Alla inlägg den 14 november 2010

Av Joanna Löfdahl - 14 november 2010 21:00

God kväll bloggen! Satt här vi datorn och kom på att jag har ju inte bloggat idag! Det går ju inte för sig! Känns faktiskt konstigt nät det gått en hel dag utan att man bloggat.


Idag är det farsdag. Så Grattis till pappa Patrik på farsdag! Vi har faktiskt inte firat så mycket. Vi firade genom att åka till Ikea och kika runt där, köpte lite småkrafft. Och grabbarna fick äta lunch där. Blev en mysig dag  ändå. I morse hade jag tänkt låta Patrik sova vidare en stund, och jag och Anton skulle gå upp och ordna frukost och så. Men det gick ju inte så bra. För Patrik vaknade ändå när Anton satt och åt vällingen, så han fick inte blir överraskad med kaffe och frukost nör han klev upp. Vi får ta det en annan dag.


Det är iaf drygt att åka buss till Ikea på helgen. Det tar över en timme då. SUCK, typ. Skönt att Anton gillar att åka buss iaf, det underlättar. Men nu har han fått "dille" på att sitta och säga "kliva av bussen", så säger han det ungefär en miljon gånger. Sen säger han "stanna bussen" Och "Åka buss", "Åka tåg". "Åka tåg, Ica!". Haha, han vill verkligen åka tåg lilleman. Sötnöt! Vi ska ta och åka tåg något här framöver. Känner vi behöver en liten resa härifrån ett tag. Få tänka på lite annat.


Jag och Anton är förkylda. Hostiga och konstiga i halsen. Känner av min astma väldigt mycket nu. Och Anton bara rosslar när han andas. Så låter det inte bättre till imorgon blir det ett besök till vårdcentralen. Hoppas jag får bli frisk snart och att jag håller mig frisk ända fram till operationen! För jag vill verkligen inte missa den pga att jag skulle vara förkyld!

  

Nu sitter vi och tittar på Beck och ska ta oss en kopp kaffe. Snart dags för min kvällsdrink också. Mina "mattider" har blivit helt åt skogen idag när vi åkte till Ikea. Tog bara med mig en pulverpåse eftersom jag trodde vi skulle vara hemma tills det var dags för middagen.. Men det var vi såklart inte.


Imorgon ska vi ringa hyresvärden. Det är så att en garderobsdörr small i golvet igår. Hann inte riktigt se vad som hände, mer än att Anton öppnade garderobsdörren och pang boom brak så small den i golvet. Som tur var for den inte på honom. Kan lova att jag hade härtat i halsgropen! Så nu ska jag ringa dom så dom får komma och sätta upp en ny dörr, och så ska jag fråga om dörrarna verkligen inte ska hålla för att an öppnar dom. Gångjärnen eller vad man ska kalla det har gått av?!, hur det nu kan ha blivit så? Jag förstår verkligen inte. Ska även be dem se över resterande garderobsdörrar så detta inte händer igen! Det är inte acceptabelt!! 


Nej, nu ska jag avrunda bloggandet för idag. Så det inte bara blir en massa svammel ;) Kanske har mer att skriva om imorgon.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards