Alla inlägg den 16 november 2010

Av Joanna Löfdahl - 16 november 2010 19:29

Tänkte börja detta inlägg med att berätta att jag ställde mig på vågen idag igen. Kände bara att jag ville kolla, annars är ju måndagar vägardagen. Men vad tusan tänkte jag! Och nu har jag gått ner 10,2 kg sedan vi köpte vågen. Det gjorde vi ett par dagar innan jag började med flyt. Det känns verkligen kanon! Och jag känner mig ännu mer peppad att fortsätta nu! Nu har jag gått ner det jag "ska" inför op, så om jag går ner med nu är det bara bonus! Känns fantastiskt. Allt slit ger resultat. Jag dricker mina shaker, jag är ute och promenerar, och jag fuskar ingenting. Och jag känner att det här kommer bli riktigt bra. Känner mig stolt över mig själv. Och den värsta tröttheten har gått över, yrseln försvann efter 2 veckor med flyt. Och nu flyter allt på rätt bra. Har fått in lite rutin på det här nu.


Och så tänker jag skryta lite på min älskade lilla son! Natten som var sov han hela natten i sin säng, kom över till oss först på morgonen runt kl 8! Och det mina damer och herrar, det är fantastiskt! Han har bara sovit så bra i natt. Och det har varit skönt för oss alla. Vi behövde ne sån natt. Nu på sista tiden när han varit sjuk så mycket har han kommit över till oss ibland redan innan vi hunnit somna på kvällen. Och ingen av oss tre sover särskilt bra när han ligger och sparkar  på oss. Han har inte velat sova med täcke, någonsin. Men igår tänkte jag att nu ska vi banne mig prova igen! Så jag bäddade rent hans säng igår, och la även dit ett täcke. Han verkar tycka det var himla mysigt där i sängen så han sov hela natten där. Hoppas kommande natten blir lika bra! Mammas stora lilla kille!


Idag gick Anton på dagis igen. Och han var så lycklig över att få gå dit så han hade inte ens tid att säga hejdå till mamma och pappa när vi skulle gå, sötenöten! När jag frågade i morse om vi skulle klä på oss och gå till dagis sa han "Leka barnen!!" och log stort! Sen när vi hämtade honom hade han inte alls tid att följa med. Och fröknarna sa att han hade hållt på att prata hela dagen, munnen hade gått på honom hela tiden. Han pratar så mycket nu! Mammas stora kille! Man blir alldeles varm i mammahjärtat. Han är helt fantastisk den lilla människan.


Idag när vi skulle handla lite var det bara såå pinsamt. För köpet medgavs inte, hade ju bara kort, har aldrig kontanter. Så säger hon i kassan "Ja, men pengarna är väl slut!", och jag sa NEJ det är dom inte för jag hade pengar på kortet tidigare idag! "Ja, men nu har dom väl tagit slut då!". Och jag hade ju inte ens handlat något innan! Kände bara för att sjunka igenom golvet där ett tag. Men sedan visade det sig att det är swedbank som strular, och ingen med swedbank kort kunde handla. Men ändå att dom står och säger sådär till sina kunder, helt hemskt tycker jag!

Hoppas kortet fungerar imorgon, för vi behöver handla lite!


Suttit och lagt ut lite på tradera, ska lägga ut mer också, men tar lite nu och lite då, så blir det inte jobbigt. Har en hel del vi behöver bli av med, som bara ligger här och tar massa plats.


Nu ska jag glo på tv en stund, koppla av lite. Anton har precis somnat så nu är det tyst och lugnt här hemma. Nästan lite för tyst. Tänt lite ljus, så mysigt nu när det är så mörkt ute om kvällarna, då kan man tända massor med ljus, myyys!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards