Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Hemma igen!

Av Joanna Löfdahl - 31 juli 2010 22:56

Ja, då var man hemma i Örebro igen. Så nu är det slut på semestern. Det blev bara en kortis kan man säga. Runt 1½ vecka var vi borta. Och ja, det är blandade känslor att vara hemma igen. Kan inte riktigt förklara men på något vis har jag nu blivit påmind om att det inte alls är här jag hör hemma. Och en annan del av mig har blivit påmind om att flytta från Norr är det bästa jag någonsin har gjort. Så jag känner mig kluven, jag hör inte hemma här, men jag hör heller inte hemma där. Vart hör jag hemma någonstans?


Nu när vi kom hem så blev jag genast väldigt tacksam över att jag städade innan vi åkte iväg! Så himla mycket trevligare att komma hem när det ser någorlunda ut. Skönt! Och man slipper börja med att städa när man kommer hem. Man har ju en hel del att packa upp och så ändå, och då är det väldigt skönt att slippa städa.


Anton har varit så himla duktig i bilen, mammas stora kille! Visst har det varit gnäll och lite gråt, men det har inte varit mycket alls. Och han har varit så himla duktig. Jobbigast har varit att bara ta korta pauser, då har han tyckt att det varit jobbigt att sätta sig i bilen igen. Så vi har förtsökt ta långa bensträckare.


Natten som var spenderade vi i Stocka hemma hos min moster. Alltid lika trevligt, och Anton har himla kul där! Finns ju massor med roliga leksaker där tycker han. Och han hade även turen att då träffa tremeningar där, så han hade även barn att leka med, så det var toppen. Vi sov länge i morse, gick inte upp förrän halv elva, skönt! Vi var upp på morgonen såklart, för Anton ville ha välling och så, sen lekte han en stund och sen somnade han om. Det behövde vi alla tre, att få sova lite extra. Sedan åkte vi iväg allt för sent, kom iväg bra mycket senare än jag hade räknat med först, men det var det värt, det var skönt att sova lite extra. Tänk vad trött man blir av att åka bil. Vi åkte till min storasyster i Stocka! Och där var det fullt med folk :) Även Pappa var där, lilla pappa. Vad ska jag säga om det? Vi har inte haft någon vidare kontakt på de senaste åren. Men det var himla roligt att träffa honom. Han är ju trotts allt min pappa, det har han alltid varit och kommer alltid vara. Jag önskar bara att det var lättare att prata med honom, jag vill ju ha kontakt med honom, vill lära känna honom. Men det är inte det lättaste. Jag är glad att jag fick träffa honom idag, och att han fick träffa Anton. Glad att Anton fick träffa sin morfar. Men även det var med blandade känslor. Roligt var det att få träffa storasyster också, önskar att vi bodde närmare, så man kunde ses oftare. Fick ju till och med träffa båda storasystrarna på pappas sida, och alla syskonbarnen. Mysigt! Men tyvärr kunde vi ju inte stanna så länge.


Nu är man ju hemma igen, sitter och småkollar på Den gröna milen. Anton har ganska nyss somnat, han var pigg ikväll, tyckte nog det var skönt att komma hem. Men det var blandade känslor för honom med, han var glad, ledsen, skrattade och grät om vartannat. Men nu sover han sött i sin säng. Och jag ska strax lägga mig jag med. Äntligen få sova sin egen säng, som jag har saknat den!


Får blogga mer en annan dag, börjar ha väldigt trötta ögon här. Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards