Alla inlägg den 1 november 2010

Av Joanna Löfdahl - 1 november 2010 16:56

Anton springer omkring här och tjoar och har sig. Gillar när han är på det här humöret, allt känns så mycket lättare när han är glad :) Men man ska ju passa sig för att tala om hans humör, för då brukar det fort vända ;)


Maten står i ugnen och sköter sig sjäv en stund. Men den är snart klar, så då ska grabbarna få äta. Det är dags för mig och min middagsdrink nu också. Men tänkte att jag kanske skulle ta den när grabbarna käkar, det är väl bara en 10 minuter kvar på lasangen! Hoppas dom tycker om den!


Haha, jag är så konstig. Nu när jag inte äter så kommer jag på värsta goda maten till grabbarna. Innan när jag också skulle äta kom jag aldrig på någonting alls. Och nu blir det hyfsat god mat varje dag här hemma. Men å andra sidan passar jag på att laga allt gott till dom som vi inte har kunnat äta pga min galla tidigare. Så det kanske är det som gör att dom får så mycket godare mat nu. Dom verkar uppskatta det iaf. Och då tycker jag att det är riktigt roligt att laga mat.


Och hur går det då med drinkarna? Jo det går bra, långt över förväntan. Inte sugen på något faktiskt, trodde jag skulle vara hemskt sugen på både godis och cola och sånt gott, men icket, inte en enda gång, hittills! Tänker då inte ropa hej än! Detta är ju långt ifrån över. Det har inte hänt så himla mycket på vågen ännu, bara 4-5 kg minus än så länge. Då räknar jag inte med de kilon jag gick ner innan pga halsflussen. Men har ju några veckor till på mig att ge ner resterande 5-6 kilona. Känner mig rätt lugn faktiskt.


Nu får vi snart besök av Antons farfar, farbror och faster. Ska blir spännande att se om Anton blir blyg eller inte. Farbror är han ju heeeelt tokig i, så vi får se om Pierre får en lugn stund eller inte ;)

Av Joanna Löfdahl - 1 november 2010 12:19

Tänk att det redan är första november! Hel galet vad tiden går fort nu. Dagarna bara virvlar förbi. Hoppas tiden fram till op går fort nu också, för jag är rätt så nervös faktiskt!


Idag är jag hemma med Anton, för dagis har stängt idag. Men imorgon är det dagisdags igen och själv ska jag återgå till kursen, igen! Ska bli roligt. Tråkigt att det är sista veckan nu bara. Sen blir det till att gå hemma och vänta på att få praktikplats.


Igår började vi på julklappsinköpet till Anton. Så nu är första julklappen handlad! Spännande! Önskar att jag hade massor av pengar så jag kunde köpa massa fint och roligt till honom. Men inte allt för långt efter jul har han ju en födelsedag också, så man får spara lite till då också. Tänk att min lilla kille snart fyller 2 år!! Herrejisses vad tiden går fort!


Anton sover nu och jag har plockat upp alla leksaker och så. Sen när han vaknar ska han få lunch och efter det ska det dammsugas och torkas golv. Han kommer såklart vilja hjälpa till, så det kommer ta sin lilla tid ;) Men det gör ingenting. Ska tvätta en maskin tvätt eller två också. Massor att göra.


Har fixat barnlås på ett par lådor till i köket idag. Låt oss bara säga att det behövdes! :P


Vad gör ni idag?

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards