Alla inlägg under november 2010

Av Joanna Löfdahl - 13 november 2010 12:33

Idag är jag glad, vågen står inte stilla längre. Idag har jag gått ner 8 kg på tre veckor. Tjuvvägde midag idag, egentligen har jag måndagar som vägningsdag. Men provade ett par byxor igår, och dom satt bara så perfekt, jämfört med hur dom gjorde innan. Så jag kände att jag var tvungen att tjuvväga mig, haha. Och nu känns det bra igen med det här, eftersom att vågen rör sig neråt nu! Helt fantastiskt! Känner mig hoppfull! De ville ju att jag skulle gå ner 10 kg innan op, så "behöver" bara gå ner 2 till, resten är ju bonus!


Jag känner att jag vill ut och gå idag. Men ute bara regnar det :( Så jag fick ingen lust alls att gå ut. Så istället plockar jag och småstädar och har mig. Viker tvätt, vattnar blommor, dammtorkar osv osv osv. Finns ju massor att göra.


Hoppas vädret lättar upp till eftermiddagen. För vi planerar en promenad till Ica Maxi, det skulle vara häärligt! Fanns en del bra erbjudanden denna vecka. Och jag måste köpa snuuuus. Snus är definitivt ett måste! Haha


Vad gör ni idag?

Av Joanna Löfdahl - 12 november 2010 15:10

Idag fick jag tummen ur och bakade det där brödet som jag tänkt göra så länge. Så grabbarna har nyligen fått fika lite nybakat bröd. Det uppskattades av dom. Då är det alltid lika kul att baka. Nu blev jag sugen på att baka mer, baka lite annat också. Men har inte riktigt orken.


Just nu sitter jag och funderar på om jag ska orka dra igång med lite städning. Eller om jag ska låta det vara. Det finns ju alltid kvar till senare.. Men det vore så skönt att kunna sätta sig ner och slappa ikväll och det är rent och fint runt omkring. Sitta och slappa med gott samvete. Får kanske ändå göra ett försök till att städa iaf. Vill ha det rent och fint och att det luktar gott, det är alltid trevligt. Älsklingen har varit duktig och har snart tvättat två maskiner tvätt, kalasbra!


Sitter även och funderar på hur vi ska göra i Antons rum. Har många idéer, men vet inte riktigt hur dom ska genomföras. Det krävs pengar och tid. Vilket jag inte har särskilt mycket av. Sen vet jag ju inte riktigt hur jag vill ha det där inne heller. Svårt svårt.


Nåväl. Nr.1 är ju att slita sig ifrån datorn! Haha, det är nog det svåraste ;)

Av Joanna Löfdahl - 12 november 2010 09:23

Har visst inte bloggat så mycket. Men hela gårdagen var i stort sett fullspäckad, så det fanns inte tid över. På morgonen var det upp och få mig och Anton i ordning. En av kursledarna ville träffa mig på förmiddagen igår, och Anton fick följa med för han var inte tillräckligt pigg för dagis. Eller han var det, men ville hålla honom hemma en dag extra så han inte skulle bli sjuk på en gång.. Återkommer till det senare i inlägget.. Har kurs på fredag kl 13 också, då vi alla från kursen ska samlas och så. ( alltså idag ).


Så jag och Anton åkte dit fram och tillbaka. Tog väl 3 timmar från det att vi gick hemifrån tills det att vi kom hem, om inte till och med liter mer. Bara för att bussarna matschar så himla illa! Dumma busstider säger jag bara. Sen blev det hem och ge Anton lunch, sen somnade han som en stock, han var jättetrött och höll på att somna på bussen på vägen hem. Sen sov han rätt länge.


Älsklingen kom hem efter att ha gjort ett ärende. Och han hade fått sms om att hans telefon var klar, den har varit inlämnad på lagning. Så vi bestämde oss för att åka ut till Marieberg och hämta den när Anton hade vaknat. Så vi satte oss på bussen ut till Marieberg. Var kul att få se lite annt, något man inte sett på länge. Men vi hann inte vara där allt för länge, så fick vi ett samtal om att vi skulle få besök, så det var bara att sätta sig på bussen hem igen ;)

Vi hann hämta ut telefonen, och jag hann köpa en fuskpolokrage till Anton och en mössa, och en mascara till mig själv, och så hann grabbarna äta middag på donken. Sen åkte vi hem.


Väl hemma ställde jag mig och snörde ihop en kladdkaka på en gång. Så den var klar lagom tills att vi fick besök :) Och besöket var supertrevligt som vanligt. Anton tyckte det var roligt med tjejbesök :) Men han är himla ego just nu. Han gick och vaktade sina leksaker, för N skulle INTE på låna hans leksaker. Han blev helt hysterisk en gång för att hon tog det han lekte med. Rart med barn! Dom är söta dom små liven. Men jättebra träning säkert för dom båda. Man måste ju lära sig att del med sig.


Sen kom man i säng alldeles för sent igår. Vilket resulterade i att jag var på väldigt dåligt humör när jag vaknade. Verkligen hemskt humör. Kände bara skjut mig tack! Det har lättat upp lite nu ;) Och Anton gjorde allt för att sätta sig på tvären. Underbart. Så vi var lite oense om en del grejer, men det är ju som vanligt det. Och sen kände jag att han kändes varm. Undrade om det bara var jag som hade kalla händer eller om han verkligen var varm. Fanns bara ett sätt att ta reda på det.


Tempen stannade på 38,4. Jahopp, feber, IGEN! När får det vara nog? Jag som ringde dagis igår och ordnade så han skulle få vara där idag när jag skulle iväg till kursen. Men vi fick ringa nu på morgonen igen och säga att han trots allt inte kommer, för han har feber igen. Så har en febrig, snorig och hostig lilleman :( Vart kom det ifrån? Han var ju så pigg igår. Det kommer verkligen från ingenstans. Suck suck suck.


Så vi tar en hemmamysdag idag. Bara rår om varandra och har det mysigt. Kanske hinner vi städa lite också, och tvätta en maskin tvätt, det skulle behövas.

Av Joanna Löfdahl - 10 november 2010 07:45

Godmorgon Onsdag! Idag är vi vakna och inte gråter. Fastän stundvis känns det som jag ska gråta, har ont i kroppen idag, speciellt i magen. Jobbigt!


Idag ska jag ringa till sjukhuset och höra mig för lite ang operationen. Ska höra om dom kan ge mig något ungefärligt datum på när det kan tänkas bli. För jag behöver ju veta det så att jag kan planera lite. Hoppas dom kan ge mig något svar.


Annars har vi väl inga planer för dagen. Skulle vilja städa, får väl kanske göra ett försök. Och om lilleman motarbetar mig för mycket, då får vi väl klä på oss och gå ut istället, så får städningen vänta. Det är massa snö ute, så idag ska vi ut, medans det är ljust! :D


Vad gör ni idag?

Av Joanna Löfdahl - 9 november 2010 22:00

Hej och hå vad mycket snö vi har fått under dagen. Efter grabbarna hade ätit middag begav vi oss ut i ovädret för att handla lite. Och jag kan säga som så att det var inte det klokaste vi har gjort idag! Fy bubblan vad det blåste, det var småstormigt. Anton var både förtjust och inte. När det blåste oss rakt i ansiktet var han inte lika förtjust, fastän han vissa av gångerna bara skrattade. Så det var väl med skräckblandad förtjusning!


Härligt med snö! :D Hoppas den får stanna ett tag.


Nu är klockan mycket och det börjar bli dags att lägga sig. Är faktiskt en smula trött. Har varit trött hela dagen. Längtar efter att få sova. Så nu ska jag ta och gå och lägga mig. Annonserna jag tänkte lägga ut får jag göra imorgon istället. Orkar faktiskt inte ikväll.


Godnatt!

Av Joanna Löfdahl - 9 november 2010 13:18

Försöker fixa lite ordning i hallen. Men det är lättare sagt än gjort. Vi har alldeles för mycket grejer ( eller ja, mest kläder och så i hallen då ), och alldeles för lite plats att förvara det på. Och så har jag två overaller som hänger där i hallen som Anton inte kan ha. Så dom kanske man skulle sälja? Har ju även en helt bunt vinterskor som Anton inte kan ha, som jag borde sälja. Men det är just det där med att ta sig för att fota och lägga ut det. Finns ingen ork till det just nu. Men det kommer väl. Men det är NU jag borde göra det, det är ju nu vintern kommer. Får ta mig i kragen och lägga ut på annons. Men vet inte om jag ska välja blocket eller tradera. Hm.


Ingen av er bloggläsare som är i behov av overall i storlek 80 och en i 86? Och så en del vinterskor/kängliknande. Skulle tippa på att de är i storlek 23 där i kring iaf. Eller vet ni någon som är intresserad?

Av Joanna Löfdahl - 9 november 2010 07:50

Godmorgon bloggen. Här har vi varit vakna i över en timme redan. Men det känns som vi skulle varit vakna längre än så. Var mindre mysigt att vakna i morse. För det första möttes jag av en blöt lilleman som skulle kramas. Kramandes var mysigt men inte den kissblöta pyjamasen. Förstår inte varför blöjorna ska läcka hela tiden! Det har de inte gjort på länge. Men å andra sidan åt han sin vällign igårkväll, och det brukar han inte göra nu för tiden. Så var väl därför kanske. Men det var iaf bara att masa sig upp och ta av honom pyjamas och blöja. Han började på en gång tjata om välling. "Väling, hungik maggen", lilla sötnos! När jag klev upp idag kände jag mig yr och lite småkonstig. Och nu känns halsen konstig och jag är hostig, lilleman lika så. Anton får bli hemma från dagis idag också.


Igår tog vi en tripp till stan för att ta en promenad med M och bebisen. Lillegos vad han var söt. Det är helt fantastiskt med små bebisar. Det blev en kall promenad, det var verkligen kallt ute. Sen gick vi hem till M och drack té och pratade lite. Mysigt.


Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Tror jag ska baka bröd, hade tänkt göra det igår, men hann inte. För vi kom hem alldeles för sent, efter en helvetesbussresa från Stan. Var bland det värsta jag varit med om. Fy och blä säger jag bara.


Nu är det strax dags för min morgondrink. Och Anton ska väl få lite frukost. Jag saknar frukost, saknar macka med skinka, gurka och tomat på, mmmm. Haha, saknar att tugga. Känns ju fel att inte få tugga något. Och man skulle väl tro att man vänjer sig. Men i början kände jag inte av det alls. Det är först nu jag börjar känna att jag saknar att tugga på något.


Nej här kan jag ju inte sitta hela dagen. Vad ska ni göra idag?

Av Joanna Löfdahl - 7 november 2010 22:43

Godkväll! Denna dagen har bara susat förbi. Har inte haft någon vidare lust att blogga idag. Eller jag har velat blogga, men inte haft ro att sätta mig ner och verkligen göra det. Men tänkte försöka mig på ett kvällsinlägg.


Borde redan ligga och sova. Men oklok som man är så sitter man uppe alldeles för länge, kväll efter kväll. Hur ska man göra för att komma i säng tidigare? Kvällarna rusar iväg alldeles för fort, det är inte riktigt rättvist känner jag. Och nu m kvällarna tänder vi ljus och det är så himla mysigt, så man vill ju aldrig gå och lägga sig!


Idag har vi mest tagit det lugnt. Har tvättat lite. Myst omkring och bara varit. Vi cyklade en liten sväng också, till Ica för att handla. Och Anton var så duktig så :) Idag var han inget monster att ha med på affären. Gillar dom gånger som går bra. Hela helgen har varit allmänt mysig. Fler sådana helger tack. Ingen stress, bara tagit det lugnt och varit, hela lilla familjen. Älskar min lilla familj över allt annat på denna jord. Är så himla lycklig med mina grabbar, finns inte ord stora nog. En kärlek större än allt annat. Vad har jag gjort för bra för att förtjäna detta? Det undrar jag många gånger. Har en underbar sambo, och tillsammans har vi en helt fantastisk son. Vilken lycka!


Imorgon är det måndag, ny vecka, nya möjligheter. Imorgon ska lilleman på dagis igen. Och han kommer nog ha lika roligt där som vanligt får vi hoppas :) I fredags när jag hämtade hem honom hade han rivsår på ena armen, så det kanske går vilt till där? Sen har han även ett sår på foten, det tror jag han fått hemma, men jag vet inte vad som har hänt. Han är ju en riktig lite vilde.


Nu ska vi kika färdigt på Beck, och sedan blir det sova!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards