Alla inlägg den 15 april 2011

Av Joanna Löfdahl - 15 april 2011 21:13

Stundvis finns där hopp om en vår. Men idag fanns inte stort hopp när vi var ute. Det var riktigt ruggigt och kallt. Satt och frös som en gnu när vi väntade på bussen på väg hem från stan. Men hem kom vi, in i ljuva värmen!


Nu längtar jag ännu mer efter sol och vår. Har till och med kommit på mig själv med att längta efter sommaren. Jag som aldrig ens varit något större fan av sommaren. Har alltid bara tyckt att det varit varmt och jobbigt. Ska verkligen bli spännande att se hur jag upplever denna sommar. Nu efter operationen svettas jag nästintill aldrig. Så jag känner mig en smula hoppfull inför sommaren. Jag hoppas innerligt att vi får en fin och mysig sommar. Vi behöver det. Jag behöver det.


Jag längtar efter lugn. Längtar efter att vi ska få bli friska och hålla oss friska. Längtar långt långt bort, till lite lugn och ro. Skulle vilja ut och resa, se något annat. Skulle vilja slippa all stress. Jisses vad jag varit stressad på insidan dom senaste månaderna. Och det är så svårt att bara koppla av. Man går på helspänn mest hela tiden. Och det är tröttsamt, faktiskt.


Trött på insidan, trött på utsidan. En semester skulle verkligen kännas skönt. Någon som vill ge mig en resa till något härligt ställe? ;) Jag skulle tacksamt ta emot den!


Nu sitter jag här med mitt kvällskaffe. Ska försöka klämma i mig lite vatten också innan läggdags. Känner att jag druckit alldeles för dåligt idag. Skärpning Joanna!


Får se vad som händer imorgon. Ska nog försöka städa lite, bland annat ge badrummet en omgång + att jag ska ( läs måste ) duscha! Och så imorgon kväll har vi tvättstugan. Skönt att kunna tvätta lite där ute ibland också, speciellt när man har mycket tvätt, nu är det mest sängkläder och sånt som ska tvättas.

Vad hittar ni på i helgen?

Av Joanna Löfdahl - 15 april 2011 08:05

Sitter här och dricker lite morgonkaffe, är faktiskt inne på kopp nummer två. Eller ja, när jag druckit denna har jag druckit en hel kopp. Fyller numer bara på halva koppar, för annars hinner det bli iskallt innan jag druckit upp det.


Lilleman gjorde morgon för oss runt sex halv sju. Så då var det bara att kliva upp. Då sa han godmorgon mamma, kliva upp nu! Och så log han stort. Och vem kan motstå något sånt? Älskade lilleman! Man blir alldeles varm i mammahjärtat. Frågade honom om han ville ha välling, men nej det ville han inte. Han vägrar numer välling, och vill istället ha smörgås när han kliver upp. Så självklart får han det. Kanske är det helt slut på vällingdrickandet nu. Återstår att se.


Det var sol  morse när vi klev upp. Kändes underbart. Men nu är det bara grått och kallt ute, den underbara solen försvann. Hoppas den kommer tillbaka sen. För jag vill ha lite sol. Behöver sol! Det var ju lovat toppenväder nu, men jag märker då inte av det.


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Förhoppningsvis bara ta det lugnt. Ska städa lite mer i helgen, tar nog det imorgon eller på söndag. Och så funderar jag på det där bullbaket, om jag skulle ta och ta tag i saken och verkligen baka bullar och inte bara prata om det, haha.


Snart är det dags för lite frukost. Måste bara vänta en stund efter kaffet är slut. Ska ta mig en god morgonsmörgås! Köpte lite gott pålägg igår, det var så gudomligt gott. Men saknar verkligen mjukt bröd, jag är så sugen på det. Men klarar inte riktigt av att äta mjukt bröd efter operationen. Blir mätt på ett par tuggor bara, så då får jag ju inte i mig det jag ska. Så jag kör på hårdbröd. Men kanske att jag klarar av mjukt bröd senare, återstår att se.


Vi är fortfarande förkylda, supertrisst! Vaknar och har ont i halsen om mornarna, sen går det ner under dagen. Vaknar även med superhosta, lilleman också. Så vi håller tummarna att vi får bli friska snart. Är så tröttsamt att gå omkring och känna sig krasslig.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards