Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Joanna Löfdahl - 16 juli 2010 21:36

Eftermiddagen tog en oväntad vändning, och det blev helt enkelt kalas! Satt på facebook och pratade med en kompis, och vi kom överens om att höras någon dag här framöver om att åka och bada! Och den dagen blev idag. Så lite fort beslutades att vi skulle åka och bada idag, och jag packade ihop det vi skulle ha med, cyklade iväg och köpte korv, korvbröd och dricka och lite sånt. Sen var det bara att åka. Så nu har vi fått reda på en mysig badplats! Vi kommer definitivt att åka dit igen! Fanns ju verkligen allt, bad med bryggor och hopptorn, lite strand, massor med gräs, grillplats, gungor, ja allt helt enkelt!


Så vi har haft en toppeneftermiddag med M och hennes familj, tack ska ni ha! Det måste vi verkligen göra om!


Anton plaskade och hade så roligt i vattnet, dock var det inte lika roligt att vara ute på djupare vatten då man var tvungen att hålla i honom, det tyckte han inte om. Han ville ju stå själv. Han har blivit väldigt mycket "Kan själv".

Sen efter badet fick han gunga lite, och efter det var det dags att grilla korv. Så vi åt middag ute i det fria idag. Härligt härligt. Man borde verkligen åka iväg sådär oftare!


Lilleman höll på att somna i bilen på vägen hem, han var helt slut stackarn! Men lyckades hålla honom vaken. Var hem, duscha av honom badvattnet, och sen välling och i säng. Nu sover han som en stock.

Själv känner jag mig helt slut också, det blir nog i säng tidigt för mig ikväll också! Känns som så just nu iaf.


Tyvärr tog jag inga bilder idag, är dålig på det då man inte har någon kamera. Har ju mobilkameran som är jättebra, men den lämpar sig inte när det är blött, så min telefon låg i bilen hela tiden. Säkrast så.


Nej, nu finns det nog lite tvätt att hänga, sedan är det godnatt!

Av Joanna Löfdahl - 16 juli 2010 13:13

Idag är jag väldigt trött, känner mest bara för att gå och lägga sig. Men kommer inte på frågan när man har en vild 1½-åring att se efter. För tillfället sover lilleman, så det är väl dagens lugna stund nu kan man säga ;)

Har passat på att troka golven nu medans Anton sover, fastän jag helst av allt bara hade velat vila. Men det är svårare att torka golven då han är vaken, för då vill han gärna leka med skurvattnet, eller moppen. Han kan absolut inte sitta still och kolla på tv eller så när mamma gör så spännande saker som att torka golven! ;)


Övrigt så är Anton klätterapan nr.1 Det finns verkligen inget stopp på hans klättrande, många dagar är det väldigt frustrerande, för man kan inte vända ryggen till, då är han på köksbordet på ett par sekunder. Behöver jag säga att jag längtar tills den dag då det inte är fullt så spännande för honom att klättra?! Som det är just nu, så hinner jag inte med annat än att ta ner honom från bord, bänkar och stolar osv :P


I eftermiddag hade vi tänkt hinna med lite utelek! Det tror jag vi behöver allihopa, ut och lufta oss lite. Frågan är om man ska sattsa på en lekpar, eller kanske på att bada? Ja vi får se helt enkelt.


Nu ska jag hälla upp ett glad med något kallt, cola kanske, det skulle vara gott. Sen ska jag slappa lite tills Anton vaknar, vilket blir snart. Sen är det full rulle igen :)


Vad gör ni idag? :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards