Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Joanna Löfdahl - 30 augusti 2010 11:49

Måndag, ny vecka, ny dag, nya möjligheter. Eller hur? Undrar vad denna vecka har att bjuda på? Jag börjar bli trött på att bara gå och dra benen efter mig. Hade ju verkligen velat plugga den här hösten. Vad ska jag hitta på istället? Jag vill göra något, något meningsfullt,  inte bara gå och dra. Visst jag har ju massor att göra i hemmet. Men det har man ju ändå, det tar ju liksom aldrig slut. Kanske skulle man få mer ork och mer motivation till att göra något här hemma om man fick komma ut och se lite annat mellan varven. Jag känner bara att det är såå himla tråkigt att gå hemma nu. Jag önskar ju faktiskt lite mer utav livet än att städa och tvätta, faktiskt.


Jag började med att röja inne i klädkammaren. Det är verkligen kaos där inne. Har börjat där inne hur många gånger som helst nu. Men ger hela tiden upp då jag ser hur rörigt det är där inne. Har så mycket grejer jag inte vet vart jag ska lägga någonstans. Mycket saker som borde kastas, men som jag helt enkelt inte kommit mig för att kasta. Har tänkt att ha loppis eller ge bort det till myrorna, men det kommer jag mig heller aldrig för. Dags att dra ur tummen nu kanske!! Det börjar bli ont om plats här hemma. Jag vill ju ha ordning och reda och fiiint!


Igår fick jag tummen ur och gick och bokade en tvätt-tid. Det är en del som behöver tvättas efter magsjukan här. Tro nu inte att jag låtit allt ligga och stinga päckel här, för det har jag inte. Har redan kört ungefär en miljon maskiner här inne känns det som. Men nu är det mer större grejer, som ska tvättas och torkas ute i tvättstugan. För vi har ingentstans att hänga på tork här inne. Så det ska jag roa mig med imorgon. Det fanns himla ont om  tvätt tider! Helt sinnessjukt vad mycket folk tvättar. Hade glömt bort hur svårt det var att få en tid. Såvida man inte vill tvätta kl 3 på natten.. Och då vill jag gärna sova känner jag.


Nu är det 2 timmar kvar tills jag ska hämta Anton på dagis. Ska försöka göra något bra av dom två timmarna, försöka hinna med lite nytta iaf. Det är bara så himla svårt när man inte vet vart man ska börja någonstans. Medans jag håller på och plockar och ha mig så ska jag drömma om mer förvaring, fler tvättkorgar, fler byråer osv osv.


Vad gör ni idag? :)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards