Direktlänk till inlägg 29 april 2011

29 April - Vårdcentralen

Av Joanna Löfdahl - 29 april 2011 16:39

Vaknade i morse och kände att jag hade hjärtklappning. Och i sammband med det så blev det lite svårt att andas. Tänkte inte så mycket mer på det. Stannade hemma från jobbet dag, för kände mig inte alls bra i morse. Försökte att inte tänka på det så mycket, för kanske var det bara inbillning?


Sen var det ju det här med att jag har utslag också. Som kliar så jag tror att jag ska bli galen. Och det svider och gör ont osv. Trodde det var soleksem först. Men det blir bara mer och mer, och större och större. Så min teori där släppte jag rätt fort. Ringde sjukvårdsrådgivningen igår kväll och rådfrågade, och de sa att det lät som en allergisk reaktion på något. Så då var det bara att börja fundera över vad jag har ätit på sista tiden.


Och det enda jag kan komma på som är annorlunda nu jämfört med innan är att jag tagit Modifast som mellanmål nu i en vecka kanske. Eller iaf två dagar. Och efter det började det kliiiiia så ini bomben. Fick ju utslag när jag åt modifast innan operationen också, men det gick ju över så kopplade först inte det. Och hjärtklappning hade jag då titt som tätt också.


Ringde rådgivningen igen idag, och de sa ÅK TILL AKUTEN! Och jag hade verkligen ingen lust med det. Så jag ringde vårdcentralen istället, och de hade ingen telefontid, så jag testade deras akuttelefon istället, och fick komma nästan på en gång.


Väl där kollade dom min puls och den var hög. Sedan fick jag göra EKG och efter det vänta på att få träffa läkare. Läkaren var superbra och tog mig på allvar. Hon sa att EKG't såg bra ut men att jag hade extra hjärtslag. Och det i sig är ofarligt så länge det inte håller i sig. Men hon sa aldrig hur länge det är "ofarligt" att ha så. Jag har haft detta hela dagen nu, och känner fortfarande av det nu, fastän jag bara sitter och tar det lugnt..


Mina utslag kollades och andningen lika så. Lite trögandad och utslagen sa hon att det såg ut som en allergisk reaktion. Så jag fick medicin mot det. Och så fick jag order om att INTE dricka någon mer modifast, och att verkligen ta min astmamedicin som jag annars bara slarvar med hela tiden. Fick även ta ett blodprov, för att kolla blodsocker och blodvärde. Och det såg bra ut, skönt det iaf!


Ska tillbaka på måndag för att ta fler prover. Roligt nästan jämt. Måtte hjärtat lugna ner sig snart, för det är jobbigt att ha det såhär. Hoppas det är borta imorgon när jag vaknar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards