Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Joanna Löfdahl - 4 juli 2010 20:38

Idag har jag och älsklingen varit tillsammans i 2½ år, tiden går fort när man har roligt! ;)

 

Vi startade dagen med inga planer alls. Men sen så kom vi på en craazy idé att hey, vi åker och badar! Det var olidligt varmt redan då vi klev upp. Det var över 24 grader redan på morgonen. Så det kändes som en alldeles lysande idé att åka och bada. Och eftersom stället vi ville bada på låg en bit bort, så åkte vi först och handlade med oss lite lunch, och fika och så, tog en heeel evighet inne på affären. För det är verkligen jättemycket turister nu. Från världens alla länder, och kassörskorna har svårt att förmedla sig till alla olika språk, intressant ändå att stå och kolla på, men idag hade vi ju lite bråttom för vi ville ju iväg! Så vi stod där i kassan och stampade, aldrig blev det vår tur kändes det som. Vi köpte även badring och en badboll åt Anton.


Väl framme vid kalkstensbrottet så tappade jag nästan hakan över hur fantastiskt vackert det var där. Lilleman straskade rakt ut i vattnet på en gång, utan att vända om alls, det var ju inte supervarmt, men det var inte heller kallt. Han hade jätteroligt! Så vi ska helt klart åka dit fler gånger!


Sen satt vi på en filt och åt våran lunch, och Anton badade lite mera. Lite tråkigt att vi var tvugna att åka hem rätt då fort igen, för älskligen skulle hem och sova, jobba natt. Men nästa gång kanske man kan vara där en heldag eller så :) Det var verkligen jättefint där.


Väl hemma har jag lekt med lilleman, lagade middag till honom och mig, sen gick vi ut en sväng för att köpa en glass att dela på, det var ju så himla varmt. Men någon glass ville han inte ha, så han fick en festis istället, och den slank ner direkt :) Handlade även lite annat. Och det var alldeles för varmt för utelek, så vi gick in och fortsatte leka tills det var dags att göra kväll. Sen slockande han fort. Han är väl jättetrött efter badandet idag :)


Nu sitter jag här, slappar lite, väntar på att tvättmaskinen ska bli klar, så jag får hänga lite tvätt, och sätta igång en ny maskin. Men den ställer jag nog på timer så den är klar imorgon bitti. För jag orkar inte vänta uppe på någon tvättmaskin hela kvällen. Känner mig lite trött idag faktiskt.


Brännt mig i solen har jag gjort också! Och älsklingen också!

Lilleman hade solskyddsfaktor på sig, så han har inte brännt sig.

Lite solpluttar har han fått, men det var väl oundvikligt, dom beror kanske mer på värmen. Vi borde skaffa solskyddsfaktor till oss vuxna också känner jag! Speciellt ifall sommaren ska fortsätta så här med bara massa sol. Skulle faktiskt vara skönt med lite regn nu! Bara en dag eller två, tack!


Vad har ni gjort idag?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards