Alla inlägg den 6 november 2010

Av Joanna Löfdahl - 6 november 2010 19:43

God kväll bloggen. Det har varit en bra dag idag. Så här på kvällskvisten så känner jag mig faktiskt jättenöjd. Det känns bra. Jag vill gärna ha fler sådana här dagar, tack! Dagar som ger energi istället för att ta, det är perfekt, och dom dagarna är alldeles för få. Men ack så trevligt när dom väl inträffar.


Sitter här med ett glas bubbelvatten. Ramlösa mango, min favorit just nu. Skulle inte kunna leva utan den just nu. Det är mitt "gotta" nu under flytet. Och jag dricker nog en 1,5 l ramlösa mango om dagen iaf! Har precis hängt lite tvätt. Tvättberget börjar minska, det känns hoppfullt! Tänkte jag skulle försöka tvätta undan nu i helgen, så att jag till veckan, då Anton är på dagis, kan ta tag och verkligen städa badrummet! Det ska städas noga! Och det tar nog någon timme eller två, så det är bäst att passa på att göra det när lillvildingen är på dagis.


Har släckt ner nästan alla lampor och har tänt ljus istället. Det är mys på hög nivå! Det är nästan så man inte vill gå och lägga sig för man vill bara sitta kvar och mysa! Anton sitter med pappa och ska sova nu, han är vaken länge ikväll för att vara han. Men det är ju helg :) Sen när han somnat ska vi ta oss en kopp kaffe. Och jag ska snart ta min kvällsdrink, börjar kännas i magen att det är dags för den nu. Har ju hållt igång idag så idag har jag faktiskt känt av lite hunger. Men då vet man att man lever :)


Jag har varit himla duktig nu ikväll. Har nämligen installerat våran nya router, alldeles själv, OCH den fungerar! Haha, fan vad jag är bra! Känner mig riktigt duktig. Jag brukar inte lyckas med något sånt. Men jag kan ju! :D


Nej nu ska jag mysa vidare. Kanske återkommer med ett kvällsinlägg innan läggdags. Annars kommer jag nog tillbaka och skriver imorgon. Kan aldrig hålla mig borta från bloggen särskilt länge ;)

Av Joanna Löfdahl - 6 november 2010 09:57

Idag är det lördag, fast ändå söndag. Jag gillar ju inte riktigt helger. Men denna helgen är det faktiskt lite blandat, både gillar och inte. Eftersom jag haft kurs hela veckan så var det helt obeskrivligt skönt att få ligga kvar i sängen i morse och dra sig en stund. Fanns inget att stressa upp till! Anton låg vaken och myste och bökade runt. Så man fick en spark i sidan titt som tätt. Till slut satte han sig upp och kom med sitt lilla söta ansikte tätt intill mitt, och så sa han ganska högt, "Mamma! Klivaupp!", Sötnöten mammas! Så då var det bara till att masa sig upp. Han var förståss jättehungrig så han började gorma och skriiika om att han minsann skulle ha en KAKA! Men talade om att han fick faktiskt lugna ner sig för han skulle få välling.


Sedan vi klev upp har vi mest suttit och myst i soffan och kollat på barnprogram. Sådana mornar är bäst, när man bara kan ta det lugnt. Men nu har morgonen övergott till förmiddag, och man kan inte bara slappa längre, man måste ju få lite nytta gjord också. Så jag har startat en maskin tvätt, med sängkläder. För sängkläderna tog upp HELA tvättkorgen, kommer nog måsta köra ett par tre maskiner med sängkläder iaf för att få allt tvättat. När det är klart ska jag nog slita ur alla sängar och tvätta upp det också. Har tömt två tvättsträck med ren och torr tvätt, så nu finns det plats att hänga upp sen när maskinen är klar.


Är även sugen på att byta gardiner i köket då vi haft dessa nästan hela tiden vi bott här. Ska in i klädkammaren och leta reda och se om vi har några gardiner som är tillräckligt långa för köket, vi har ett sjukt lååååångt köksfönster. Och om jag hittar några som är tillräckligt långa så ska jag ta och tvätta dom så jag kan stryka och hänga upp. Jag vill ha förändring! Det är roligt att göra om lite nu och då. Hitta nya lösningar. Men denna lägenhet är så konstigt planerad, så möblerna kan man inte direkt flytta om så himla mycket. Tråkigt tycker jag.


Vi funderar på om vi ska ta bussen ut till net on net och kika på en router. För den jag har fungerar inte med det nya bredbandet. Den måste vara låst till den förra leverantören. Tråkigt! Och så ligger ju lek och buslandet där ute. Undrar om dom har öppet idag? Anton skulle nog tycka det var jättekul att åka dit.


Nåja, vi får se vad dagen har att erbjuda. Det är ju bara förmiddag än så länge.


Vad har ni för planer denna lördag? :)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards