Alla inlägg under juli 2010

:(

Av Joanna Löfdahl - 3 juli 2010 09:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Joanna Löfdahl - 3 juli 2010 07:30

God morgon mina fina bloggläsare!


Då var vi vakna även denna dag, och natten har tack och lov gått bra. Anton vaknade på morgonen som han skulle, var lite orolig ang det faktiskt. Att hjärnskakningen skulle göra att han inte vaknade på morgonen, eller att han skulle vara väldigt svårväckt. Som mamma kan man inte låta bli att oroa sig.


Blöjbyte, välling och soffmys är avklarat nu på morgonen. Snart väntar en efterlängtad dusch för mig. Och älsklingen skulle duscha han med nu på morgonen. Anton duschade igår kväll, så han klarar att vänta till ikväll med att duscha.


Jag har såå ont i mina axlar, det bara bränner i dom :( Skulle behöva 1 ton knåååååd! Någon frivillig? haha. Och ena foten skulle också behöva sig en omgång. Kanske borde ta en tablett eller två, så slipper jag känna att det gör ont iaf.


Nej, nu har jag inte tid att blogga mer. Återkommer senare.


Ha en fin dag allihop.

Av Joanna Löfdahl - 2 juli 2010 21:26

Ikväll sitter jag och älsklingen och har fredagsmys, jag sitter självklart med datorn också ;) Men det kan ju vara fredagsmys iaf ;)


Jag poppade popcorn till oss, och hela skålen gick åt :)

Det är inte ofta vi tar oss tid med att sitta såhär, kolla på en film, småprata och bara ha det gott. Varför tar vi oss inte tid med det? Eller snarare varför tar inte jag mig tid med det? För det är nog tyvärr jag som "stoppar" upp det hela. Jag känner mig så himla stressad oftast, så kvällarna stressar jag bort. Den tid man har till att pusta ut, den försvinner i stress och ångest, dåligt samvete över allt man vill hinna med men faktiskt inte hinner med. När ska det få ett slut? Hur slutar man stressa? Jag önskar så innerligt att jag kunde stanna upp, andas, känna av allt som sker runt omkring. Just nu går jag på snabbspolning, och jag gillar det inte! Tycker inte om hur jag är nu.

Hur slappnar man av? Hur gör man?



Det har gått bra med Anton idag iaf, tidigare inlägget handlade om Antons olycka idag, därför är det lösenskyddat. Om ni vill ha lösenordet får ni höra av er, är inte alla som kommer få det, men ni kan ju alltid fråga.

Han somnade gott till kvällen, hoppas han får sova bra i natt också, och att det får vara lugnt nu. Nu har vi haft tillräckligt för ett tag känner jag!


Nej, nu ska ingen mer tid av kvällen gå åt till att blogga.

Ska se klart filmen, ta en sval dusch, sen blir det sängen!

Är ju en dag imorgon också.


Och hoppas nu att mina gamla bloggläsare också hittat hit!

Av Joanna Löfdahl - 2 juli 2010 18:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Joanna Löfdahl - 2 juli 2010 10:49

Hej och välkommen till min nya blogg!

Bloggade tidigare på blogg.se, får se om jag kommer fortsätta blogga där också eller. Just nu är planen att testa denna och se om jag gillar den här bättre. Blev tipsad om bloggplatsen och tänkte att jag ger det en chans.


Bloggen kommar handla om allt det jag bloggat om tidigare, familjelivet, att vara mamma, sambo, att vara arbetslös, med och motgånger och lite av varje.



    

Här är min son, Anton, som blir 1½ år den 13 Juli, tiden verkligen springer iväg.

Att få vara mamma är det absolut bästa som har hänt mig.


Detta får duga som ett första inlägg, får skriva mer senare.


Ha en fin dag allihopa!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards