sjuka, så vi blir hemma även idag. Känner oss inte speciellt pigga. Det är en jävulsk förkylning detta! Usch och fy.


Idag kan jag dela med mig av viktminskningen. I morse fick jag det resultat jag hade önskat på vågen, haha.

Så, mina damer och herrar. Sedan flytstart den 25 Oktober 2010, så visar vågen -50 kg! Och sedan operationen den 13 December 2010 visar vågen -33 kg! Det känns helt ofattbart. Det känns toppen!


Oj, får blogga mer sen. För känner på lukten att jag har en blöja att byta. Toppen!

Av Joanna Löfdahl - 10 april 2011 21:04

 

Lite söndagsmys här hemma ikväll. Så gudomligt gott!

Av Joanna Löfdahl - 10 april 2011 10:52

Helgen fortsättar i sjukornas tecken. Grabbarna har fortfarande feber. Själv har jag varit skonad från det nu denna svängen, tror jag iaf. Anton är rätt gnällig fast ändå inte. Han verkar lite låg. Han är trött och slut på. Jobbigt att se honom ha det så jobbigt. Är febern kvar imorgon blir det ett besök till vårdcentralen imorgon. Var ju med honom till jourvårdcentralen igår. Men där hade vi inte mycket att hämta. Avvakta var väl det dom sa. Och om febern var kvar nu i början av veckan så skulle vi höra av oss igen, för ett nytt CRP. Eventuellt kunde det då behövas penicillin. Han var lite rosa i ena örat, men inte så pass att hon kunde klassa det som öroninflammation.


Behöver jag säga att det inte blir många knop här hemma nu dessa dagar? Hemmet förfaller smått, vi kör väl någon tvättmaskin lite nu och då, och diskmaskin, resten får faktiskt vänta tills vi är piggare. Är ju viktigare att ta hand om varandra när man är sjuka. Alla måsten finns ju faktiskt kvar senare. Så vi rår om varandra nu. Så tar vi tag i städningen när alla är piggare. Men det är trisst att se det så rörigt. Men det blir bättre!


Kan ju meddela att jag nu varit snusfri i 2 veckor! Det känns faktiskt jättebra! Men det har varit jobbigt. Dock har jag istället rökt lite, vilket inte är så bra! Men idag tog jag min sista cigg. Så nu är det slut med dom också. Wish me luck! Hoppas hoppas att det går bra. Jag vill varken snusa eller röka!


Och nu har det även börjat hända saker på vågen igen. Pepp pepp! Det har stått stilla ett tag nu igen, vilket det gör med jämna mellanrum. Återkommer snart med resultat! Kanske imorgon om det villl sig väl ;)


 

Tänkte bjuda på en bild på mig och min fantastiska son!

Mammas älskade lilla solstråle! Som är go och glad fastän han är sjuk.

Tog bilden igår. Mammas lillbuse!

Av Joanna Löfdahl - 9 april 2011 10:02

God förmiddag! Helg ännu en gång, men denna helgen blir nog inte överdrivet rolig. Vi har nämligen sjukstuga här hemma. Båda grabbarna är sjuka, så jag pysslar om dom så gott jag kan. Jag är fortfarande tokförkyld, men tror och hoppas att jag är på bättringsvägen. Har fortfarande en hemsk hosta, men det mest på nätterna.


Ringde sjukvårdrådgivningen idag. För nu har Anton varit sjuk sedan i tisdags, och det blir varken bättre eller sämre. Han får inte sova om nätterna, för han hostar så hemskt. Han ligger där och hosta och hostar och hostar och gråter, och så åker surläppen fram i sömnen. Gör så ont i mammahjärtat. Beskrev även för rådgivningen en konstig grej som hände igår. Anton höll på att äta smörgås, och rätt som det är böjer han sig lite framåt, och mackan börja rinna ur mungipan på honom. Sen ramlar han bakåt och beter sig jättekonstigt. Han kan inte sätta sig utan ligger där och låter konstigt. Ögonen rullar runt lite och han är som frånvarande. Detta pågår några minuter. Och de på rådgivningen sa att det lät som han hade en kramp. Och det var det jag misstänkte igår, men är ju inte van vid sådana kramper så jag kan inte veta om det var det. Men nu fick jag det väl lite bekräftat. Vi är ju van vid kramper då hela hans kropp krampar. De sa iaf att självklart ska Anton få komma in och kollas upp, speciellt med tanke på att han varit sjuk i så många dagar och med tanke på vad som hände igår. Så det känns bra, så vi ska in till jourvårdcentralen senare idag. Kommer kännas bättre efter att dom kollat honom.


Annars händer inte mycket idag. Vi tar det bara lugnt och pysslar om varandra och myser. Hade varit skönt om vi fick vara friska bara..

Av Joanna Löfdahl - 8 april 2011 16:12

  

Vi har vår här på vår uteplats! Fint med blommor som blommar. Och det börjar på riktigt kännas hoppfullt inför en vår nu! Termometern står på 14 plusgrader.  Det är i och för sig på solsidan av huset!


 


Här har lilleman varit i farten ett obevakat ögonblick. Eller obevakat var det ju inte heller, för vi satt precis breve. Förstår inte hur jag kunde missa det. Han ritade på tapeten, precis ovanför soffan. Rackarns unge. Vi får se om det går att få bort det. Dom ska ju förvisso tapetsera om här, men vet inte om det gäller vardagsrummet.


Har inte haft någon vidare blogglust dom senaste dagarna. Det mesta av tiden har gått åt till att pyssla om lilleman som är sjuk. Nu är även sambon sjuk så nu får jag pyssla om båda så gott jag kan. Jobbigt med alla sjukor som bara löser av varandra.  Måtte vi få hålla oss friska snart! Är tröttsamt att vara sjuk.


Idag blir det inte mycket gjort hemma. Skulle vilja städa men finns varken tid eller ork. Får hoppas på att vi piggnar till lite i helgen och kan hinna städa lite då.

Av Joanna Löfdahl - 6 april 2011 09:09

Goddag. Här hostas det på friskt även denna dag. Är helt genomförkyld, hostar och nyser som bara den. Yaay, roligt nästan jämt. Och lilleman har feber idag, så det blir några hemmadagar till denna veckan. Men det är väl så det är när man har småbarn. Och det är väl i och för sig härligt att bara få vara hemma och rå om varandra.


Väntar och väntar på att mitt paket ska komma. Beställde en jacka för över 2 veckor sedan. Och jag skulle väldigt gärna vilja ha den nu! Den borde komma idag, men med min vanliga tur så kommer den väl inte förrän i slutet av veckan. Den skulle komma den här veckan iaf. Längtar så efter jackan!


Annars händer inte mycket, dricker kaffe och dricker kaffe. Det känns varmt och skönt för halsen. Varvar nog med en kopp té sen. Är lite sugen på té faktiskt. Men vet inte varför, jag blir så illamående av té nu för tiden. Det var iofs ett par tre veckor sedan jag testade sist, får kanske prova igen. Skulle vara så gott med té.


Ute är det grått och trist. Och jag längtar efter sol! Är ändå skönt att det inte är strålande sol nu, för det skulle bara vara jobbigt när man måste stanna inne för att vi är sjuka. Så nu kan det ju få vara sånt här väder tills vi är friska, haha!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards