Alla inlägg den 2 november 2010

Av Joanna Löfdahl - 2 november 2010 19:33

Godkväll bloggen. Här har det varit himla tomt idag. Har inte haft tid att skriva. Har varit fullt upp. Först upp i morse, det var svåååårt, ville bara ligga kvar där och mysa med grabbarna. Men dom klev upp med mig ändå. Fast Anton hade nog kunnat lega kvar i sängen ett tag till, för han såg frågande på oss när vi skulle kliva upp. Han var vaken men låg och myste. Mammas gókille!


Sen lämna Anton på dagis, för att cykla iväg till studiebesöket. Skrev ut en karta och så igår, så jag skulle hitta. Och vi trodde det skulle ta rätt lång tid att cykla dit, minst 40 minuter iaf. Så vi var ute i god tid.. Och sen slutade det med att det knappt ens tog en kvart att cykla dit, så jag fick stå och vänta i 40 minuter på dom andra! Yaaay. Passade på att göra några uppgifter jag inte hunnit med att göra hemma, så nu är dom klara iaf.


Sen cyklade jag hem, och väl hemma kom jag på att jag cyklar till Ica Maxi. För att hämta ut mitt paket som kom igår. Hade tänkt hämta det igår, men klockan drog iväg och så fick vi ju besök. Det var Modifasten jag hade beställt som hade kommit! Så äntligen har jag lite goda smaker att dricka igen! Så nu finns det hopp igen! När vi kom  ut från affären, Patrik följde med, så REGNADE det, Jippie! Finns trevligare väder att cykla i än regn.


Hemma på eftermiddagen har jag försökt få igång internet. Vi har ju bytt internetleverantör, och nu fungerar ingenting, lagomt tråkigt känns det! Gaaah! Så nu sitter jag med det mobila bredbandet, just nu känns det bra att vi fortfarande har kvar det. Hoppas det vanliga internet kommer igång snart. Blir tokig annars. Gör det inte det byter jag tilbaka till det gamla, för det hade jag då aldrig några problem med.


Har haft en trött och grinig son ända sedan han hämtades från dagis. Ingenting har vart riktigt bra, förutom när han rev i allt som han inte får, då hade han roligt. Och han hade roligt när han ritade på hela vardagsrumsbordet istället för på pappret, då var han också rätt nöjd ;) Fick inget gjort så jag satte mig i hans rum och lekte med honom istället, fram tills det var dags att städa upp leksakerna för kvällen, försöker få in rutin på det, att man ska plocka ihop innan man gör kväll. Tycker inte om att se alla leksaker bara ligga överallt om kvällarna. Det går väl bra dom dagar man orkar, men nu har jag haft några kvällar då jag bara låtit allt vara. Men ikväll plockade jag och Anton  upp allt, han har blivit så duktig på att hjälpa till. Sen fick han bada, det verkligen ÄLSKAR han. Men såklart sura miner då det var dags att kliva upp ur badkaret. Han skulle kunna sitta där hela dagarna om han bara fick. Frågar man honom på  morgonen vad han vill göra idag, då ler han stooort och säger baaaadaaa! Hihi, sötnosen min!


Lilleman somnade tidigt ikväll. Han var såå himla trött, så det blev lugnast så för alla. Själv känner jag mig otroligt sliten också. Känns nästan som jag kommer braka ihop snart. Kroppen känns stel och gör ont, och huvudet känns tungt och trött. Så jag borde lägga mig jag med nu snart känner jag. Men samtidigt är det ju massa bra på tv ikväll som jag vill titta på. Får väl spela in det och kolla på det imorgon istället. Får se hur jag gör. Skulle verkligen behöva duscha också. Buhuu, jag skulle vilja ha några fler timmar på dygnet, och liiite extra ork, tack!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards