Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Joanna Löfdahl - 7 augusti 2010 22:56

Det är svårt att blogga nu för tiden när min dator beter sig som den gör. Det försvårar det hela då den stänger av sig själv i tid och otid. Men jag gör ett försök nu, får se om det bär eller brister ;) Hoppas såklart på att jag hinner få iväg detta inlägg innan den bestämmer sig för att stänga ner igen.


Igår var vi på Lek och Buslandet! Det var premiär, och det blev succé! Anton blev stormförtjust med en gång, och vi hade roligt alla tre! Det kommer vi deffinitivt att göra om! Hoppas på många fler roliga besök där. Fanns dock ett minus med stället, och det att man inte fick ta med sig egen fika eller dryck. Vi tog en liten fika där, och det kostade en hel del! Inte bra tycker jag! Men bortsett från det så var det verkligen kalas att vara där.


Funderar även mer och mer över det här med att gå på badhus med Anton. Tror det skulle vara himla roligt faktiskt. Vi måste verkligen göra det någon gång snart! Ska kolla upp lite badpriser och så. Just nu är ekonomin inte den bästa. Men vill så gärna åka och bada. Tror Anton skulle tycka att det var jätteroligt.


En till sak vi har gjort är att vi tagit bort ena sidan på Antons spjälsäng. Innan fick han panik i sin säng, och det kändes ju inte bra för någon av oss. Så jag tänkte att detta är ju värt att testa iaf. Och Anton klättrade i och ur sin säng helt lycklig! Första natten redan så hamnade han såklart på golvet, hade bullat upp med täcken och kuddar, så han landade mjukt iaf. Det slutade med att jag ställde den öppna sidan på hans säng mot våran säng, så nu mer klättrar han själv upp till oss på nätterna :) Det mina damer och herrar, det är kalas! Haha, för vi slipper gå och hämta honom, och han slipper ha panik över att vara fast i sin säng. Idag när han sovit middag så satt vi ute på balkonen, och han kom gåendes i köket! Och han var så stolt! Han hade klättrat upp i vår säng, och sedan klättrat ner från våran säng. Och på så sätt klivit upp alldeles själv, mammas stora kille!  När han min lilla kille bli så stor?!


I morse vaknade jag på det mest fantastiska vis! Anton gav mig en stooor puss på munnen, sen strök han min kind med sin lilla söta hand, och sedan fick jag en puss till! Hur underbart är inte det liksom? Vissa dagar börjar dagen med ett stort leende! Det är bara så fantastiskt!


Idag har jag gett köket en omgång. Det behövdes verkligen! Det var små handkladd fulla skåpsluckorna, det var stänk och päckel på skådörrarna, på kylskåpsdörrarna och ja, lite överallt. Men nu är det fint! Dock ser det i övrigt ut som ett mindre bombnedslag i köket nu. Vi var och storhandlade på eftermiddagen och ja, det blir smått kaos då! Men det ska jag ta itu med imorgon. Då ska golven få sig en omgång också hade jag tänkt. Kanske skickar ut grabbarna på lite utelek medans jag städar. Det tror jag blir bra.


Nej, nu avrundar jag bloggandet för idag. Får se om jag hinner skicka iväg detta innan datorn stänger ner.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards