Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Joanna Löfdahl - 16 augusti 2010 08:03

Måndag, ny vecka ännu en gång. Tiden den bara knatar på den. Ibland är det svårt att hänga med i svängarna, och ibland tycks tiden stå helt stilla. Nu är det väl något mellanting, lite lagomt sådär. Måndag, det hade jag igår hela dagen. Så jag får uppleva den igen. Men det gör ingenting, jag tycker om måndagar. Vad jag däremot inte tycker om är helger, har aldrig tyckt särskilt bra om helger. Men helgen som var, den var heeelt okej! Vi åkte och hälsade på sambons pappa, Anton tyckte det var roligt att få hälsa på farfar, jättemysigt att komma iväg lite.


Väl där gjorde vi väl inte så himla mycket. Umgicks, pratade, kollade på tv, och ja sånt där. Men i lördags gick vi till någon gammal nedlagd gruva från 1400-talet. Det var väldigt spännande att gå runt där och titta. En speciell känsla att vara där. Det kändes gammalt, kändes som platsen hade väldigt mycket att berätta om. Vill gärna gå dit igen.


Hem kom vi igår på förmiddagen, redan strax innan kl 10 var vi hemma. Vilket inte är likt oss! Men det var himla skönt att komma hem i tid. Så fick man en hel dag hemma innan det var dagisdags för lilleman. Och igår hann vi plocka upp hemma, hade tänkt dammsuga, men får göra det idag istället. Igår bakade jag en kladdkaka istället för dammsuga :P Men idag ska golven både dammsugas och torkas av.

 

Igår var jag iväg på runt en 1-timmes cykeltur helt för mig själv. Det borde jag verkligen göra oftare. Man behöver en liten stund för sig själv ibland. Jag har aldrig det. Jag borde bli bättre på att ta tid för mig själv. Men det är svårt när jag hela tiden känner att jag vill vara där min lilla familj är, alltid, jämt, varje sekund. Tror jag kan blir en bättre sambo och en bättre mamma, om jag tar någon timme nu och då för mig själv. Tror man behöver det.


Idag ska Anton till dagis, han ler när man frågar om han vill till dagis :) Han har en brännblåsa på sitt lilla finger, nog borde han väl kunna gå på dagis ändå? Han verkar ju inte ha ont så. Han var och kände på spisen igår då vi lagade mat. Det är HELT sjukt att spisen ska bli så himla varm. Han kände inte ens på någon platta, utan ungefär där vreden sitter. Och ÄNDÅ fick han brännblåsa?! Det är något fel med vår spis, det är SPISEN som blir varm och INTE plattorna. Kokar man upp vatten tar det verkligen hundra år, och sen om man lägger i något i det kokande vattnet, slutar det koka och bubblar aldrig upp igen. Så nu får dom allt ta och göra något åt vår spis.


Nej nu väntar morgonbestyr. Frukost och påklädning för lilleman. Och även för mamman. Sen blir det hem och städa, ska försöka ta mig en cykeltur idag med :)


Vad ska ni göra idag? :)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards