Alla inlägg den 12 april 2011

Av Joanna Löfdahl - 12 april 2011 21:41

Har precis stått ute en stund och tittat upp på himlen. Månen är vacker, det är en speciell känsla. Många tankar väcks till liv. Många känslor bubblar upp till ytan. Och jag minns den tid då jag vågade drömma, dagdrömma. Nu gör jag aldrig det längre, men tanken slog mig att jag kanske borde börja göra det igen. Jag tror det är bra, i viss mån åtminstone.


Det finns så mycket jag inte tar mig tid med längre. Saker som jag mår bra av, och jag borde ta och prioritera om lite. Men det är svårt när man känner sig stressad varje vaken sekund. Inte ens när jag sover är jag avslappnad. Drömmer inte ens wild and crazy på nätterna. Allt är plikt och verklighet, hela tiden. Jag är alldeles för stressad för mitt eget bästa. Hur ska man lära sig stressa av? Den ständiga frågan.


Dagen har varit fylld med vårdcentralbesök. Och ja, bara virus, bara att vänta ut. Och annars har vi inte gjort mycket. Kom på lite hastigt på eftermiddag att vi skulle grilla till middagen! Innan det var vi ute någon timme eller två, på uteplatsen, jag och lilleman. Han verkligen älskar att vara ute där. Och sen rusade vi till affären för att köpa det som fattades till middagen. Och sen hem och laga middag. Underbart gott blev det! Muuums med grillat, blev kycklingspett och sambon gjorde även spett och grillade champinjoner. Själv äter jag inte svamp, är uppväxt med att det är giftigt ;)


När middagen var klar och uppäten, då var klockan dags att göra kväll för lilleman. Och han var väldigt trött vid det laget. Så det var inga krångel med den nattningen. När han hade somnat blev jag sugen på att baka kakor. Sagt och gjort, har för någon dag sedan letat upp recept på cookies, och jag var bara tvungen att prova. Och det blev fantastiskt gott måste jag säga. Och ja, jag är en kakgris ;) Men det blev väl kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det blev GIGANTISKA kakor. Dom flöt ut en hel del vill jag påstå. Så jag tog bara ett litet litet hörn av en kaka, och som sagt, fantastiskt gott. MUMS! Men undrar om vi ens kommer hinna äta upp dom innan dom blir dåliga?!?!


Nu glutta klart på tv, och sen blir det sova!

Av Joanna Löfdahl - 12 april 2011 12:27

Idag har jag varit med sonen till vårdcentralen. Och dommen lyder - Virus. Skönt att det inte är "värre" än så, men jobbigt har det minsann varit ändå. Och nu blir vi hemma veckan ut så att lilleman får återhämta sig innan det är dagisdags igen. Tråkigt att jag missar så mycket av arbetsträningen dock. Men vad gör man inte för sin älskade lilla skatt?


Grabbarna ligger och vilar lite nu. Och själv dricker jag kaffe och dödar spindlar. Nackdelen med denna årstiden är alla spindlar och andra äckliga små kryp. Men jag har mitt älskade racket som jag dödar dom med. Jag klarar inte av tanken på att ha massa spindlar inne. Och jag kan inte plocka upp dom och slänga ut dom heller, det tillåter inte min spindelfobi.


Nu ska jag slappa vidare tills grabbarna vaknar. Dagens lugna stund är jag rädd om ;)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards