Alla inlägg den 5 april 2011

Av Joanna Löfdahl - 5 april 2011 19:58

Har inte haft någon vidare inspiration till bloggandes på sistone. Men jag tänkte försöka mig på ett litet inlägg nu. Känns som bloggandet har halkat efter massor, vilket känns tråkigt, för jag tycker ju om att blogga. Behöver blogga.


Idag är jag hemma och vabbar. Hade helt enkelt inte hjärta att låta lilleman vara på dagis och härja idag. Han sov så dåligt natten som var. Och han har hosta och är snorig idag. Och min hals kliar och känns konstig och jag nyser och har mig. Så vi stannade hemma och kurerade oss lite. Tråkigt bara att nu är kvällen kommen och det känns inte ett dugg bättre :( Så vi får se om det blir en till hemmadag eller inte.



 


Igår färgade jag håret. Hade köpt mörkbrun hårfärg. Kände mig lite less på den röda. Eller inte less, men jobbigt att underhålla, för man måste ju färga det titt som tätt om det ska hålla sig snyggt. Och jag har inte den orken eller energin. Räknar med att få färga ett par gånger till nu kanske, och sen låter jag det nog vara. Kommer ju inte bli massa ful utväxt heller, eftersom jag har mörkbrunt hår i vanliga fall. Men det blev liite väl mörkt nu tycker jag, eller så är jag kanske bara ovan.


 


Älskade skroten, sitter helnöjd på sin nya trehjuling som han fick av morfar. Han far omkring på den här inne mest hela tiden. Och så säger han "Attons cykel" "Inte mammas cykel!", hihi lillesöt! Vilken fullträff!


 


Haha, mammas knasboll! Bad honom att le stort så att vi kunde ta ett kort som vi kunde skicka till morfar, för att visa hur glad han är över cykeln. Och man ser tydligen ut såhär när man är jätteglad ;) Lillesöt!


Sitter här med sveriges huvudvärk. Dricker alldeles på tok för lite om dagarna. Det är inte bra. Och sen underlättar inte denna förkylningen huvudvärken heller. Suck, stonk och stön! Vill bli frisk, vill att lilleman ska bli frisk. Så vi får återgå till jobb och dagis.


Nåväl, nu tycker jag att jag fick till ett litet inlägg iaf! Och avrundar nog här innan mitt huvud ramlar av och självdör.

Av Joanna Löfdahl - 5 april 2011 07:59

Idag är vi hemma och kurerar oss lite. Sovit lite sisodär i natt, hostat och snorat. Och Anton har sovit dåligt, han hostade och vaknade och hostade och vaknade, så han är jättetrött idag. Hade inte hjärta att låta honom gå så förkyld till dagis och härja. Så vi tar en hemmadag idag. Jag själv är inte så pigg heller, huvudet känns tungt, halsen kliar och jag hostar och hostar. Och titt som tätt nyser jag. Hey (o)underbara förkylning!


Är supertrött och skulle helstbara vilja ligga och sova hela dagen. Meen så kan man ju inte göra. Så det är bara till att sitta här och vara seg. Ska väl ta och göra lite nytta så man får tiden att gå. Finns massor att göra.


Anton cyklar omkring på sin trehjuling somhan fått av morfar! Han skulle kunna sitta på den dygnet runt om han bara fick :) Lillesöt! Han verkligen älskar "Attons egen cykel!".

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards