Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Joanna Löfdahl - 28 augusti 2010 20:56

Det blev en riktig utedag idag. Åkte hemifrån på förmiddagen, och kom hem fram mot kl 18, eller om det till och med var efter. Så vi har vart borta hela dagen lång. Riktigt skönt faktiskt. Att åka iväg hela lilla familjen. Väldigt mysigt hade vi det. Vi hamnade på Noramarken. Oj vad mycket folk det var där kan jag lova. Jisses det gick knappt komma fram med barnvagnen. Men det var mysigt att gå på marknad. Det händer tyvärr inte så ofta nu för tiden.


På marknaden köpte jag mig 14 par strumpor! Och det endast för 100 kr! Vilket fynd tyckte jag. Förra året köpte jag också strumpor där, men då var det 12 par för 100 kr. Så detta året blev då bättre ;) Köpte mig även en ny plånbok, då min älskade lilleman har skrotat min plånboken jag hade. Det var mer eller mindre bara trasor kvar av den. Där man har bankkorten och det hade han slitit sönder, så alla mina kort bara trillade ur. Men nu kan dom sitta på plats igen, i nya plånkan :) Sen vann vi ett gosedjur till Anton, den satt han och kramade på hela tiden, sötnosen! :)


Haha, det var fullt på alla parkeringar nere på stan, så vi fick parkera långt bort från själva marknaden och sen gå ner dit. Sen när vi skulle gå tillbaka, så hittade vi inte! Vi hade först ingen som helst aning om vart bilen stod. Men till slut kände vi igen oss lite och började gå ditåt, och till sist kom vi fram till våran bil. Gissa om det var skönt att sätta sig i bilen sen! Har nog aldrig varit så skönt att sitta ner som det var då, vädigt trötta fötter efter ett par timmar på en marknad. Marknaden hade 2,5 km knallare! Det ni! Det var iaf himla roligt att komma ut lite. Var perfekt marknadsväder också. Finns inget att klaga på alls :) Bortsett från att det var liiite för mycket folk.


På vägen hem sprang vi in på coop och handlade lite så jag och älskligen ska göra Tacos! Så det ska bli tacosmys nu när lilleman har somnat. Sen blir det nog till att sova, är så himla trött. På coop hittade jag ett par jättefina skor till Anton. Kunde bara inte låta bli att köpa dom. Dom var på rea också. Ska lägga ut kort på dom imorgon kanske, om någon är intresserad av att se? :) Himla fina var dom. Men dom var i storlek 25, så det blir nog vårskor! Tänk att min lilla kille redan har storek 24 på skor?! Han har inga småfotar längre!


Nu är det färdigbloggat för ikväll.  Nu ska jag ta och sätta igång med tacosen! Ska bli smaskens!

Av Joanna Löfdahl - 28 augusti 2010 08:11

Det känns som det varit ett intensivt dygn det senaste dygnet. Igår natt väcktes jag av en kräkande son kl 2. Jag kan väl säga som så att jag inte var den piggaste mamman som gått i ett par skor. Men vad gör man inte för sina små?! Vi klev upp, även min mamma vaknade och hjälpte till när lilleman kräktes. Anton var hysterisk och verkade ha så ont i lilla magen :( Och han kräktes blod, som han gjort en gång tidigare. Ringde och rådgfrågade sjukvårdsrådgivningen lite, och dom tyckte vi skulle avvakta, så det gjorde vi. Och efter några timmar slutade han kräkas. Han var helt slut på, och somnade till mellan varje kräkning. Sen mitt på dagen somnade vi båda två, jag var såå trött efter att vi klev upp kl 2.


Igår hade jag världens mysigaste lilla son. Det blev full fart på honom efter han hade slutat kräkas, men han blev trött fort. Så han kom och kröp upp i soffan breve mig och kramades och myste, och så gick han och lekte en stund sen kom han tillbaka och myste. Hur gosigt som helst!!


Idag är Anton mycket piggare, han har till och med ätit sin välling :)

Och nu äter han banan. Och så springer han omkring och ska ha med sig pappa överallt. För nu är hans älskade pappa hemma hos oss igen!! :D :D

Älsklingen kom hem igår kväll, så nu är hela lilla familjen samlad, underbart!


Min mamma åkte hem igår. Tomt utan henne, men förstår att hon måsta åka hem. Hon hade väldigt mycket som väntade på henne där hemma.


Nu får vi se vad dagen har att erbjuda. Lite friskluft står iaf på schemat så vi satt inne hela dagen igår. Och Anton är ju pigg idag så.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards